کاربرد پایگاه داده CRM در ابزار نرم افزار مدیریت سرنخ شما
تنها شرکتهای بزرگ که میتوانند از نرمافزار CRM با استفاده آسان بهره ببرند، راهحلهای مدیریت سرنخ نیز میتوانند به ویژه برای سازمانهای کوچک و متوسط باشند.
این به این دلیل است که یک پایگاه داده CRM به روش صحیح وسیله ای عالی برای پیگیری کل اطلاعات و فرآیندهای مرتبط با مشتری است و بنابراین اساس هر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را می دهد.
64.2٪ از کسب و کارها و ابزارهای CRM را بر روی نتیجه خود تأثیر می گذارد - LinkedIn (2018) برای توییت کلیک کنید
پایگاه داده CRM چیست؟
حقیقت را بگویم، یک پایگاه داده CRM در یک سیستم مدیریت سرنخ با پایگاه داده معمولی ما در تلفن های هوشمند و دسکتاپ خود داریم که تفاوت های زیادی ندارد.
با این وجود، ایده اصلی خرید نرمافزار مدیریت پایگاه داده، ذخیره دادههایی است که میتوانند از منابع مختلف انباشته شوند، به طوری که همه کارکنان و بخشهای سازمان شما میتوانند به اطلاعات یکسانی از یک مخزن متمرکز دسترسی داشته باشند که زمان صرف شده برای استخراج اطلاعات را کاهش می دهد. و خطاها را در گردش کار آنها می دهد.
برای حفظ یک پایگاه داده مناسب برای خرید CRM ، پایگاه داده باید دارای ویژگی های مفید و کاربردی باشد.
در مرحله اول، تمام اطلاعات پایگاه داده باید به درستی و بدون هیچ گونه اشتباه املایی ذخیره شوند.
ثانیاً، نباید داده های تکراری وجود داشته باشد زیرا هر داده مشتری باید با یک شناسه به عنوان یک شناسه منحصر به فرد ایجاد شده توسط ابزار CRM به وضوح قابل شناسایی باشد.
چرا پایگاه داده CRM در نرم افزار مدیریت سرنخ برای مشاغل مهم است؟
سازمانهای کوچک و متوسط اغلب با حجم زیادی از دادهها که از انواع منابع تولید میشوند، دست و پنجه نرم میکنند. برای سازمانها، کسانی که پایگاه داده مشتریان را با استفاده از نرمافزار ساده CRM نگهداری نمیکنند، در موارد بدتر باید دادههای خود را روی سیستمهای محاسباتی و هارد دیسکهای جداگانه ذخیره کنند.
از این رو، تعجب آور نیست، در این شرایط، ارتباط بین بخش های فروش، بازاریابی، صورتحساب و پشتیبانی مشتری زمانی که داده ها به طور مداوم برای استفاده در همه بخش ها ذخیره نمی شوند، می تواند مشکل ساز شود. بنابراین داشتن یک ذخیره سازی جهانی برای اطلاعات مربوط به مشتری و سایر داده های تجاری مرتبط می تواند مشکلات متعددی را در شرکت شما حل کند.
در اینجا برخی از مزایای نگهداری پایگاه داده مشتریان به خوبی در یک سیستم CRM آورده شده است:
پاکسازی دادهها آسان میشود: اگرچه در یک سناریوی ایدهآل، پاکسازی دادهها اصلاً ضروری نیست، اما پاکسازی دادهها زمانی بسیار پیچیدهتر میشود که هر بخش در یک سازمان مجموعهای از دادههای خاص خود را داشته باشد.
از این رو، استفاده از یک پایگاه داده متمرکز CRM، به پاکسازی دادههای مشتری، در مواقعی که ممکن است مورد نیاز باشد، کمک میکند، که میتواند به طور جهانی توسط همه کارکنان سازمان پشتیبانی شود.
یکپارچه سازی سیستم مفید: ارتباط با سرنخ ها، مشتریان بالقوه و مشتریان در تجارت روزمره اغلب با استفاده از نرم افزارهای مختلف انجام می شود. با این حال، هنگامی که یک سیستم CRM آسان با سایر ابزارهای کاربردی تجاری مانند Outlook و Gmail برای ایمیل ها، QuickBooks برای حساب ها، Evernote برای یادداشت برداری و موارد دیگر ادغام شود، تمام اطلاعات مهم مکالمات شما با سرنخ ها یا مشتریان را می توان مستقیماً در آن ذخیره کرد. پایگاه داده متمرکز سیستم CRM از این رو، زمانی که هر کارمندی در سازمان شما بخواهد با همان مشتریان تماس بگیرد، میتواند به دادههای موجود در سیستم CRM دسترسی داشته باشد، که پیشرفتهترین فناوری رشد کسبوکار است که احتمال افزونگی دادهها در پایگاه داده مشتریان سازمان را بهطور چشمگیری کاهش میدهد. .
امنیت داده ها: در مورد امنیت پایگاه داده CRM، به ذخیره سازی مرکزی داده ها کمک می کند، که ایمن باقی می ماند و مدیریت یکپارچگی داده های ذخیره شده آسان تر است. علاوه بر این، حریم خصوصی دادهها نیز در پایگاه CRM افزایش مییابد، زیرا شرکتها باید قوانین حفظ حریم خصوصی (مانند GDPR) را با دادههای مشتری که در سرورهای ذخیره شده میشود، رعایت کنند، انجام میدهند.
نتیجه
بنابراین، حفظ یک پایگاه مناسب CRM در مدیریت سرنخ آسان برای استفاده، نه تنها به تقویت روابط با کمک می کند، بلکه نرم افزار فروش متقابل را نیز بهبود بخشد، کارایی کسب و کار شما را در ارائه پشتیبانی در سطوح. جهانی بهبود می بخشد، همکاری تیمی را افزایش می دهد. رضایت را افزایش می دهد که در مقابل صرفه جویی در تلاش برای رشد کسب و کار سود و درآمد را افزایش می دهد.