وضوح برتر برای مشاغل کوچک، بهترین اهداف تجاری برای SMB ها

منابع کوچک بیز | توسط پاتریشیا جونز

قطعنامه های برتر سال نو

با پارس ویتایگر بهترین ساختمان برای کار کوچک را بیاموزید. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، اکنون زمان آن است که باید سال گذشته فکر کنید و برنامه ریزی کنید که می توانید سال آینده برای کسب و کار و کار شما چگونه باشید. در این وبلاگ، ما از دیدگاه جان لافورت (مدیر در گروه استراتژی Broadview، یک شرکت ارتباطات ) در مورد تصمیمات سال نو برای کارهای کوچک استفاده می کنیم.

برگرفته از آخرین نوشته او در هافینگتون پست - بیایید آنچه را که او به عنوان چهار قطعنامه معنادار سال نو برای کارهای کوچک بیان کند، بخوانیم:

1. تیم سازی

تأمل در عملکرد کسب و کار مهم است، اما در کنار آن تأمل بر مشارکت کارکنان از اهمیت یکسانی برخوردار است. با انجام این کار، تصویر واضحی از اینکه چگونه کارمندانتان به موفقیت شرکت شما در سال جاری کمک کرده اند، به دست می آورید. شما دقیقاً با نقاط قوت، ضعف، چالش‌ها و فرصت‌های تیم خود کنار می‌آیید که به شما امکان می‌دهد مهارت‌های آن‌ها را تقویت کنید و ارزش بیشتری برای شما قائل شوید.

به عنوان مثال، هنگامی که توانایی دقیق کارکنان خود را درک می کنید، به راحتی می توانید مسئولیت های مناسب تری را برای آنها در نظر بگیرید و جنبه هایی از نقش های آنها را به حوزه های مناسب تری منتقل کنید. این گام‌ها جریان کار را بهبود می‌بخشد و به حوزه‌هایی از کسب‌وکار که «وابسته به مالک» هستند، می‌پردازد. مهمتر از همه، توانایی های اعضای تیم شما را تقویت می کند و از رشد آنها در شرکت حمایت می کند.

2. جذب مشتری

با توجه به این واقعیت که مشاغل B2B دارای روابط عمیق تر و بلندمدت با مشتری هستند - تمرکز بر استراتژی جذب مشتری بسیار مهم است. با این حال اکثر مشاغل B2B روی آن تمرکز نمی کنند و در نتیجه تعادل قدرت روشنی در مشتریان خود ندارند. یا دارند:

  • مشتریان بسیار کمی مسئول درصد بیشتری از درآمد هستند
  • مشتریان بسیار زیاد، که هرکدام ارزش قرارداد پایینی دارند.

هر دو مورد بد هستند و کسب تعادل در نسبت مشتری به بازگشت سرمایه برای کسب و کارها ضروری است.

به طور کلی، جان بر چهار سؤال کلیدی در رابطه با جذب مشتری تأکید می کند:

  • انواع مشتریان، کسب و کار می خواهد با آنها کار کند
  • مناطق/کانال هایی که این مشتریان هدف در دسترس خواهند بود
  • استراتژی های جذب مشتریان هدف
  • پیشنهادات احتمالی برای این مشتریان هدف
  • استراتژی هایی برای ارائه خدمات خوب به مشتریان (پیشنهاد می کنیم)

علاوه بر این، او پیشنهاد می‌کند که مشتریان نباید صرفاً بر اساس ارزش پولی انتخاب شوند، بلکه با در نظر گرفتن ویژگی‌های آن‌ها، یعنی اینکه آیا ویژگی‌های آن‌ها با مشخصات تجاری مطابقت دارد یا نه، انتخاب شوند.

3. جهت کسب و کار

تعیین هدف کسب و کار برای سال آینده مالکان را در موقعیت بهتری قرار می دهد. آنها دقیقاً می دانند که چه ابتکارات و اقداماتی برای به انجام رساندن آنها نیاز است.

جان اظهار می کند - برخی از کسب و کارها می توانند مشتاق رشد باشند، در حالی که برخی دیگر بر حفظ سطوح فعلی فعالیت های تجاری متمرکز هستند - صرف نظر از اینکه چه اهدافی ممکن است مهم باشد این است که کارآفرینان در این مدت در مورد جهت گیری کسب و کار خود تصمیم می گیرند.

برنامه ریزی جهت کسب و کار آنطور که به نظر می رسد کار دشواری نیست. کسب و کارها فقط باید با پشتکار به چند سوال کلیدی پاسخ دهند. برای مثال،

  • آنها قصد دارند چه محصولات و خدماتی را به بازار عرضه کنند؟
  • آیا محصولات و خدمات قدیمی آنها باید حذف شوند؟
  • آیا نیازی به معرفی محصولات و خدمات جدید وجود دارد؟
  • آیا تغییری در بازار هدف ایجاد خواهد شد؟
  • آیا قصد دارند دامنه جغرافیایی خود را گسترش دهند؟
  • آیا آنها برای رشد نیاز به کسب و کار دیگری دارند؟

4. پس دادن

در جان در مورد اندیشه شریف پس از پایان اشاره می کند. با دستیابی به سود در طول سال، بازگرداندن سهم به جامعه عاقلانه به نظر می رسد. و چه راهی بهتر از انجام کارهای خیریه که به نفع مردم است. بنابراین، چه راه اندازی یک بنیاد خیریه باشد و چه کمک مالی در بانک های مواد غذایی محلی - باید روی کمک به مردم باشد.