چگونه خریداران اولین بار به مشتری وفادار تبدیل می شوند

خدمات خدمات | توسط پاتریشیا جونز

تبدیل مدیر

چگونه بار اول می توانید به مشتری وفادار تبدیل شوند، یاد بگیرند و کسب درآمد کنند. به دست آوردن یک خریدار جدید آسان است. آزمون واقعی زمانی شروع می شود که شما هزاران رقیب دارید که سعی کنید آن خریدار یکباره را از شما بخرید.

این پنهانی نیست که حفظ همیشه یک روند وجود داشته باشد. از آنجایی که اصطلاح «انحصار» دیگر در حوزه تجاری وجود ندارد، هر شرکتی در واقع تمام را برای حفظ خود انجام می دهد.

یک خریدار 6 مرحله را طی می کند تا وفاداری را برای یک سازمان ایجاد کند.

  1. شرکت: شرکت محصولات/خدمات مورد نیاز من را می دهد
  2. راحت محصول:/خدمات به راحتی قابل دسترسی هستند
  3. اعتماد: کیفیت محصولات/خدمات خوب است
  4. رضایت: بدون مشکل پیش رفته است
  5. رابطه: شرکت نیازهای من را می کند و به نفع من عمل می کند
  6. وفاداری: رابطه دو طرف سودمند است و مهمتر از همه به شرایط من است.

در چرخه فوق، دو مرحله آخر جایی است که خریدار در نهایت به مشتری تکراری سازمان تبدیل می شود. هنگامی که یک مشتری بالقوه برای اولین بار به خریدار تبدیل می شود، این زمانی است که متخصصان فروش ایده هایی را برای ارائه یک راه حل مطرح می کنند - چگونه خریدار را به یک مشتری معمولی تبدیل کنیم؟ چگونه او را وادار کنیم که مراحل پنجم و ششم را طی کند؟

استراتژی تبدیل چگونه باید باشد؟

هنگامی که خرید انجام می شود، به ناچار شرکت جزئیات اولیه خریدار را دریافت می کند. این جزئیات کمتر از فرصتی برای بازاریابان/متخصصان فروش برای شروع فرآیند تبدیل نیست. آنچه باید درک شود که به جای تبلیغات مستقیم (که می تواند برای اکثر خریداران خاموش باشد) خبرنامه های شرکت یا ایمیل های تأیید تحویل می تواند راهی هوشمندانه برای شروع ارتباطات هدفمند باشد.

یک مدیر فروش هوشمند می تواند از ایمیل تأیید سفارش و تحویل برای فروش متقابل/فروش محصولات/خدمات استفاده کند. بر اساس اولین خرید، کارشناس فروش می تواند محصولات/خدماتی را انتخاب کند که احتمالاً خریدار را مورد علاقه خود قرار می دهد.

با توجه به موضوع تبدیل مشتری یکباره به خریدار تکراری، روند جدیدی مطرح شده است. اکثر سازمان های پیشرو در حال حاضر ارتباطات شخصی فعالانه را از طریق داده های چند کاناله دنبال می کنند.

فیدهای اجتماعی

اغلب یک خرید یکباره چیز زیادی در مورد ترجیح خریدار نمی گوید. در چنین شرایطی، متخصصان بازاریابی/فروش به رسانه های دیگر نگاه می کنند. به عنوان مثال، تعامل خریدار با رسانه های اجتماعی؛ لایک ها و اشتراک گذاری های او

تجزیه و تحلیل مشتری

نظارت بر رفتار آنلاین خریدار می تواند حجم زیادی از اطلاعات را برای دقیق تر کردن استراتژی تبدیل ارائه دهد. به همین دلیل است که کوکی‌ها راهی عالی برای دریافت بینشی از تجزیه و تحلیل مشتری هستند. با کمک کوکی ها، متخصصان بازاریابی و فروش می توانند بفهمند -

  • خریدار چند بار از وب سایت بازدید کرده است؟
  • خریدار چه مدت در وب سایت مانده است؟
  • خریدار چه محصولات/خدماتی را مرور کرده است؟
  • آیا خریدار در کمپینی شرکت کرده است؟

با ترکیب رفتار آنلاین با الگوی خرید، متخصصان فروش می توانند ارتباطات خود را در جهت درست بیشتر هدایت کنند. فرض کنید خریدار بیشتر گوشی‌های هوشمند را در وب‌سایت شما جستجو کرده است، ارسال یک تبریک تولد همراه با پیشنهادات ویژه شخصی‌شده روی تلفن‌های هوشمند می‌تواند او را تشویق به اقدام (خرید دوم) کند.

تاکتیک های ذکر شده در بالا چند نمونه از ارتباطات شخصی فعالانه هستند. متخصصان فروش می توانند از ایده ها / رسانه های دیگر برای شروع ارتباط شخصی با خریدار استفاده کنند.

قبل از نتیجه گیری، توجه به این نکته مهم است که تبدیل خریدار به مشتری با راه حل CRM مبتنی بر وب که نمای ترکیبی از جزئیات خریدار و تراکنش او را ارائه می دهد، بسیار آسان است. با داده‌های دقیقی که فوراً در دسترس هستند، متخصصان فروش به راحتی می‌توانند محتوای شخصی‌شده را قالب‌بندی کنند یا موارد موجود را مطابق با رفتار مشتری آنلاین تطبیق دهند.

مشاور پاتریشیا CRM تمام وقت در ConvergeHub و وبلاگ نویس پاره وقت است. او به عنوان متخصص و متخصص بازار در نرم افزار CRM شهرت زیادی کسب کرده است. در پنج سال گذشته مشاور با شرکت‌های مختلف به عنوان CRM کار کرده است تا به آنها کمک کند تا کسب و کار خود را به فضای ابری منتقل کنند. تخصص او در ارائه مشاوره CRM ابری، سفارشی سازی CRM و راه حل های یکپارچه سازی برای شرکت های کوچک است. برای آخرین مورد، او در ساخت ConvergeHub، راه حل CRM مبتنی بر ابر برای SMB ها، به عنوان مشاور است. او را در توییتر دنبال کنید: @convergehub