چگونه داده ها را به بینش های عملی برای رشد کسب و کار تبدیل کنیم
بهره وری | توسط پاتریشیا جونز
فقط نظر از نقشی که در سازمان خود ایفا می کنید، داشتن استعداد مناسب برای تبدیل اطلاعات خام کسب و کار یا تبدیل شدن به بینش عملی برای تبدیل به یک مهارت لازم برای رشد شرکت های مخابراتی در سراسر جهان است.
74 درصد از کاربران نرم افزار CRM گفته اند که سیستم CRM آنها دسترسی بهتری به مشتریان به آنها می دهد. - Capterra (2021) برای توییت کلیک کنید
در واقع، بر اساس HBR (Harvard Business Review)، مشخص شده است که حتی بیش از 60 درصد از شرکتهای تجاری از رهبران ارشد خود میخواهند که مهارتهای مناسبی در تحلیل و تحلیل دادهها داشته باشند که میتوانند مهارتهای تصمیمگیری تصمیمگیری تجاری کمک کنند. که می تواند را به عضوی نیاز برای هر تیمی تبدیل کند.
بنابراین، بهعنوان یکی از محبوبترین فروشندگان ابزارهای CRM جایگزین Salesforce با صدها کاربر فعال در سراسر جهان، برای کمک به شما در ایجاد طرز فکر و مهارتهای مناسب، در اینجا برخی از استراتژیها و مهارتهای کلیدی وجود دارد که میتواند به شما کمک کند دادهها را به بینشهای عملی تبدیل کنید. که می تواند رشد سریع کسب و کار را پیش بینی کند .
1. همه چیز را خیلی پیچیده نکنید
در درجه اول هنگامی که شروع به یادگیری نحوه تبدیل داده ها به بینش عملی برای کسب و کار خود می کنید، ضروری است که بدانید هر کسب و کار یا شرکتی دارای مشکلاتی است که باید حل شوند یا حتی مواردی را که می توان برای افزایش درآمد بهبود داد.
از این رو به دنبال فرصتی برای کاهش هزینه، پاسخگویی به نیازهای در حال تحول مشتری، کارآیی غواصی و سپس تهیه مجموعه ای از سوالات باشید که به ایجاد بینش و تصمیم گیری از طریق تجزیه و تحلیل کمک می کند.
اکنون، برای یافتن بینش از دادههای خام و بدون ساختار، همیشه نیازی به استفاده از برنامهنویسی پایتون یا R برای انجام وظایف تحلیل اولیه ندارید.
بنابراین با استفاده از اکسل یا ابزارهای ساده دیگر برای کشف بینش ها، روندها و الگوها شروع کنید و سپس چند ردیف از داده ها را به نمودار تبدیل کنید که می تواند به آشکار کردن چیزهای غیرمنتظره و پنهان در مورد تجارت شما کمک کند.
برای درست کردن همه چیز در همان بار اول نگران نباشید، بلکه اشتباهات خود را بپذیرید و پس از آن برای بهبود تلاش کنید.
در واقع، اگر فقط تخصص فنی اولیه را در مورد نحوه کار با یک راه حل CRM کسب و کار یا نمودار اکسل، داشتن دانش در مورد دامنه کسب و کار خود و مهارت های ارتباطی مناسب داشته باشید، عملاً همه چیزهایی را که برای شروع کار با داده ها نیاز دارید در اختیار دارید. تجزیه و تحلیل برای شرکت شما
2. با آنچه دارید کار کنید
به یاد داشته باشید در حالی که در حال ساختن مهارتهای خود برای تبدیل دادهها به بینشهای عملی برای کسبوکارتان هستید، دادهها نامرتب هستند و شکافها، حفرهها و نقصهایی در مجموعه دادههای شما وجود دارد.
اکنون این درست است زیرا بیشتر دادههای خام مفید مورد نیاز برای حل مسائل تجاری اغلب از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و صفحات وب جمعآوری میشوند که در آن نمادهایی مانند هشتگها، آمپرساندها، علائم دلار و غیره در دادهها باقی میمانند، و بنابراین شما باید بتوانید با آنچه دارید کار کنید
به عنوان یکی از فروشندگان برنده جوایز CRM برای کسب و کارهای کوچک و متوسط، ما می توانیم به شما این خبر خوب را تضمین کنیم که اطلاعات اساسی برای تبدیل داده ها به بینش های عملی لازم نیست برای ارائه بینش مفید عالی باشد، تا زمانی که حفظ کنید. چند نکته در ذهن
به عنوان مثال، قبل از تجزیه و تحلیل داده ها، باید بدانید که داده ها از کجا می آیند و پس از آن تعیین کنید که کدام منابع برای حل مشکلات شما مفیدتر هستند.
علاوه بر این، هرگز در مورد کامل بودن و کیفیت پایین داده ها فرضیات ایجاد نکنید.
بهتر است هر مجموعه داده را مرور کنید و بررسی کنید که همه چیز (نسبتا) تمیز و مفید است. از این رو همیشه یک بازرسی بصری از داده های خام خود انجام دهید زیرا داده های از دست رفته یا شکاف های بزرگ در داده ها باید در هنگام انجام مشاهدات یا نتیجه گیری از یافته های حاصل از آن داده ها در نظر گرفته شوند.
در نهایت، هنگام مدیریت مقادیر از دست رفته یا پر کردن جاهای خالی در مجموعه دادههای یادگیری ماشین، هوشیار و بسیار مراقب باشید، زیرا چنین مواردی ممکن است نتیجهگیری مغرضانه ایجاد کند.
بنابراین، برای حفظ امنیت، قبل از توصیه اقدامات، عقل سلیم را در مورد بینشهایی که از دادهها کشف کردهاید به کار ببرید.
3. ایده های خود را به طور موثر بفروشید
به یاد داشته باشید که حتی ایده های بزرگ رشد کسب و کار، نمی توانند از ارائه بد دوام بیاورند. و متأسفانه بسیاری از تحلیلگران جدید و حتی باسابقه وقتی به این بخش از فرآیند تجزیه و تحلیل داده ها می رسند، کوتاهی می کنند، زیرا آنها توانایی فروش ایده های خود را به طور مختصر، مطمئن و مؤثر به سهامداران ندارند.
بنابراین، حتی قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه دادهها را به بینشهای عملی برای کسبوکارتان تبدیل کنید، مهارتهای خود را در بیان داستان بدون نمودار، نمودار یا اسلاید پاورپوینت غنی کنید.
بیاموزید که یک داستان را در یک خط "Sound-bite" فشرده کنید که به طور مناسب با مخاطبان شما طنین انداز شود.
هرگز از داده ها به عنوان عصا استفاده نکنید.
بنابراین قبل از فروش ایدههایتان، این سؤالات ساده را از خود بپرسید، که شامل (اما نه محدود به):
- این اطلاعات در نهایت به چه معناست؟
- به چه نکته ای می خواهی اشاره کنی؟
- نتایج و نتیجه گیری های شما چگونه در کسب و کار شما مرتبط است؟
هر چه تمام پاسخ های مناسب برای این سؤالات را دارید، روایتی بسازید که باید فوراً با مخاطبان هدف شما طنین اندازه شود، زیرا یک تحلیلگر خوب باید ایده های خود را به گونه ای ارائه دهد که همه آن ها را درک کنند و شما را درک کنند. واقعاً به کریستال نیاز دارید. برای پیش بینی آینده یا عاقلانه عمل کنید تا در توپ زندگی واقعی معنا پیدا کنید.