چرا شرکت های راه اندازی SMB به یک سیستم CRM نیاز دارند؟
منابع کوچک بیز | توسط پاتریشیا جونز
حتی قبل از اینکه بپرسید چرا کسب و کارها به سیستم CRM نیاز دارند، واقعاً این است که دقیقاً سیستم مدیریت ارتباط با مشتری چیست.
به طور خلاصه، عملی برای مدیریت و تجزیه و تحلیل CRM و تحلیلها و بازخوردها، با هدف نهایی بهتر ارتباط با مشتری است که به حفظ دقت در طول مدت میشود.
اگر CRM یک مفهوم نسبتاً جدید است، این فناوری SaaS دارای مزایای زیادی است، به طوری که اکثر سازمانها در هر اندازه، از استارتآپها گرفته شده تا شرکتهای بزرگ، به سرعت به این پلتفرم میرسند.
نمودار داده شده از Salesforce که 5 امتیاز برتر را نشان می دهد
حال سوالی که باید بپرسیم این است که آیا شما به CRM نیاز دارید؟
از این جنبه چند نکته را مرور می کنیم:
- درک دیدگاه مشتری به دلیل چندین سوء مدیریت زنجیره ارتباطی اغلب دشوار می شود. با این حال، CRM تضمین می کند که به معنای واقعی کلمه هیچ چیز در انتقال از بین نمی رود.
- آخرین تحقیقات در مورد تجربه مشتری نشان می دهد که 88٪ از تیم بازاریابی با عملکرد بالا اذعان دارند که در یک استراتژی سفر مشتری برای موفقیت تلاش های بازاریابی کلی ضروری است.
- نیروی کاری که از تمام جنبه های مختلف هر شرکتی تشکیل شده باشد، در درجه اول وقتی با هر مشتری سروکار دارید، مهم است. سیستم CRM با متحد کردن بازاریابی، فروش، مدیریت، امور مالی و خدمات مشتری، که از این نظر از اهمیت بالایی برخوردار هستند، به این امر کمک می کند.
- یک CRM همگرا پویا، مانند ConvergeHub، تضمین میکند که میتوانید پیشرفت خود را با مشتریان بدون توجه به دستگاههایی که استفاده میکنید (کامپیوتر، تب، موبایل و غیره) پیگیری کنید.
- یک سیستم CRM می تواند به راحتی سازمان شما را با گزارش های به موقع در مورد جنبه های فروش و درآمد به روز نگه دارد و از آنجایی که تمام این فرآیندها کاملاً خودکار هستند، می توانید مطمئن باشید که با استفاده از CRM هرگز معیار مهمی را از دست نخواهید داد. .
- CRM یک سیستم مقیاس پذیر است که تضمین می کند که شما هرگز به دلیل نیاز به قدرت محاسباتی بیشتر در مضیقه قرار نخواهید داشت.
چرا استارتاپ شما اکنون به CRM نیاز دارد؟
سوال اصلی این نیست که آیا شما به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نیاز دارید، بلکه در این است که چرا این کار را انجام می دهید. به عنوان مثال، ConvergeHub CRM ، برخلاف قلم و کاغذ، کار بسیار سادهتری دارد.
صادقانه بگویم، هیچ شرکتی نمی خواهد برای همیشه به عنوان یک استارتاپ باقی بماند و این دلیل اصلی اهمیت CRM برای همه سازمان های نوپا است.
همانطور که شرکت ها بزرگتر می شوند، به آرامی در مدیریت دستی داده ها ناکارآمد می شوند و به پلتفرمی نیاز دارند که به آنها کمک کند تا به سرعت داده ها را سازماندهی و تجزیه و تحلیل کنند و پایگاه مشتری ایده آل خود را شناسایی کنند.
اینجاست که CRM وارد عمل می شود. CRM همچنین بستری برای تیم فروش شما برای ملاقات و بحث در مورد ایدههای اصلی است، ایدههایی که برای شناسایی زمینههای بالقوه رشد که برای توسعه هر سازمان نوپا بسیار مهم است، مورد نیاز است.
علاوه بر این، CRM نیز بسیار مفید است زیرا همه چیز را از مشتریان بالقوه، داشبورد، سفارشات فروش و فاکتورها گرفته تا موجودی خودکار را زیر یک سقف آورده است.
CRM و استارت آپ ها
به عنوان یک استارتاپ، تمرکز اصلی شما باید بر روی یافتن چشم انداز مناسب برای محصولات و خدمات خود و سپس حفظ آن مشتریان ارزشمند برای طولانی مدت باشد.
طبق گفته Forrester ، شرکت های بزرگ و کوچک پس از همکاری با یک سرویس CRM، بیش از 52 درصد رشد در حجم سرنخ نشان داده اند.
از این رو، اکنون بدون تردیدی، این امر ثابت شده است که CRM در حقیقت هیچ خدماتی را به تولید ارزش سرنخ در طول زمان نمی رساند، که به سرعت عملیات در استارت آپ ها را در مقایسه با نگهداری ایمن دستی و نمایش داده های ارائه می دهد. مشتری و فروش کاهش می دهد.