چگونه CRM به کسب و کارها برای کسب سود کمک می کند، چگونه CRM به مشاغل کمک می کند

منابع کوچک بیز | توسط پاتریشیا جونز

کسب و کار-به-تجهیزات بالا

چگونه CRM به کسب و کارها برای کسب کمک می کند، مطالعه ای در مورد تجارت و مدیریت ارتباط با مشتری. در یک نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی Ovum انجام شده است، سی و دو درصد از کارآفرینان مصاحبه‌ها اذعان کردند که به دلیلی از «جدید بودن» این فناوری، وارد حوزه CRM شدند.

با این حال، این تفکر چیزی جز یک افسانه نیست زیرا مفهوم CRM از زمان مادربزرگ ما وجود داشته است.

از خواندن آن تعجب کردید؟ خب، از نظر اینطور معتقدند. و برای این حقیقت، نمونه های متعددی را ذکر کرده اند. این چیزی است که یکی از آن بیان می کند:

حتی چهل سال پیش:

1. مردی که با اتو کردن لباس ها امرار معاش می کرد، فهرستی در دست داشت و به نیازهای متفاوت همیشگی خود اشاره می کرد.

2. یک فروشنده شیر یک ردیابی مکتوب داشت که در چه ساعتی از صبح باید به هر مشتری چند شیشه شیر بدهد.

3. یک مغازه دار خواربارفروشی دفترچه ای داشت که در آن لیستی از افرادی که هر روز چه چیزی را خریداری می کنند، همراه با خواسته های خاص محصولاتی که مشتریان داشتند، داشت. او از آن نوت بوک برای به روز رسانی موجودی و پاسخگویی به نیازهای خریداران استفاده کرد.

در هر یک از موارد ذکر شده، هدف یکسان بود - فروش و حفظ مشتری. و شاید این فرآیندهای دستی مبتنی بر کاغذ هستند که به عنوان پیش سازها عمل کردند و در نهایت در قالب برنامه های کاربردی CRM ابری امروز به اوج خود رسیدند. با شروع فناوری، مردم این قدرت و انگیزه را به دست آوردند که از رویه‌های CRM دستی کنار بگذارند و یک سیستم نرم‌افزاری مبتنی بر ابر بسازند تا از همه آن مراقبت کند.

بنابراین در حالی که این رویه از قبل وجود داشت، فقط تکنیک مدیریت ارتباط با مشتری تغییر کرد.

و از این رو، امروزه کسب‌وکارهایی که از سرمایه‌گذاری در یک پلت‌فرم قوی CRM ابری خودداری کرده‌اند، یا کنار رفته‌اند یا در آستانه تجربه آن هستند. اگرچه آنها به صورت دستی تلاش زیادی برای به دست آوردن سرنخ های جدید و اتصال به مشتریان خود انجام داده اند.

  • آنها نتوانسته اند این کار را انجام دهند

یا

  • این کار را با شکستن یک تراشه از هسته خود انجام می دهند.

اگر نمی‌خواهید هیچ یک از آن‌ها را تجربه کنید، یک نرم‌افزار رسمی CRM مبتنی بر ابر ( مدیریت ارتباط با مشتری ) در محل خود داشته باشید.

از سخنان پر سر و صدا فروشندگان ناراحت نشوید یا در میان ویژگی های بی شمار CRM شناور در بازار پرت نشوید. قبل از ورود به هر یک از آن مناطق، عملکرد اصلی نرم افزار CRM را درک کنید که عبارتند از:

"تلاش های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری خود را با فرآیند کسب و کار خود ادغام کنید تا بتوانید مشتریان را شناسایی، به دست آورید، دنبال کنید و مدیریت کنید."

مهمترین پیامدهایی که CRM ابری برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد:

در حالی که طیف گسترده ای از مزایای سیستم CRM ابری برای کسب و کار شما وجود دارد، ما پنج مورد برتر را برای شروع به شما به اشتراک می گذاریم:

1. تجزیه و تحلیل دقیق و گزارش

چه 100 یا 500 مشتری داشته باشید، این احتمال وجود دارد که زمان لازم برای تجزیه و تحلیل دستی خریدهای هر مشتری را نداشته باشید. زیبایی برنامه های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) این است که با ذخیره تمام اطلاعات مشتری در یک مخزن مرکزی و همیشه در دسترس، این مسئولیت را برای شما بر عهده می گیرند.

بنابراین چیزی که به دست می آورید دسترسی فوری به طیف کاملی از داده های خرید مشتری است که می توانید در هر زمان و در هر مکان آن را مقایسه و تجزیه و تحلیل کنید. چگونه؟

CRM های ابری ابزارهای تحلیلی و گزارش دهی قدرتمندی را ارائه می دهند. یا می توانید از لیست الگوهای گزارش از پیش تعریف شده ای که CRM دارد انتخاب کنید یا الگوی گزارش خود را ایجاد کنید تا جنبه های کلیدی را بررسی کنید، مانند -

  • سودآورترین مشتریان چه کسانی هستند؟
  • فروش این سه ماه چگونه است؟
  • دست اندازها در خط لوله فروش کجاست؟

حتی یک ساعت طول نمی کشد تا شما عادات خرید مشتریان خود یا وضعیت دقیق خط لوله فروش را بدانید و درک کنید تا تصمیمات آگاهانه را تعیین کنید.

2. همکاری و همگام سازی بهتر تیم

مخزن متمرکز Cloud CRM همه بخش ها را به هم متصل می کند. نمایندگان بازاریابی شما، نمایندگان فروش یا پرسنل پشتیبانی مشتری - هر یک از آنها از یک پلت فرم CRM مشترک استفاده می کنند و به اشتراک می گذارند، هر از گاهی آن را با موارد ضروری پر می کنند، که همه را در یک صفحه قرار می دهد.

سیلوهای دپارتمان منسوخ می شوند و شفافیت در سراسر سازمان وجود دارد. بدون شک، تیم شما منسجم‌تر عمل می‌کند که در نتیجه نیز منعکس می‌شود.

3. اجرای سریعتر وظایف

فروش، بازاریابی یا خدمات – وظایف اداری پیش پا افتاده ای در هر کدام وجود دارد که روزانه چند ساعت طول می کشد. طبق مقاله‌ای در Business2Community، اگر فعالیت‌های اداری روزانه خودکار شوند، کسب‌وکار می‌تواند تا 10 برابر بازدهی بیشتری داشته باشد.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می تواند تمام وظایف اداری روزانه شما را مدیریت و خودکار کند. درست از زمان‌بندی جلسات مشتری، به‌روز نگه‌داشتن سوابق مشتری، پیگیری پیگیری‌های مشتری - می‌تواند از همه این موارد مراقبت کند و تیم شما را برای انجام سایر فعالیت‌های حیاتی که نیاز به توجه فوری دارند آزاد کند.

4. بهبود خدمات به مشتریان

این خبری نیست که ما با مشتریانی مدرن و باهوش دیجیتالی سروکار داریم که چیزی کمتر از یک تجربه ثابت از بازاریابی تا خدمات را نمی طلبند. برای مطابقت با این انتظارات، CRM ابری سازمانی را با دید مشتری 360 درجه توانمند می کند.

در نتیجه، تیم شما آماده می شود تا به سرعت مشتریان را شناسایی کند، نیازهای آنها را برطرف کند و به طور فعال محصولات یا خدمات دیگری را که مطابق با آخرین خرید آنها باشد، توصیه کند. به طور خلاصه، کارکنان شما چابک‌تر، کارآمدتر و مولدتر می‌شوند، زیرا مشتریان را در وهله اول شناسایی می‌کنند، بدون اینکه جزئیات آنها را در پایگاه‌های اطلاعاتی متعدد جستجو کنند.

5. تلاش های بازاریابی دقیق

کاری که تاکنون انجام داده اید، تلاش بازاریابی انبوه است که در آن کمپین XYZ برای بخش وسیعی از مخاطبان هدف قرار گرفته است. هیچ‌وقت اندازه‌گیری عملکرد کمپین وجود نداشته است و شما هم نمی‌دانید که چند درصد از اهداف به کمپین پاسخ داده‌اند.

CRM به شما این دوراندیشی را می دهد تا افراد را شناسایی کنید که بعداً به مشتری تبدیل می شوند. از یک وب سایت اینترنتی عمومی، CRM به شما امکان می دهد تا جستجوگرهای خود را برای متخصصان و آموزش دهندگان انجام دهید. به‌علاوه، دقیق‌تر از عملکرد هر کمپین به شما می‌دهد تا نتایج را بفهمید، توپ‌ها را در جهت درست تنظیم کنید.

این باعث صرفه جوئی در وقت و پول شما می شود!

افکار نهایی

با همه این بحث ها، همه چیز به این نتیجه می رسد که نوع قدرت و رقابتی است که CRM ابری ارائه می دهد به سختی در هر سیستم مستقل دیگری تکرار می شود. سرمایه گذاری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بر ابر منطقی است. معمول زنانه!