چگونه یک بازاریاب رسانه اجتماعی موفق باشیم، چگونه مشتریان را جذب کنیم
مارکت | توسط پاتریشیا جونز
چگونه یک بازاریاب رسانه های اجتماعی موفق، راهنمای موفقیت در رسانه های اجتماعی. چرا که همه چیز در حال شکل گیری است، اگر در رسانه های اجتماعی وجود ندارد. حضور رسانه های اجتماعی در زندگی ما همه جا فراگیر شده است. درگیر کردن بیشتر در سایتهای اجتماعی، آخرین روند سازمانها برای ایمنسازی کسبوکار است و در نتیجه، آنها دائماً در جستجو هستند تا راههای بزرگ بیابند تا مشتریان را به برندهای خود در پلتفرمهای اجتماعی مرتبط نگه دارند.
تعداد فزاینده ای از برندها در حال حاضر برای شروع تعامل با مشتریان به بستر اجتماعی روی می آورند. وب 2.0 با تسهیل تعاملات دو طرفه، کانال های ارتباطی جدیدی را برای آنها باز کرده است. در نتیجه، تعداد فزایندهای از ارائهدهندگان راهحلهای CRM، رسانههای اجتماعی را با نرمافزار خود ادغام میکنند که میتواند به کسبوکارها کمک کند تا عملکرد اجتماعی مشتریان خود را برای پیشبینی تغییرات آینده جذب، ذخیره و تجزیه و تحلیل کنند. با این حال، صرفا استخراج داده های اجتماعی کافی نیست. سازمانها به استراتژی مؤثر رسانههای اجتماعی نیاز دارند و منابع را برای کسب بینش مفید از آن درگیر میکنند. برای موفقیت در شبکه های اجتماعی باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.
انتخابی باشید: موفقیت شما در پلتفرم به کارایی شما در انتخاب مخاطب مناسب بستگی دارد. جمعیت شناسی در سایت های اجتماعی متفاوت است. بنابراین یک تجزیه و تحلیل دقیق از پایگاه مشتری خود به شما کمک می کند تا ایده ای در مورد مشتریان خود داشته باشید. اگر می خواهید بینشی در مورد جمعیت شناسی مشتری خود داشته باشید، به نرم افزار ارتباط با مشتری نگاهی بیندازید. راه حل CRM از یک سیستم مدیریت تماس تا تبدیل شدن به نرم افزار هوش تجاری (BI) راه زیادی را پیموده است.
مرتبط باشید: اشتراک گذاری هر چیزی که ممکن است دوست داشته باشید یک گزینه در رسانه های اجتماعی نیست. ارتباطات رسانه های اجتماعی شما باید برای مشتری مرتبط و مفید باشد. بسیار مهم است که مشخص کنید مشتریان شما می خواهند چه چیزی بشنوند. به اشتراک گذاری محتوای مفید و روشنگر، کلید موفقیت در پلت فرم رسانه های اجتماعی است.
به موقع باشید: به موقع بودن همه چیز در رسانه های اجتماعی است. مشتریان امروزی بر اساس اطلاعات لحظه ای زندگی می کنند و اگر نتوانید با آن همگام شوید مطمئناً مخاطبان خود را از دست خواهید داد. هر زمان که فرصتی پیش آمد، مکالمه ای را برای جذب مخاطبان خود به تاخیر نیندازید. در جدول زمانی خود فوری و به موقع باشید.
ارزش به اشتراک گذاری داشته باشید: اگر بازاریابی دیجیتال خود را جدی می گیرید، شایسته اشتراک گذاری باشید. محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما دوست دارند به اشتراک بگذارند. موارد زیر را از خود بپرسید:
- آیا محتوای شما جذاب است؟
- آیا باعث خنده شما مخاطبان می شود؟
- آیا ارزش افزوده ای برای مخاطبان شما ایجاد می کند؟
- چه چیزی برای مخاطبان شما مفید است؟
- آیا محتوای شما ارزش ایجاد یک ویروس را دارد؟
- آیا مخاطبان شما محتوای شما را به اشتراک خواهند گذاشت؟
بازاریابی محتوا واقعاً برای سازمان ها بسیار مهم شده است. به اشتراک گذاری محتوای هیجان انگیز و ارزشمند در حال حاضر می تواند تفاوت بین استراتژی های بازاریابی دیجیتال موفق و نه چندان موفق را ایجاد کند. در اینجا چیزی است که در رسانه های اجتماعی به فروش می رسد:
- آموزنده: محتوایی ایجاد کنید که ارزش واقعی را به خواننده اضافه کند.
- خنده دار: بامزه و شوخ بودن همیشه جذاب است. ویدیوهای سرگرم کننده بیشترین تعداد اشتراک گذاری را دارند.
- بحث برانگیز: بحث و جدل ایجاد شده عاقلانه در واقع می تواند به نفع برند شما باشد. اما این یک خط بسیار ظریف است و باید مراقب باشید که انتقادات ناخواسته را جذب نکنید.
- عاطفی: احساس می فروشد. بله، آنها همیشه انجام می دهند.
- فراخوان برای اقدام: این امر به مخاطبان شما برای تصمیم گیری انگیزه می دهد.
- نظرسنجی: برای اطلاع از ترجیحات مشتری، نظرسنجی را اجرا کنید. نظرسنجی های رسانه های اجتماعی واقعاً محبوب هستند.
- سوالات: مخاطبان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را ارائه دهند. این به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را بهتر درگیر کنید.
سود شما چیست؟
ممکن است تعجب کنید که سود او در تمام فرآیندهای بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست. خوب، بازده هم فوری و هم بلند مدت است. هنگامی که ابتدا به مشتریان خود ارزش ارائه کردید، می توانید از آنها بخواهید که لطف خود را برگردانند. اغلب رویکردهای فروش مستقیم به همین دلیل با شکست مواجه می شوند. ارسالکنندههای مستقیم از مشتری میخواهند که بدون نشان دادن مزایای دقیق او، خرید کند.
در رسانه های اجتماعی شما باید ارزشمند، واقعی و معتبر باشید و البته باید در مورد پیشنهادات سودآور برای مخاطبان خود صحبت کنید تا آنها را وادار کنید برای اطلاعات بیشتر به شما مراجعه کنند.
در نهایت، عامل اصلی یکپارچگی است. بسیاری از بازاریابان مارکت های رسانه های اجتماعی را از بقیه تلاش ها در نظر می گیرند. اما چیزی که آنها در واقع به آن نیاز دارند یک پلت فرم یکپارچه است که در آن ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی دست در دست هم برای ایجاد، ترویج و حفظ ارزش برند کار کنند.