چگونه گزارش صحیح فروش به شما کمک می کند تا معاملات بیشتری را ببندید

فروش | توسط پاتریشیا جونز

چگونه فروش به شما کمک می کند تا گزارش صحیح را افزایش دهد

قرار با مقابله با. در فروش، بسته های آسان کمی وجود دارد. بر اساس مطالعات انجام شده در زمینه فروش و بازاریابی، تنها 2 درصد از اولین ملاقات ها با مشتریان بالقوه به فروش در محل ختم می شود، در حالی که 98 درصد مابقی سرنخ نیاز به پیگیری، مشاوره، سرگرمی و در نتیجه پرورش دارند. فرآیندهای فروش به همین دلیل است که شما به گزارش فروش نیاز دارید.
حتی زمانی که تعداد افراد شما تک رقمی است، باید فعالیت های مشتریان خود را در جلسات هفتگی بررسی کنید و جزئیات را با قرار دادن آنها در یک صفحه خاص به خاطر بسپارید.با این حال، همانطور که در اکثر کسب و کارها اتفاق می افتد، همانطور که تیم فروش و خط لوله مشتریان شما رشد می کند، طبیعی است که شما تمایل دارید دید کلی خود را از این فرآیند حیاتی از دست بدهید، به خصوص زمانی که شما به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک مسئولیت هایی فراتر از فروش دارید.

دقیقاً به همین دلیل است که مشاغل به سیستم گزارش فروش نیاز دارند.

اگر به درستی انجام شود، گزارش‌های فروش می‌توانند به مدیران کمک کنند تا به سرعت مسائل را شناسایی کنند، عملکردها را تجزیه و تحلیل کنند و اقدامات لازم را برای کمک به کسب‌وکارها برای فروش و رشد سریع‌تر انجام دهند. علاوه بر این، گزارش‌های فروش خوب همچنین می‌توانند پیش‌بینی کسب‌وکار مرتبط با درآمد، برنامه‌های بودجه‌بندی و تصمیم‌های تجاری مبتنی بر منابع را برای فروش پیش‌بینی ارائه کنند.

از این رو، به طور خلاصه، نتیجه این است که گزارش های فروش برای هر سازمانی قیمتی ندارد.

در اینجا 3 نوع گزارش فروش وجود دارد که همه مشاغل باید برای درک رشد خود داشته باشند.

گزارش فروش بی‌درنگ را می‌توان در چندین نوع مستند کرد، اما این 3 قالب گزارش‌دهی به راحتی ایجاد می‌شوند و بنابراین می‌توان آنها را به عنوان یک ضرورت برای استراتژی فروش شما توصیه کرد:

1. گزارش فروش روزانه

گزارش های فروش روزانه برای اندازه گیری نتایج نیستند. بلکه اندازه‌گیری تعداد فعالیت‌هایی است که با سرنخ‌ها و مشتریان احتمالی شما در 24 ساعت گذشته انجام شده‌اند.

این به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که تیم فروش شما هر روز چند ایمیل یا تماس ارسال می کند تا بتوانید عملکرد فردی نماینده فروش خود را زیر نظر بگیرید و ناکارآمدی آنها را شناسایی کنید.

بنابراین، گزارش فروش روزانه یک شاخص کلیدی عملکرد فروش است تا اطمینان حاصل شود که تیم شما در حین انجام فعالیت های روزانه خود موفق باقی می ماند.

2. گزارش فروش هفتگی

فراتر از جزئیات گزارش‌های فروش روزانه، گزارش‌های فروش هفتگی به آشکار کردن هر گونه روند فوری که باید در فرآیند فروش خود توجه کنید، کمک می‌کند.

جدای از این، گزارش فروش هفتگی همچنین دلیل خوبی برای جلسه تیم فروش فراهم می کند تا به شما کمک کند تا قبل از از دست دادن مشاغل، مشکلات مربوط به فروش را برطرف کنید.

همچنین داشتن یک گزارش هفتگی به خوبی فرموله شده به شما این امکان را می دهد که گفتگوی مستقیم و داده محور با تیم فروش خود داشته باشید.

3. گزارش فروش ماهانه

گزارش های فروش ماهانه برای درک منحنی عملکرد فروش شما و برجسته کردن هر گونه روند فصلی است که می تواند بر تجارت شما تأثیر بگذارد. این به شما کمک می کند تا وضعیت قیف فروش، نرخ تبدیل و عملکرد کلی تیم خود را درک کنید و بنابراین به هیچ اقدام فوری و پیشگیرانه ای که ممکن است برای رشد کسب و کار خود نیاز به انجام آن داشته باشید، مرتبط نیست.

چگونه می توانید یک گزارش فروش جمع آوری کنید؟

گزارش‌های فروش ایده‌آل از معیارهایی استفاده می‌کنند تا به شما اجازه دهند از پیشرفت معاملات آگاه شوید. در اینجا برخی از مهم ترین چیزهایی که مطمئناً می خواهید در گزارش خود اندازه گیری کنید، آورده شده است:

  • تعداد سرنخ ها در خط لوله
  • ارزش در خط لوله
  • فعالیت های فروش
  • نرخ های بسته
  • چرخه فروش

ابزارهایی که برای تهیه گزارش فروش به آنها نیاز دارید

اگرچه گزارش های فروش را می توان از صفحات گسترده تولید کرد، اما با رشد شرکت شما، صفحات گسترده پیچیده تر می شود. از این رو، ایجاد گزارش های فروش به موقع با ابزارهای هدفمند مانند CRM بی نهایت آسان تر است.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نه تنها به ترکیب گزارش های دقیق با رابط کاربر پسند خود کمک می کند، بلکه به نظارت بر روند فروش و تیم شما نیز کمک می کند.

Try-ConvergeHub-For-Free

از این رو، گزارش فروش زمانی که معقولانه استفاده می شود نه تنها به بهبود روند فروش شما کمک می کند، بلکه با کمک به شما برای کسب و کار بیشتر، کسب و کار شما را به جلو هدایت می کند.