چگونه کارمند خود را در یک CRM کاملاً جدید متقاعد کنید
در نهایت، شما محصول مناسب را پیدا کنید - محصول SaaS که مطمئنا همه چیز را تغییر داد. از رابط دوستانه تا ویژگی های پذیرفته تا گزینه های سفارشی سازی و ادغام برانگیز، این نرم افزار بهترین گزینه برای شما و تیم شما است.
با این حال، یک مانع بزرگ بین شما و پلت فرم رویایی SaaS CRM شما وجود دارد: کارمند شما. کارمند شما بودجه را کنترل می کند، که بدیهی است به این معنی است که باید به رئیس خود ثابت کنید که این نرم افزار ارزش سرمایه گذاری را دارد.
با این وجود، اگر بتوان با حمایت از آنها، طرح شما بسیار قانعکننده خواهد بود.
Shawn Sieck، معاون اجرایی شرکت نرمافزار چندملیتی Intellectsoft ، توصیه میکند این 3 سوال حیاتی را از هر یک از نمایندگان فروش بپرسید: «خط لوله شما چگونه است؟ چقدر در تلاش های اطلاع رسانی خود متمرکز هستید؟ چقدر خوب فرصتهای فعلی خود را دنبال میکنید؟»
هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، می توانید آنها را با ویژگی های خاص CRM ترسیم کنید.
در مرحله بعد، بازخوردهای مربوطه را از شرکت هایی که قبلاً از CRM مورد نظر شما استفاده می کنند، دریافت کنید. اکثر وب سایت های محصولات SaaS صفحه «مشتریان» دارند. چند شرکت در آن لیست را انتخاب کنید و از آنها بپرسید که چه چیزی را دوست داشتند یا نه و پس از اجرای CRM در سازمان خود چه نتایجی را ثبت کردند.
شما همچنین می توانید از شرکت CRM مورد نظر خود مرجع بخواهید و آنها را مجبور کنید مشتریان فعلی را به شما معرفی کنند، اما آگاه باشید، آنها فقط خوشحال ترین ها را به شما معرفی می کنند.
تجزیه و تحلیل هزینه و فایده تهیه کنید
توضیح اینکه این محصول نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) چقدر در زمان، پول و تلاش برای تیم شما صرفه جویی می کند، به کارمند خود، تأثیر زیادی در متقاعد کردن مافوق شما در مورد مزایای خرید این پلت فرم خواهد داشت.
با داده هایی که قبلاً در مرحله آخر جمع آوری کرده اید، به طور تقریبی بفهمید که بدون محصول SaaS چقدر ضرر می کنید. به عنوان مثال، می توانید تخمین بزنید که هر فرد 25٪ معاملات بیشتری را با یک CRM جدید بسته خواهد کرد. بنابراین، اگر میانگین اندازه معامله شما 3000 دلار است و تیم فروش شما 30 معامله در ماه انجام می دهد، می توانید به رئیس خود توضیح دهید که اگر شرکت شما این نرم افزار را نخرد، شرکت شما هر 30 روز 7500 دلار ضرر می کند.
در مرحله بعد، محاسبه کنید که نرم افزار چقدر برای شرکت شما هزینه خواهد داشت و هزینه هایی را که در زمانی که تیم شما به این پلتفرم جدید نقل مکان می کند، از دست خواهید داد.
در نهایت، ROI را به کارمند خود بدهید.
در واقع، اگر روی CRM سرمایهگذاری کنید، سرمایهگذاریای که در ابتدا انجام میدهید در مشتریانی که مدت طولانیتری آنها را حفظ خواهید کرد، نتیجه خواهد داد و بنابراین این پلتفرم SaaS در نهایت برای شرکت شما سودآورتر خواهد بود.
یک برنامه اجرایی تهیه کنید
وقتی نوبت به خرید یک محصول جدید می رسد، اینرسی اغلب ما را عقب نگه می دارد. بنابراین، قبل از اینکه کارمند شما یک CRM جدید را امضا کند، باید یک برنامه عملیاتی محکم را تنظیم کنید.
در اینجا چیزی است که باید در نظر بگیرید:
- این ابزار جدید چگونه با ابزارهایی که قبلاً در دفتر خود دارید کار می کند؟
- اگر ابزار جدید جایگزین ابزار قدیمی دیگری است که در دفتر شما استفاده می شود، چگونه ابزار قدیمی را حذف می کنید؟
- آموزش و حضور در کی انجام می شود؟
- اگر قرار است آموزش در فعالیت های روزانه تیم شما اختلال ایجاد کند، چگونه کاهش تولید و درآمد را جبران خواهید کرد؟
- چه کسی درگیر خواهد شد و چه کسی پروژه را هدایت خواهد کرد؟
از آنجایی که CRM یک خرید پیچیده است، شما همیشه باید قبل از ادغام، نصب و استفاده از نرم افزار برای منافع بلند مدت سازمان خود، فکر و آینده نگری لازم را داشته باشید.
به کارمند خود ارائه دهید
اکنون، پس از دریافت مظنه از تیم فروش و مشتریان، برآورد هزینه ها و صرفه جویی ها و برنامه های اجرایی خود، آماده ارائه گزارش ارزیابی نهایی خود به کارمند خود هستید.
با این حال، نحوه ارائه شما به آنچه در مورد کارمند خود می دانید بستگی دارد. آیا آنها ارائه دقیق با برنامه ریزی دقیق را دوست دارند، یا راحت تر و پذیرای یک مکالمه معمولی در هنگام ناهار خواهند بود؟ آیا آنها تمایل بیشتری به «احساسات درونی» دارند یا همیشه آمار و دادههای تصمیمگیری خود را به صفر میرسانند؟
با سفارشی کردن رویکرد خود بر اساس سبک رئیس خود، مطمئناً شانس موفقیت خود را افزایش خواهید داد.
اگر جلسه پیش برود و با دادن مجوز به شما پایان یابد، بسیار عالی است. با این حال، به احتمال زیاد از تجربیات من، کارمند شما خواهد گفت، "من در مورد آن فکر می کنم".
در این صورت زمان برداشتن گام بعدی فرا رسیده است.
حمایت داخلی را افزایش دهید
این که به رئیس و کارمند خود بفهمانید که تقاضای زیادی برای این CRM وجود دارد، بیشتر باعث میشود کارمند شما بیشتر به سمت آن برود.
در واقع، مدیران باید سیستم CRM را به همان اندازه که نمایندگان هر روز با آن زندگی کنند، بشناسند. زیرا اگر این یک تجربه لذت بخش برای آنها نباشد، هیچ کس ارزشی را که می خواهد از این سیستم دریافت نخواهد کرد.
با این فکر در ذهن خود، به ذینفعان خود بازگردید، گفتگوهایی را با آنها آغاز کنید و از آنها بپرسید که آیا تمایل دارند افکار خود را با اعضای تیم مدیریت شرکت شما در میان بگذارند.
همچنین ایده خوبی است که بتوانید از کارمند خود بپرسید که رزرو او ممکن است چیست. همیشه ممکن است کارمند شما نگران قابل اعتماد بودن انتخاب شما باشد یا اینکه پیشنهادات شما چقدر گران و چقدر امن هستند. هنگامی که بدانید چه چیزی کارمندتان را عقب میاندازد، همیشه میتوانید از مدیران دفتر یا همکارانتان کمک بگیرید و بفهمید که چگونه میتوانید مشکل را حل کنید.
حرکت به پلان B
چه می شود اگر کارمند شما حتی پس از تمام تلاش های شما باز هم گاز نگیرد؟
اولاً، میتوانید ادامه دهید، زیرا هرگز نمیدانید که آیا کارمند شما پس از چند ماه یا یک سال برمیگردد و اعلام میکند که در تمام مدت فکر میکرده و اکنون آماده است یک CRM را بخرد و امتحان کند.
ثانیاً، شما یک اجرای آزمایشی را پیشنهاد می کنید. اکثر CRM مانند ConvergeHub 14 روز آزمایش رایگان ارائه دهنده تا بتوانید تمام ویژگی ها را امتحان کنید و بدون هیچ هزینه ای امتحان کنید که آیا CRM با سازمان شما مطابقت دارد یا خیر.
یک دنباله به شما کمک می کند تا راه حل CRM را دریافت کنید.
بنابراین به طور خلاصه، به کارمند خود که در مورد X و Y میدانید، قبل از اینکه تصمیم نهایی گرفته شود، میخواهید انجام دهید، تا پایان دو هفته، زمانی که شرکت شما شاهد رشد بهرهوری خود باشید (همراه با درآمد). )، شاغل شما در نهایت ممکن است متقاعد شود که یک CRM بخرد.