KPI برای ردیابی به عنوان یک مالک SMB با استفاده از پارس ویتایگر QuickBooks CRM
بهره وری | توسط پاتریشیا جونز
با این حال، این یکی باقی می ماند که سود شما از چند عامل است که بر ترازنامه شرکت شما تأثیر می گذارد. اگر از کاربران QuickBooks CRM برای کارهای کوچک هستید، KPI (شاخصهای عملکرد کلیدی) به عملکردی که برای ارزیابی موفقیت شما در دستیابی به اهداف استفاده میکنید، اشاره میکند.
در طول زمان، ردیابی KPI های مربوطه می تواند به شما در تصمیم گیری های مهم در مورد توسعه و رشد کسب و کار کمک کند.
65% کسب و کارها را در پنج سال اول خود از CRM استفاده می کنند.- مشاوره نرم افزاری برای توییت کلیک کنید
در اینجا 5 KPI مهم برای ردیابی با بهترین CRM برای QuickBooks آنلاین به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک و متوسط در صنعت شما آورده شده است:
#1. پیش بینی جریان نقدینگی
پیشبینی جریان نقدی یک KPI مهم است که به کسبوکارها امکان ارزیابی مناسب بودن فروش و حاشیه سود آنها را میدهد. برای انجام این پیشبینی، باید کل پول نقدی که کسبوکار کوچکتان در پسانداز دارد به ارزش نقدی پیشبینیشده برای چهار هفته آینده اضافه کنید و سپس وجه نقد پیشبینیشده را برای همان بازه زمانی کم کنید.
صاحبان مشاغل کوچک هوشمند با استفاده از نرمافزار QuickBooks CRM پیشبینیهای روزانه جریان نقدی را انجام میدهند که به موجب آن میتوانند مشکلات مالی آتی را در مراحل اولیه خود شناسایی کرده و سپس تغییرات لازم را بر اساس آن اعمال کنند.
علاوه بر کمک به کسبوکارهای کوچک در پیشبینی مازاد یا کمبودهای مورد انتظار در درآمد، پیشبینی جریان نقدی نیز برای پیشنهاد برنامههای وام تجاری آتی و برای برنامهریزی مالیاتی شرکت شما بسیار حیاتی است.
#2. حاشیه سود ناخالص به عنوان درصدی از فروش
هیچ کسب و کار کوچکی نمی تواند به موفقیت دست یابد اگر بیش از درآمد ناخالص فروش ماهانه خود به تامین کنندگان بپردازد. حاشیه سود ناخالص به عنوان درصدی از فروش یک عبارت مالی است که مجموع حاشیه سود یک کسب و کار را در مقایسه با درآمد آن نشان می دهد.
بنابراین، در درجه اول برای یافتن GPM (حاشیه سود ناخالص) کسب و کار خود، سود ناخالص خود را بر فروش خود تقسیم کنید. پس از آن، نتیجه را در صد ضرب کنید و سپس GPM کسب و کار خود را به صورت یک عدد در درصد دریافت خواهید کرد.
در مرحله بعد، برای تعیین میزان سهم GMP شما در گردش مالی کلی شما، آن عدد صحیح را با مقدار فروش خود تقسیم کنید.
در اینجا ریاضی برای مرجع آسان شما است:
( سود ناخالص/فروش × 100) / فروش
سودمندی استفاده مداوم از این شاخص عملکرد این است که این KPI به شما کمک می کند تا به راحتی مقدار پول نقدی را که در مقابل مبلغ پرداختی به تامین کنندگان خود نگهداری می کنید، کمی کنید.
با حفظ پول نقد بیشتر، GMP افزایش می یابد و به طور مشابه، کاهش سود ناخالص به عنوان درصدی از فروش شما می تواند نشانه ای باشد که کسب و کار شما بیش از حد برای تامین کنندگان هزینه می کند.
به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک که از پلت فرم حسابداری QuickBooks CRM استفاده می کند، باید هزینه های سرنخار را کاهش دهید یا قیمت محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید تا کاهش سود ناخالص را به عنوان درصدی از فروش جبران کنید.
#3. نرخ رشد درآمد
ممکن است بدیهی به نظر برسد؛ با این حال، رشد درآمد یک کسب و کار به نرخ افزایش درآمد یا رشد فروش یک کسب و کار اشاره دارد.
بنابراین، برای ارزیابی نرخ رشد درآمد، با محاسبه کل درآمد کسب و کار خود برای کل سال شروع کنید، که پیدا کردن آن با استفاده از پلت فرم QuickBooks CRM بسیار آسان است. سپس، درآمد فعلی را بر کل درآمد سال قبل تقسیم کنید تا نرخ رشد فعلی خود را بیابید.
با محاسبه RGR (نرخ رشد درآمد) به عنوان یک فرآیند مداوم، می توانید به راحتی ارزیابی کنید که آیا رشد کسب و کار شما در حال افزایش، کاهش یا در حالت فلات است.
#4. نرخ افت قیف
نرخ افت قیف تعداد بازدیدکنندگانی را نشان میدهد که قیف فروش شما را ترک کردهاند یا فرآیند تبدیل را رها کردهاند، قبل از تکمیل آن.
در یک قیف فروش (برای افراد غیرمجاز، یک قیف فروش را به عنوان یک قیف واقعی به سمت پایین تصور کنید) مراحل تبدیل زیادی در طول مسیر وجود دارد، در حالی که مشتریان بالقوه و سرنخ ها از قله قیف به پایین آن حرکت می کنند، جایی که مشتریان بالقوه خارج می شوند یا می رسند. به فروش تبدیل شده است.
بنابراین، نرخ افت قیف تعداد مشتریان بالقوه ای است که قبل از فروش از قیف دور می شوند.
برای محاسبه نرخ افت قیف، با محاسبه تعداد بازدید از یک مرحله تبدیل فروش خاص شروع کنید و سپس تعداد بازدیدهای مرحله اول در قیف را کم کنید. سپس، این مقدار جدید را بر بازدیدهای مرحله تبدیل اول تقسیم کنید.
در زمانهای اخیر، برای کاربران نرمافزار CRM آسان ، KPI نرخ افت قیف به یکی از مهمترین شاخصهای عملکردی تبدیل شده است که کسبوکارها باید با استفاده از پلتفرم CRM برای یافتن رشد یا کاهش فعالیتهای فروش خود، آن را دنبال کنند.
#5. گردش حساب های پرداختنی
یک کسبوکار، بهویژه اگر یک کسبوکار کوچک باشد، اگر بودجهاش برای پرداخت به تامینکنندگان برجستهاش تمام شود، نمیتواند تأسیسات خود را برای مدت طولانی باز نگه دارد. گردش مالی حساب های پرداختنی یک KPI است که نرخی را که کسب و کارها برای کالاها و خدمات مورد نیاز خود پرداخت می کنند اندازه گیری می کند. این مقدار وجوهی را که برای فروشندگان عرضه کننده در یک دوره زمانی معین صرف شده است را نشان می دهد.
زمانی که از نرم افزار QuickBooks CRM استفاده کنید، برای پیدا کردن این KPI، هزینه کل خریدهای خود را در ذیل منابع جمع آوری کنید و سپس آن را بر روی AAP (متوسطحساب های پرداختنی) تقسیم کنید. اکنون، زمانی که به عنوان یک صاحب کسبوکار متوجه شدید که چقدر برای تامینکنندگان خود هزینه میکنید، میتوانید دریابید که آیا شما برای کاهش مخارج نیاز دارید که میتواند برای کارهای کوچک و متوسط افزایش یابد.
بردن
اگر ندانید کسب و کارتان چگونه است، نمیتوانید در استراتژیها و رویههای کسبوکار خود ایجاد کنید.
زیرا تنها با ردیابی KPIها در یک بازه زمانی منظم، کارآفرینان میتوانند عواملی را که بر رشد کسبوکارشان تأثیر میگذارند اندازهگیری کنند و پس از آن اصلاحات لازم را انجام دهند که در درازمدت به کسبوکارها بهترین شانس را برای موفقیت میدهد.