چگونه علم داده تجربه مشتری را با استفاده آسان CRM افزایش می دهد
فناوری | توسط پاتریشیا جونز
در شرایطی که ممکن است به عنوان ابزاری به عنوان ابزار شماره یک برای دستیابی به مشتریان در اینترنت باقی بماند، اما در سال 2019 استفاده از علم اولین راه برای حفظ مشتریان شما برای جلب توجه آنها در وب است.
علم را که مترادف کلان یا ماشینی میدهد به کسب و کارهایی میدهد که در حال حاضر از پلتفرمهای نرمافزاری CRM استفاده میکنند تا نوعی تجربه مشتری یا CX را ایجاد کنند که مصرفکنندگان پیشنهادات شما راضی میکند و به دنبال چیزهای بیشتری هستند.
هنگام ارزیابی مهمترین ویژگیهای CRM 18 درصد از سازمانها برای دیدن یک عکس، سریعاً از دادههای خود تأکید میکنند - Smart Insights. برای توییت کلیک کنید
همه ما تاکنون می دانیم که ایجاد وفاداری مشتری کلید طلایی موفقیت طولانی مدت در هر بازاری است، صرف نظر از اینکه در کدام صنعت هستید.
بنابراین، در این مقاله اجازه دهید راه های مختلفی را بررسی کنیم که چگونه می توانید از علم داده برای کمک به موفقیت کسب و کار خود در طول زمان استفاده کنید و تجربه استثنایی برای مشتری ارائه دهید.
شخصی کردن خدمات به پاداش خالص
در حالی که به همان اندازه درست است که وقتی خدمات بیش از حد سفارشیسازی میشوند، مشتریان اذیت میشوند، خدمات توصیهای که در جهت حمایت از محصولات و خدمات جدید به مشتریان هستند و کیفیت بالایی دارند، پتانسیل بهبود سریع فروش به ازای هر مشتری و قیمت هر سفارش را دارند. هر برندی در بازار رقابتی کنونی
اسپاتیفای، آمازون، نتفلیکس همگی نمونههای معیاری از کسب و کار و خدماتی هستند که به مشتریان در مورد محصولات جدید خود توصیه میکنند که مشتریان را جذب و هیجان زده میکند.
به مشتریان آنچه نیاز دارند بدهید
یکی از دلایلی که اوبر اخیراً با آن روبرو شده است این است که مشتریان بالقوه این شرکت شبکه حمل و نقل ممکن است از استفاده از خدمات آن اجتناب کنند زیرا نمی توانند بدانند کرایه آنها در پایان سواری چقدر خواهد بود.
بنابراین، برای رسیدگی به این مشکل جدی، شرکتی مانند اوبر امروزه ماشینحسابهای قیمت منصفانهای ایجاد میکند که به مشتریان این امکان را میدهد تا بهترین حدس را در مورد نرخ کرایهشان حتی قبل از رزرو سواری خود پیدا کنند.
این را می توان به عنوان یک مثال عالی از دو روشی که می توان از داده های بزرگ استفاده کرد در نظر گرفت.
اولاً با جمعآوری دادهها، اوبر دریافت که یکی از دلایل اصلی که مشتریان به جای رزرو سواری، نیاز خود را محدود میکنند، عدم اطمینانی است که در مورد قیمت سواری در پایان سفر خود با آن مواجه هستند.
ثانیاً با استفاده از یک محاسبهگر قیمت منصفانه، مشتریان میتوانند حتی قبل از اینکه سفر را رزرو کنند، تخمینی تقریباً واقعی از هزینههای سفرهایشان به دست آورند و میتوانند مطمئن شوند که آنچه در نهایت پرداخت میکنند خیلی دور از انتظار نیست. نرخ های مورد انتظار
اگرچه به هر حال، تعیین هزینه هر سواری قبل از کامل شدن آن غیرممکن است. اما ماشینحسابهایی مانند این که از فناوری دادههای بزرگ برای بررسی هزاران داده مرتبط با مشتری از سوارانی که مسافتهای مشابهی را در زمانهای مشابه طی کردهاند، استفاده میکنند، دریافتند که میتوانند در حین ارائه پیشنهادات قیمت منصفانه به مشتریان خود نسبتاً دقیق باشند.
مشکلات را حتی قبل از وقوع آنها برطرف کنید
از آنجایی که امروزه یک داستان منفی در مورد هر برندی میتواند مانند آتشسوزی در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی منتشر شود، بنابراین بسیار ضروری است که کسبوکارها باید از مشکلاتی با مشتریان خود اجتناب کنند، که مهمتر از همیشه است تا در صورت امکان از مواجهه با تجربه ناخوشایند مشتری دوری کنند. در حالی که محصولات و خدمات خود را در این بازار رقابتی به فروش می رسانند.
یکی از راههایی که فناوری دادههای بزرگ با کمک نرمافزار CRM با استفاده آسان میتواند تجربه مشتری را بهبود بخشد، شناسایی مسائلی است که یک انسان معمولی نمیتواند آنها را ببیند.
به عنوان مثال، چندین نماینده پشتیبانی مشتری قطع شده برای یک برند ممکن است همگی تماسهای خدمات جداگانهای از مشتریانی دریافت کنند که از یک مشکل جزئی در مورد پیشنهادات خود شکایت دارند، که میتواند به سادگی مورد توجه قرار نگیرد.
با این حال، یک سیستم هوشمند اختصاص داده شده به فناوری یادگیری ماشینی میتواند به راحتی آن مشکل را در مجموعهای از گزارشهای تماس در نرمافزار CRM با استفاده آسان شناسایی کند و به CRM دستور دهد تا هشدارهای خودکار را برای فردی بالاتر در سازمان ارسال کند تا بلافاصله این مشکل را بررسی کند.
بهینه سازی مکان های محصول
چه در خرده فروشی آنلاین و چه در فروشگاه های آجر و ملات، سازماندهی محصولات و خدمات در الگوی مطلوب همیشه ضروری و جالب است.
به عنوان مثال، اگر مشتری در حال جستجوی پرینترهای لیزری است، داشتن کارتریج های شارژ مجدد و سایر لوازم جانبی دستگاه چاپ در نزدیکی ممکن است منطقی به نظر برسد.
اما دادههای بزرگ فناوریای است که شاید حتی میتواند به شما بگوید که شخصی که یک چاپگر لیزری میخرد ممکن است به یک صندلی یا میز جدید برای دفتر خود یا لپتاپی نیاز داشته باشد که کاملاً با نیازهای مشتری خاص مطابقت داشته باشد.
بنابراین دادههای بزرگ زمانی که با نرمافزار CRM آسان استفاده میشود که تمام دادههای مشتریان را در پایگاه داده CRM خود دارد، میتواند به کسبوکار شما اجازه دهد تا با ایجاد ارتباط محصول، پیشنهادات خود را به صورت آنلاین و همچنین در فروشگاههای آجر و ملات ترتیب بهتری دهد، که به میزان زیادی میزان خرید مشتری در هر بازدید
نتیجه
با این حال، کسب و کارها همچنین باید مراقب میزان استفاده از فناوری کلان داده برای افزایش تجربه مشتری و رضایت مصرف کننده برای رشد کسب و کار خود باشند .
در دوران مدرن، حتی بسیاری از مشتریان وجود دارند که به شرکتهایی که اطلاعات زیادی در مورد سرنخها، مشتریان بالقوه و مشتریان خود دارند اعتماد ندارند، بنابراین هر زمان که از وبسایت برند شما بازدید میکنند، از کوکیها و سایر گزینههای مجموعه خودداری میکنند.
بنابراین بهترین راه برای برندها برای بهبود تمایل مشتریان به اشتراک گذاری اطلاعاتشان این است که نسبت به مشتریان خود مسئولانه عمل کنند، به این معنی که شرکت ها باید از اطلاعات مشتریان خود در پایگاه داده CRM خود محافظت کنند ، هرگز داده های مرتبط با مشتری خود را به منابع شخص ثالث دیگر نفروشند، و از اطلاعاتی که در پلتفرمهای CRM با استفاده آسان در اختیار دارند، با دقت استفاده کنند، تنها به نفع مصرفکنندگان خود در روزهای آینده.
اکنون، اگر بیشتر به دانستن اینکه چگونه سازمان شما می تواند فناوری را برای رشد سریع کسب و کار درگیر کند، علاقه مند هستید. به خواندن " مانیفست رشد کسب و کاراز آنجایی که حتی بهترین نرمافزار CRM و فناوری کلان را در جهان دادهاند، کسبوکار شما را بهبود نمیبخشد .
نکنند.