کارهایی که باید قبل از خرید نرم افزار CRM آسان خود انجام دهید
دریافت اولین نرم افزار CRM آسان برای استفاده بسیار شبیه به دست آوردن اولین خودروی شماست. شما فقط نمی توانید آن را وارد کنید و با سرعت به اطراف بروید، ابتدا باید یک پلاک بگیرید، بیمه بخرید، کمربند ایمنی خود را ببندید، آینه عقب خود را تنظیم کنید، کنترل ها را بررسی کنید و غیره. به طور مشابه، با ورود به یک پلت فرم نرم افزار کاملاً جدید در سراسر شرکت، که شما را برای ایجاد حجم فروش بهتر با روابط بهبود یافته با مشتری، باید مقدمات را انجام دهید.
نرم افزار CRM به ازای هر دلار خرج شده به طور متوسط 5.60 دلار برمی گرداند. برای توییت کلیک کنید
CRMهای کسب و کار کوچک در میان SMEها، به زبان ساده، مرسوم هستند. در یک مطالعه تحقیقات اخیر CSO Insights، مشخص شده است که 80 درصد از سازمانهای فروش در صنایع کوچک و متوسط در حال حاضر از نرمافزارهای CRM کسبوکارهای کوچک استفاده میکنند که تقریباً دو برابر پذیرش یک دهه قبل است. با این حال، استفاده آسان از CRM فقط به فروش ختم نمی شود. تعداد بیشماری دیگر از بخشهای عمودی و بازارهای خاص، از خدمات ارائه شده به شرکتهای کارواش، CRM را برای ردیابی و مدیریت روابط با مشتریان خود میکنند.
با این وجود، هنوز این باور عمومی وجود دارد که ابتکارات CRM گرفتار بی ثباتی است. اگر به وب نگاه کنید، به راحتی متوجه خواهید شد که تحلیلگران نرخ شکست شدید نرم افزار CRM را نقل می کنند که در موارد خاص به 68 درصد می رسد. اگرچه این یافته های آماری تا حدودی مبتنی بر شواهد ضعیفی هستند، حتی دقت جزئی نیز دلیلی برای چنین هشداری است.
با این حال، حقیقت را باید گفت، بیش از چند فرصت بین خرید یک نرمافزار جدید CRM با استفاده آسان و دستیابی به بازگشت موفقیتآمیز سرمایهتان وجود دارد.
بنابراین، چگونه از سرمایه گذاری خود در بهترین نرم افزار CRM کسب و کار کوچک خود محافظت می کنید ؟
برای انجام این کار، باید محیطی ایجاد کنید که ارزش سیستم مدیریت ارتباط با مشتری جدید شما را از طریق آماده سازی بی عیب و نقص، استفاده موثر و اندازه گیری دقیق عملکرد داده های CRM شما بهینه کند.
برای این کار، قبل از اینکه CRM خود را در محل کسب و کارتان راه اندازی کنید، این شش مورد ضروری را فراموش نکنید.
#01. جایگزین ها را در نظر بگیرید
شاید قبلاً یک برند خاص را برای خود انتخاب کرده باشید و مطمئن باشید که بهترین CRM کسب و کار کوچک در بازار است. یکی که برای نیازهای شما ایده آل است. با این حال، به عنوان یک چک باران، هرگز قراردادی را امضا نکنید تا زمانی که راه حل های CRM آسان برای استفاده را در نظر بگیرید. بازار CRM کاملاً رقابتی است، که به این معنی است که برای هر گزینه "بهترین نژاد"، احتمالاً یک یا دو سیستم نرم افزار مدیریت سرنخ آنلاین دیگر با ویژگی ها و قیمت های مشابه پیدا خواهید کرد.
#02. خرید اجرایی ایجاد کنید
همراه کردن تیم رهبری شما با نرم افزار جدید پایگاه داده اطلاعات مشتری یا CRM شما می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت بلندمدت آن داشته باشد. با این حال، لزوماً فقط به این معنی نیست که CFO خود را برای خرید امضا کنید. منظور ما در اینجا این است که شما باید با سهامداران آینده خود (CMO، مدیر فروش، CIO/CTO، و غیره) بنشینید و اجازه دهید همه آنها به اتفاق آرا در مورد نیاز تجاری به CRM جدید شما توافق کنند و برنامه بازی خود را بپذیرند. پروژه.
به عقیده ما، راه ایده آل برای ایجاد یک مورد تجاری این است که به مدیران خود ارزشی را نشان دهید که بهترین نرم افزار CRM کسب و کار کوچک و متوسط شما به بخش های مربوطه خود می افزاید.
به عنوان مثال، بهترین CRM کسب و کار کوچک آشکارا یک انگیزه مالی است، زیرا این یک واقعیت شناخته شده است که نرم افزار CRM به ازای هر دلار خرج شده به طور متوسط 5.60 دلار باز می گرداند.
#03. یک قرارداد مطمئن مذاکره کنید
چه در حال انتخاب یک CRM مبتنی بر ابر مانند ConvergeHub باشید، چه در حال انتخاب یک CRM مبتنی بر ابر هستید ، اکثر فروشندگان مایل به مصالحه در برخی موارد هستند. تماس شما با شرکت CRM به عنوان نقشه ای برای آینده و رابطه مداوم شما با فروشنده خواهد بود. بنابراین، بسیار مهم است که باید نکات دقیق هزینه ها و قیمت ها، مالکیت داده های CRM، شرایط تمدید، به روز رسانی ها و اقدامات امنیتی ارائه شده توسط فروشنده CRM آسان برای استفاده خود را بخوانید. اگر چیزی پیدا کردید که به ناعادلانه به نفع فروشنده است، نگرانی های خود را مطرح کنید. همچنین باید یک کپی از SLA (توافقنامه سطح خدمات) درخواست کنید، زیرا SLA انتظارات شما را برای پشتیبانی و عملکرد سیستم خریداری شده شما مشخص می کند.
#04. کارمندان خود را آموزش دهید
پذیرش کاربر نهایی یکی از گسترده ترین و خشمگین ترین دلایل عدم موفقیت در راه اندازی یک ابتکار CRM است. طبق مطالعه ای که توسط Forrester انجام شده است، نشان داده شده است که 22٪ از مشکلات پذیرش CRM به دلیل پذیرش کند کاربر، آموزش ناموفق و چالش هایی است که در انطباق با گردش کار جدید نهفته است. بنابراین، برنامه آموزشی نرم افزار CRM با استفاده آسان شما باید بر روی دستاوردهای ارزشی (مانند اتوماسیون، ویژگی های صرفه جویی در زمان) سیستم جدید تمرکز کند. طول دوره آموزش برنامه باید با پیچیدگی سیستم CRM تعیین و اندازه گیری شود.
#05. نرم افزار را سفارشی کنید
اگرچه یک آموزش رسمی واقعاً یک رویکرد از بالا به پایین برای استفاده مناسب از بهترین نرم افزار CRM کسب و کار کوچک و متوسط است ، با این حال، می توانید با اتخاذ یک رویکرد از پایین به بالا برای پیاده سازی نرم افزار مدیریت سرنخ آنلاین خود، ترازو را متعادل کنید.
به عبارت دیگر، نرم افزار CRM جدید خود را برای مطابقت با ترجیحات کاربر سفارشی کنید. به عنوان مثال، آیا روش خط لوله خاصی وجود دارد که تیم های فروش شما ترجیح می دهند؟ اگر اینطور است، این فرآیند را در نرم افزار CRM جدید و آسان برای استفاده خود دوباره ایجاد کنید.
یکی دیگر از جنبههای مهم سفارشیسازی شامل ایجاد کنترلهای دسترسی مبتنی بر نقش و ادغام هر برنامه شخص ثالث (مانند QuickBooks Online برای حسابداری، Dropbox برای اشتراکگذاری فایل و غیره) از طریق API ارائهدهنده CRM است. همه ادغام های حیاتی باید قبل از آنلاین شدن CRM شما راه اندازی و زنده شوند.
#06. چارچوبی برای ارزیابی بازگشت سرمایه ایجاد کنید
تنها راه مطمئن برای یافتن این که آیا نرم افزار پایگاه داده اطلاعات مشتری شما از کار افتاده است یا خیر، ردیابی دقیق ROI (سود خالص به عنوان درصدی از هزینه کلی) است. این دقیقاً جایی است که اکثر مشاغل احساس ناراحتی می کنند، زیرا "هزینه" بسیار پیچیده تر از برچسب قیمت CRM است و "سود خالص" بسیار پیچیده تر از درآمد است.
بنابراین قبل از اجرای CRM خود یک خط پایه ایجاد کنید و سپس داده های جدید را با خط پایه قبلی مقایسه کنید.
در اینجا چند معیار وجود دارد که باید هنگام انجام محاسبات در نظر بگیرید:
هزینه کل
- مجوز اولیه یا اشتراک
- هزینه های خدمات فروشنده و پشتیبانی (پیاده سازی، انتقال داده ها، مشاوره، نگهداری و غیره)
- ارتقاهای پولی
- هزینه های نگهداری فناوری اطلاعات
- هزینه اضافه کردن/حذف کاربران
سود خالص
- درآمد کلی
- میانگین درآمد هر فروش/حساب
- تعداد حساب های جدید
- صرفه جویی در هزینه و زمان ناشی از افزایش بهره وری
- صرفه جویی در هزینه به ازای هر سرنخ
- صرفه جویی در هزینه از افزایش حفظ مشتری
بردن
راهاندازی اولین سیستم نرمافزاری CRM با استفاده آسان میتواند کاری دلهرهآور به نظر برسد، اما این فرآیند بیشتر به مقیاس نیازهای کسبوکار شما بستگی دارد تا به پیچیدگی ذاتی بهترین نرمافزار CRM کسبوکار کوچک و متوسط.
در واقع، اگر کسبوکار کوچک شما از یک CRM مبتنی بر ابر مانند ConvergeHub استفاده کند، میتواند در کمتر از یک روز راهاندازی و اجرا شود.
فقط این را در ذهن خود داشته باشید که هرچه استراتژی های شما بیشتر برنامه ریزی شود، ارزش بیشتری از نرم افزار پایگاه داده اطلاعات مشتری خود را در قسمت پشتیبان دریافت کنید.
صبر کن! اگر 2 دقیقه فرصت دارید… نظر خود را در زیر بنویسید و به ما اطلاع دهید که بزرگترین غذای شما چه بوده است!