چگونه می توان پایگاه داده بدون آلودگی را در CRM آسان برای SMB حفظ کرد
آسان CRM یک فناوری رشد را کسب میکند که تمام دادههای سرنخها، مشتریان بالقوه و جمعآوری میشوند و آنها را در پایگاه نرمافزار CRM ذخیره میکند، که به منبع حقیقت واحد برای پرورش مشتریان خوشبخت و تبدیل میشود.
با این حال، اگر پایگاه داده مشتری و مشتری شما در CRM بهم ریخته باشد، با مسائل مربوط به یکپارچگیها، همان پایگاه داده در CRM میتواند بیشتر از این که ضرر مفید داشته باشد و میتواند با هدف خرید یک CRM آسان برای استفاده از شرکت باشد. شما مخالف باشید. .
با 379 سیستم CRM فهرست شده در G2، تنها 18 درصد دارای رتبه 4 یا 5 ستاره هستند که شامل پارس ویتایگر - G2 Learning Hub (2019) می شود. برای توییت کلیک کنید
از این رو برای کمک به کاربران CRM جدید و آسان برای رشد سریع کسبوکار، در اینجا بسیاری از مواردی است که میتوانید بهترین راهها را برای حفظ یک پایگاه داده بدون آسیب در CRM ارائه کنید تا شرکتهای سرمایهگذاری بازده سرمایهگذاری خود را به سختی انجام دهند. بهترین CRM به ماشین برسانند. SMB که برای سازمان خود انتخاب می کنند.
- هنگام وارد کردن لیست مخاطبین، فقط داده های مهم را وارد کنید
هنگامی که فهرستی از سرنخ ها را به بهترین CRM کسب و کار کوچک خود وارد می کنید ، باید این کار را با دقت بسیار انجام دهید. همیشه مراقب باشید که داده های شما از کجا می آیند؟ کدام فیلدها در نرم افزار قبلی استفاده شده اند و چگونه با فیلدهای سیستم CRM جدید شما مطابقت دارند؟ به عنوان مثال، ممکن است در ابزاری که قبلاً استفاده شده است، فیلدهای سفارشی دیگری داشته باشید که دیگر برای کسب و کار شما مفید نیستند. از این رو فقط بر روی فیلدهای داده مهم و مرتبطی که برای کسب و کار شما حیاتی هستند تمرکز کنید و آنها را در نرم افزار CRM کسب و کار کوچک جدید خود وارد کنید.
- قبل از وارد کردن لیست مخاطبین مطمئن شوید که همه داده ها به درستی قالب بندی شده اند
هنگامی که می خواهید داده ها را از یک نرم افزار خاص به سیستم دیگری صادر کنید، به قصد وارد کردن آن به سیستم دیگری، عوامل خاصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. این فرآیند در اکثر موارد با وارد کردن و صادر کردن داده های یک صفحه گسترده CVS (مقدار جدا شده با کاما) انجام می شود.
بنابراین، بسیار مهم است که داده های مشتری و مشتری در فایل صادر شده با نیاز سیستم نرم افزاری جدید شما و فرآیند وارد کردن داده های آن مطابقت داشته باشد. این بدان معناست که هر سرفصل ستون باید عناوین دقیق یکسانی داشته باشد و حتی دادهها در همان قالب (یعنی دادهها، تعداد، درصد، متن ساده و موارد دیگر) هستند که قبلاً بود. قبل از انجام وارد کردن مطمئن شوید که همه آن ها هماهنگ هستند زیرا در غیر این صورت، خطاها را مشاهده خواهید کرد زیرا چندین داده وجود دارد که به سیستم نرم افزار CRM جدید شما منتقل نمی شود.
- فیلدهای داده مهم را برای جلوگیری از سوابق تماس جزئی شناسایی کنید
اگر میخواهید در آینده پیشنهادات خود را برای این مخاطبین جدید بازاریابی کنید، بسیار مهم است که هنگام وارد کردن مخاطبین به سیستم CRM آسان برای استفاده در تجارت کوچک جدید خود، تعیین کنید کدام فیلدهای داده ضروریتر هستند. برای مثال، میتوانید تصمیم بگیرید که بدون ایمیل، نام، یا شماره تلفن، دادههای سرنخ یک رکورد کامل از مخاطبین در پایگاه داده را تشکیل ندهند.
بنابراین، تصمیم بگیرید که کدام زمینه ها ضروری ترین اطلاعات را برای مدل کسب و کار شما دارند و مطمئن باشید که فرم های وب شما نیز این اطلاعات را می خواهند. حتی اگر به صورت دستی دادهها را در نرمافزار جدید CRM خود وارد میکنید، مراقب باشید که آن دادههای جمعآوریشده قبل از وارد کردن آنها در پایگاه داده CRM ، اطلاعات ضروری هستند .
- اعتبارسنجی را در فیلدهای تلفن خود و ایمیل را در فرم ها قرار دهید
اکنون این یک مشکل رایج در همه مشاغل است که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند و پس از آن اطلاعات ناقص یا کاملاً نامربوط و جعلی را برای دریافت پیشنهادات شما در فرم های وب شما قرار می دهد. با این حال، راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. اجازه دادن به افراد برای تکمیل فرم شما با اطلاعات جعلی یک پایگاه داده CRM فوقالعاده آشفته ایجاد میکند و کارایی سیستم CRM را کاهش میدهد.
بنابراین، به عنوان یک راه حل، اقدامات اعتبار سنجی را در فیلدهای شماره تلفن و ایمیل خود قرار دهید. در زمان حاضر، آسانترین پلتفرمهای نرمافزار CRM به کاربر این امکان را میدهند که فوراً واقعی و فعال بودن ایمیل یا شماره تلفن را تأیید کند. بنابراین این اقدامات را انجام دهید و فراموش نکنید که CAPTCHA را در فرم های وب خود قرار دهید تا از هجوم ربات ها جلوگیری کنید.
- به طور مرتب موارد تکراری را بررسی کنید
رکوردهایی که به صورت تکراری ایجاد و ذخیره میشوند، میتوانند تأثیر مضرتری بر کارایی استراتژیهای بازاریابی شما داشته باشند که حتی تصورش را هم نمیکنید.
به عنوان مثال، اگر دو یا چند رکورد از یک مشتری بالقوه داشته باشید، برای CRM مشکل بزرگی است که پیدا کند کدام یک به روزتر است یا از کدام داده ها در نرم افزاری که سیستم CRM برای ایجاد و ارائه یک نرم افزار استفاده می کند. پیام شخصی به مشتریان بالقوه، سرنخ ها یا مشتریان.
از آنجا که شخصیسازی ایمیل به دقت دادههای بهترین پلتفرم CRM کسبوکار کوچک شما متکی است، سوابق تکراری کارایی سیستم شما را کاملاً به خطر میاندازد. سوابق تکراری بیشتر زمانی اتفاق میافتد که شخصی چندین بار فرم شما را تکمیل میکند اما اطلاعات متفاوتی را قرار میدهد، یا زمانی که شخصی یک مخاطب جدید را به صورت دستی وارد میکند و به طور ناخواسته دادههای مختلفی را در پایگاه داده CRM وارد میکند.
برای مثال، اگر شما دو مخاطب برای «استفن اسمیت» دارید، اما نام یکی از آنها بهعنوان «استفن اسمیت» ذکر شده است، ممکن است آن شخص به جای «استفن» یک ایمیل شخصیسازیشده به «استفن» دریافت کند. شک ایجاد یک تصور بد برای شرکت شما.
- مخاطبین بی پاسخ را حذف کنید
همیشه پایگاه داده خود را از مخاطبینی که پاسخگو نیستند پاک نگه دارید. این بدان معناست که آن مخاطبینی که پاسخگو نیستند یا باعث لغو اشتراک آنها از دریافت ایمیل شما می شود یا ایمیل های شما پرش می شود، که هر دو نشان می دهد که آنها نمی خواهند با نام تجاری شما معامله کنند و بنابراین باید فوراً از پایگاه داده سیستم CRM خود حذف شوند. . حذف مخاطبین بدون پاسخ از پایگاه داده CRM شما اطمینان حاصل می کند که ایمیل های شما به حساب های ایمیل زنده می روند، که به نوبه خود دقت ردیابی ایمیل و عملکرد گزارش CRM را بهبود می بخشد.
- منبع سرنخ را ردیابی کنید
در نهایت، باید نظارت کنید که سرنخها در پایگاه داده CRM شما از کجا میآیند، زیرا به شما امکان میدهد استراتژیهای بازاریابی خود را در حین درگیر کردن آنها در طول فرآیندهای پرورش سرنخ، تیز کنید.
ردیابی در CRM ساده به شما کمک میکند تا استراتژیها را کاملاً سازماندهی کنید که هر سرنخ چه کسی است، از کجا آمده است، منبعی برای کسب و کار آنها با کسب و کار شما بوده است.
نتیجه
استفاده آسان از فناوری CRM برای کسب و کارها این امکان را می دهد که با کمترین کارهای انجام دهنده انجام شود. این به شما کمک می کند تا رابطه شخصی را بسیار بیشتر با مشتریان و بالقوه حفظ کنید. با این وجود، همه این عوامل به داشتن یک پایگاه CRM میگویند، زیرا اگر ارتباطات شخصیسازی با افراد اشتباهی برود و چیزهای نادرستی به آنها وارد شود، در نهایت به اعتبار سازمان شما آسیب میرساند و از پیامهای مضر را به راه میاندازد. میاندازد. مثل جزر و مد می آید که توانی از آن فرار کنی.