چگونه CRM بر بهره وری تیم ها تأثیر می گذارد، چگونه بهترین CRM باشیم
بهره وری | توسط پاتریشیا جونز
چگونه CRM بر بهره وری تیم ها تاثیر می گذارد، یک مطالعه مفهومی از روش مدرن برای مدیریت کسب و کار شما. معروف است که مفهوم اتاقک برای اطمینان از اینکه آنها همان کنار هم مینشینند و همکاری و ارتباط بهتری آغاز میشود. اما اکنون در عصر دیجیتال، آیا این سیستم اتاقک برای همکاری کافی است؟
لازم نیست. هر سازمانی (صرف نظر از اندازه و آنها) با این واقعیت محقق خواهد شد که تشکیل یک تیم در کنار هم به همکاری داخلی نمیشود. مطمئناً خیلی بیشتر از این نیاز دارد. در واقع، حتی ارتباطات منظم ایمیلی در تیم برای حفظ همه افراد در یک کار واحد کافی نیست.
پس چه چیزی نیاز به درمان ایده آل دارد؟
CRM
در حالی که مخفف دقیقاً مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است که فقط به معنای مدیریت روابط شرکت-مشتری است، در کمال تعجب این تعریف از CRM بیمورد است.
این به این دلیل است که برنامه های CRM ابری عصر جدید قطعاً بسیار بیشتر از مدیریت روابط با مشتری هستند. در حالی که این CRM ها قلمرو قدیمی خود را برای مدیریت ارتباطات مشتری ترک نکرده اند، اما عملکرد خود را گسترش داده و مدیریت ارتباطات داخلی شرکت را نیز وارد کرده اند.
اکنون آنها ابزارها و عملکردهای داخلی دارند تا به سازمان ها کمک کنند تا همکاری و ارتباطات داخلی بهتری را تقویت کنند.
معلوم نیست چگونه این اتفاق می افتد؟ نکات زیر را مرور کنید تا متوجه شوید که CRM چگونه به عنوان یک نرم افزار همکاری عمل می کند و به یک کسب و کار در تقویت سطوح همکاری در تیم ها کمک می کند.
1. گردش کار پروژه
عنصری که اغلب مانع همکاری خوب می شود زمانی است که همه اعضای تیم از وضعیت دقیق پروژه آگاه نیستند. انتقال ناکافی/نامنظم داده ها منجر به عوارض و تولد ناامنی ها و درگیری های نفسانی می شود.
برای کنار گذاشتن همه اینها، CRM ها دارای ماژول مدیریت پروژه هستند که به کسب و کارها اجازه می دهد پروژه ها را با جزئیات مربوطه خود تعریف کنند، یعنی نقاط عطف، وظایف، وظایف فرعی، جدول زمانی، صورتحساب و مهلت. از این رو، آنچه اعضای تیم دریافت می کنند، ارائه واضحی از جریان گام به گام پروژه ها است. زمانی که فعالیتها به پایان میرسند، بهروزرسانیها در CRM اتفاق میافتد، و اعضای تیم باقیمانده (هر زمان که لازم باشد) وضعیت فعلی پروژه را مشاهده میکنند که این است – چه کاری انجام شده، چه چیزی در حال انجام است، و چه کاری باقی مانده است.
این کار کل تیم را در یک صفحه قرار می دهد و تضمین می کند که شرارت هایی مانند ارتباطات نادرست یا اطلاعات نادرست در تیم رخ نمی دهد تا مانع از انجام پروژه شود.
2. واگذاری مسئولیت ها
بنابراین تیم قرار است مرحله اول پروژه را که فرآیند جمع آوری دانش است، انجام دهد. اما وقتی تیم مشتری را برای برنامهریزی جلسه برای جلسه جمعآوری دانش فرا میخواند، او در شوک قرار میگیرد - جمعآوری دانش قبلاً توسط یکی از اعضای تیمش جین، دو روز پیش انجام شده است.
پروژه ها معمولاً شامل مجموعه ای از وظایف هستند که باید به طور عادلانه در بین اعضای تیم توزیع شوند. تخصیص دستی مسئولیت ها اغلب منجر به سردرگمی در تیم می شود (مشابه آنچه در بالا ذکر کردیم).
از این رو، مهم است که وظایفی را به اعضای تیم اختصاص دهید و دیگران را به شیوه ای درست از آن آگاه کنید. و این دقیقاً همان چیزی است که CRM در انجام آن کمک می کند. در جریان کار پروژه در CRM، اعضای تیم را می توان به وظایف، وظایف فرعی و فعالیت ها مرتبط کرد. این امر میتواند مشاهده روشهای عملیاتی پروژه را برای تیم آسان کند و به طور همزمان بداند چه افرادی روی چه وظایفی از پروژه کار میکنند. هر گونه تغییر در تعیین تکلیف به صورت فید و اعلان برای همه افراد (که روی پروژه کار می کنند) پخش می شود.
3. اسناد در کتابخانه CRM
کار با برنامه های مدیریت اسناد مستقل منجر به دو عیب عمده می شود:
شما نمی توانید مطمئن شوید که همه اعضای تیم از نسخه به روز شده اسناد استفاده می کنند
شما نمی توانید کنترل کنید که چه کسی با توجه به نقش خود در تیم به چه اسنادی دسترسی دارد.
با این حال، با یک CRM کنترل محکمی بر هر دو این دو موقعیت وجود دارد. CRMهای عصر جدید کنونی دارای ماژول کتابخانه داخلی هستند که مدیریت اسناد را آسان و ساده می کند. تیمها به جای ذخیره و جستجوی اسناد در رایانهها، صندوق پستی و مکانهای دیگر، وثیقهها، مواد، پیشنهادها و موارد دیگر پروژه را درست در مخزن CRM ذخیره، مدیریت و دسترسی دارند.
فراموش نکنید که با عملکرد ابری در CRM، دسترسی به اسناد از CRM احتمالاً از هر مکان و زمانی از طریق هر نوع دستگاهی که دارای اینترنت است، آسان است. این به اعضای تیم راحتی زیادی می دهد که می توانند در هر زمان که نیاز داشته باشند به اسناد دسترسی داشته باشند (بر اساس مجوزهای تعیین شده مبتنی بر نقش).
4. یک تقویم مشترک
اتفاق می افتد که اعضای یک تیم واحدی در مورد تاریخ دیدگاه های مختلف تعیین شده برای وظایف پروژه ندارند. به ناچار، این می شود به رزرو دوبار می شود که هرج و مرج و وحشت را در تیم ایجاد می کند. برای اطمینان از اینکه همه اعضای تیم از جدول زمانی یکسانی پیروی می کنند - تقویم عملکرد CRM را ارائه می دهد.
اعضای تیم میتوانند همه چیز را برای ارجاع سریع توسط خود و سایر اعضا به تقویم CRM وارد کنند.
استفاده از تقویم CRM همه را در رابطه با مهلتها و اولویتهای کار در یک صفحه نگاه میدارد. و فقط برای بهتر و کارآمد کردن همه چیز، اکثر CRM ها همگام سازی نرم افزار را با تقویم گوگل ارائه می دهد که به این معنی است که تمام فعالیت های تقویم گوگل نیز در تقویم CRM علامت گذاری و دیده می شوند. به طور خلاصه - عدم تطابق داده ها.