چرا یک استراتژی CLM برای کسب و کارهای کوچک مهمتر از همیشه است؟

استراتژی CLM ( مدیریت چرخه عمر مشتری ) فقط برای شرکت ها نیست. ممکن است ظاهر متفاوتی نسبت به چرخه عمر مشتری در شرکت‌ها داشته باشد، اما هنوز هم برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​مهم است که مسافرت خود را ترسیم کند و برنامه‌هایی را برای برآوردن آن‌ها در مراحل مختلف ایجاد کند. این به SMB کمک می کند تا مشتریان خود را حفظ کنند، رضایت را افزایش دهند و حمایت از برند را جلب کنند.

استراتژی CLM چیست؟

ایجاد یک استراتژی CLM شامل ترسیم سفر مشتری، نیاز به مشتریان در مراحل مختلف سفر و سپس مرتبط کردن آنها با ویژگی های فردی است. سپس کسب و کارهای کوچک می تواند اینها را اندازه گیری و ردیابی کنند و ببینند 360 درجه از رضایت کلی مشتری دریافت کنند.

استراتژی CLM تضمین می کند که وقتی صحبت از راضی نگه داشتن مشتریان شما می شود، هیچ چیز از بین نمی رود. این تضمین می کند که کسب و کار شما نیازهای مشتری را درک می کند.

نقشه سفر مشتری چیست؟

بیایید با درک معنای سفر مشتری شروع کنیم. سفر مشتری تجربه کاملی است که مشتری با شرکت شما دارد. از اولین لحظه تعامل او با شرکت شما شروع می شود و تا زمانی که مشتری باقی می ماند ادامه می یابد.

به نمایش بصری این سفر نقشه سفر مشتری می گویند. به شما نحوه تعامل مشتری با شرکت شما را در تمام نقاط تماس می گوید. نقشه‌برداری از سفر مشتری به رهبران کسب‌وکار کمک می‌کند تا بینش‌های کلیدی در مورد نیازهای مشترک مشتری و نقاط دردناک به دست آورند تا تجربه مشتری را بهینه‌سازی و شخصی‌سازی کنند.

منبع تصویر: columbiaroadcom.medium.com

اهمیت استراتژی CLM

برای کسب‌وکارهای کوچک، داشتن استراتژی CLM می‌تواند عامل اصلی تمایز رقابتی در زمان‌های کنونی باشد که فروش کاهش می‌یابد، خطوط لوله فروش کاهش می‌یابد، و به دلیل بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید-19، دستیابی به مشتریان جدید دشوار است. در زمان امروز، نیاز این است که با مشتریان فعلی خود تعامل داشته باشید و تجارت بیشتری با آنها داشته باشید. کسب و کار از مشتریان فعلی بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر از به دست آوردن مشتریان جدید خواهد بود. همچنین، رقابت در حال افزایش است و اگر شرکت شما نتواند مشتریان را راضی نگه دارد، ممکن است آنها به سمت رقبای شما روی بیاورند.

به همین دلیل است که کسب و کارهای کوچک باید به نقشه سفر مشتری و مدیریت چرخه عمر مشتری توجه کنند تا مشکلات مشتری را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل و انصراف مشتری برطرف یا کنترل کنند.

ترسیم چرخه عمر مشتری و ردیابی مراحل مختلف روشی عالی برای ارزیابی رضایت مشتری و جایگاه روابط است. همچنین این یک راه عالی برای دانستن اینکه مشتریان چگونه شرکت شما را در مقابل رقبا ارزیابی می کنند است.

شروع با استراتژی CLM

می توانید برنامه CLM خود را با ایجاد نقشه سفر مشتری شروع کنید. نقشه سفر مشتری اولین قدم برای درک تعاملات و تعاملات مشتری است. همچنین در حصول اطمینان از اینکه همه کارمندان و بخش‌های شما در راضی نگه داشتن مشتریان یکسان هستند، مفید است.

پس از ترسیم نقشه سفر مشتری، می‌توانید هر نقطه تماس یا لحظه چرخه زندگی را با اهداف و نیازهای مشتری، اهداف تجاری، پاسخ شرکت به نیازهای مشتری، افرادی که مسئول برآورده کردن نیازها هستند و معیارهای خاصی که در «سفر مشتری» نشان داده شده است مرتبط کنید. گرافیک نقشه در بالا. سپس این معیارها را می توان به طور منظم برای ارزیابی موفقیت استراتژی مدیریت چرخه عمر مشتری، پایش و اندازه گیری کرد.

نرم افزار CLM کلیدی است

CLM یک فرآیند پیچیده و پیوسته است. و کسب و کارهای کوچک تجملاتی برای ایجاد یک تیم تخصصی برای مدیریت آن ندارند. بیشتر، در محیط کسب و کار کنونی، زمانی که شرکت ها با کارکنان کاهش یافته و بودجه کمتر کار می کنند.

یک نرم افزار CLM به کسب و کارهایی مانند شما اجازه می دهد تا کل عملیات تجاری - فروش، بازاریابی، صورتحساب و پشتیبانی مشتری - را از یک پلت فرم مدیریت کنند. این به شما کمک می کند کل سفر چرخه زندگی یک مشتری را، درست از اولین تعامل او به عنوان سرنخ/پرسش، تا تبدیل شدن به مشتری و فراتر از آن، ردیابی کنید. یک نرم افزار مدیریت چرخه عمر مشتری می تواند به شما کمک کند تا استراتژی CLM خود را با حداقل تلاش و هزینه اجرا کنید.

ConvergeHub – یک نرم افزار مدیریت چرخه زندگی کامل برای مشاغل کوچک

ConvergeHub یک نرم افزار کامل CLM است که به کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​اجازه می دهد تا برنامه های CLM خود را به راحتی اجرا کنند. چندین کار تکراری را خودکار می کند تا به شما کمک کند برنامه های خود را با حداقل کار و با سرمایه گذاری کم اجرا کنید.

در اینجا ویژگی های مختلف ارائه شده توسط پارس ویتایگر را بررسی کنید.

ما همچنین یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه را ارائه می دهیم که در آن می توانید پارس ویتایگر را در کسب و کار خود راه اندازی کنید و آن را برای سناریوهای زندگی واقعی آزمایش کنید. نسخه آزمایشی رایگان را از اینجا دریافت کنید.