چرا ایمیل مارکتینگ شما شکست می خورد، نقاط تاریک ایمیل مارکتینگ
مارکت | توسط پاتریشیا جونز
چرا ایمیل مارکتینگ شما شکست خوردید، بیایید آن را یاد بگیریم. در سال 2009، وال استریت ژورنال مقاله ای منتشر کرد که در آن ادعا می کند - ایمیل مرده است. و از آن روز به بعد تا کنون - نزدیک به 1.5 میلیون پست به صورت آنلاین ارسال شده بود که بازتاب ایمیل بود.
پس این چه می گوید؟ آیا ایمیل واقعاً یک گذرنامه بوده است؟
" راهنمای قطعی ایمیلی شرکتی " مارکتو که در 155 صفحه سنگین وزن دارد - نظر مخالف را بیان می کند - ایمیل مهمتر از همیشه است . روش قدیمی مارک ایمیلی "بچم و انفجار" جای خود را به کمپین ایمیلی قابل اعتماد، مرتبط، محاوره ای تر و استراتژی تر داده است.
بیشتر بخوانید زیرا ما بینش های کلیدی را از همان گزارش برای شما آورده اید:
هیستری پیرامون مرگ ایمیل به وضوح تسلط/نفوذ ایمیل بر زندگی ما را ثابت کرده است. در حالی که نمیتوان این واقعیت را انکار کرد که کانالهای سنتی و اجتماعی با صدای بلند سروصدا میکنند، ایمیل همچنان ترجیح دادهشدهترین شکل ارتباط است.
منبع تصویر: Marketo
ایمیل سریع ترین و مستقیم ترین راه برای دستیابی به مشتریان با اطلاعات مهم است. در واقع، ایمیل تنها کانالی است که مصرف کنندگان به طور منظم دسترسی دارند.
باور نکن؟
تصور کنید: در هر روز، ممکن است از وبلاگ ، فیس بوک/توئیتر/لینکدین/یا نمایه +Google خود بازدید کنید یا خیر. اما به احتمال زیاد، شما ایمیل خود را هر روز، اگر نه چند بار در روز، چک خواهید کرد. همین امر برای مصرف کننده شما نیز صدق می کند.
برای نشان دادن اهمیت بیشتر ایمیل ها، در اینجا چند آمار کلیدی وجود دارد:
- در حال حاضر 3.3 میلیارد حساب ایمیل در جهان ایجاد شده است
- 94 درصد از آمریکایی های 12 ساله و بالاتر از ایمیل به عنوان یکی از فعالیت های عادی خود استفاده می کنند
- 58 درصد از بزرگسالان آمریکایی اول صبح ایمیل را چک می کنند
- 77 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند ارتباطات بازاریابی را از طریق ایمیل دریافت کنند
- ایمیل منبع شماره یک برای همه گروه های سنی از جمله 15 تا 24 سال است
- ایمیل در مقایسه با کانال های دیگر تقریباً 2 برابر بازده ایجاد می کند.
شرکت ها چقدر در کسب موفقیت مورد نظر در بازاریابی ایمیلی موفق هستند؟
در حالی که هر سازمان در مقیاس کوچک و بزرگ به مزایای بازاریابی ایمیلی پی برده است و به طور منظم کمپین های ایمیلی را اجرا می کند - نسبت موفقیت بسیار کم است. بدانید چرا -
ظهور خریدار جدید
1. خریداران توانمند شده اند: فراوانی بیش از حد اطلاعات به همراه فناوری جستجو و اشتراک گذاری بهتر، اطلاعات محصول را در همه جا فراگیر کرده است. در نتیجه، مشتریان از طریق وب از اطلاعات فوری رضایت مییابند. خواه دانستن مشخصات محصول، مقایسه طرحهای قیمتگذاری محصول یا بررسی سایر نظرات مشتریان باشد - مصرفکنندگان به راحتی و اغلب در هر کجا و در هر زمان این کار را انجام میدهند (به لطف تلفنهای هوشمند مجهز به اینترنت). ظهور رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید که اطلاعات را برای خواندن، استفاده و اشتراک گذاری شفاف تر و مسطح تر کرده است.
همه اینها به یک چیز منجر شده است: خریداران بیشتر به خود هدایت می شوند. آنها دیگر برای ارائه اطلاعات به شرکت وابسته نیستند و بر اساس آن تصمیم خرید می گیرند.
در اکثر سناریوها، آن ها در حال توسعه ادراکات برند/انتخاب محصول قبل از اولین تعامل با برند هستند.
2. خریداران به سرعت انصراف می دهند: در حالی که خریداران هم در زمینه تکنولوژی و هم برند پیچیده شده اند - آنها نیز ذهنی بی ثبات شده اند. آنها کاملاً از روش های مختلف بازاریابی آگاه هستند و در حالی که برای دریافت ایمیل های شرکت مشترک می شوند، انتظارات جهنمی زیادی دارند. آنها از شرکت ها انتظار دارند که آموزش دهند و سرگرم کنند. و حتی یک نقطه از اطلاعات نامربوط می تواند آنها را خسته کند یا بدتر از آن، آنها را آزار دهد - باعث لغو سریع اشتراک آنها شود.
علاوه بر این، مصرفکنندگانی که اشتراک ایمیلها را لغو میکنند تنها کسری از کل انصرافها هستند. اکثر مصرف کنندگان ترجیح می دهند منفعلانه انصراف دهند - یعنی ایمیل ها را نادیده بگیرند.
به طور خلاصه، خریداران در تنظیم سر و صدای سیرک دیجیتال امروزی سریع شده اند. و این به ناچار تکنیک های بازاریابی (مانند ایمیل) را دشوارتر و چالش برانگیزتر کرده است. البته چالش این است: ارسال مداوم ایمیل های جذاب برای خریداران.
3. خریداران انتظارات بالایی دارند: بازیگران بزرگ بازار به دلایل متعددی از ترجیح مشتری لذت میبرند – یکی از آنها ارائه یک تجربه بینظیر به مشتریان در تمام رسانهها است. و همین نوازش است که باعث شده مصرف کنندگان از سایر شرکت ها نیز به همان میزان تجربه بخواهند.
نتیجه: خریداران امروزی انتظار دارند (از هر شرکتی) یک تجربه یکپارچه، کارآمد و شخصی در تمام نقاط تماس: وب سایت، پلتفرم های رسانه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، اینستاگرام)، بازاریابی ایمیلی، و غیره. با توجه به اینکه اکثر آنها برنامه های بسیار شلوغی دارند – به نظر می رسند. برای اطلاعات در رسانه ای که در حال حاضر برای آنها راحت تر است.
اضافه کردن به این تقاضا برای اطلاعات سفارشی است. خریداران از شرکت ها انتظار دارند که تاریخچه خرید، ترجیحات ارتباطی و خواسته های خود را پیگیری کنند و سپس در صورت نیاز اطلاعات دقیق را به آنها ارائه دهند.
عامل چهارم
معیارهای غیردقیق: اکثر بازاریابان از ابزارهای ESP قدیمی برای گزارش های بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند. متأسفانه - این گزارشها بینش درستی در مورد تعداد کل لغو اشتراک، کلیکها، بازها، پرشها و غیره برای هر کمپین ایمیل ارائه نمیکنند. بازاریابان که با معیارهای نادقیق گیر کرده اند، بینش درستی نسبت به سطح از دست دادن یا به دست آمده تعامل مشتری ندارند.
نیازی به گفتن نیست که در چنین شرایطی، ایمیل مارکتینگ به جای تبدیل شدن به بخشی استراتژیک از برنامه درآمدی شرکت، به یک کانال تاکتیکی تبدیل می شود و به حاشیه می رود.
راه حل یک کمپین بازاریابی ایمیلی موثر چیست؟
مصرف کنندگان امروزی همیشه روشن هستند، همیشه در ارتباط هستند و همیشه غرق هستند. یک مشتری متوسط معمولاً در معرض 2904 پیام رسانه ای قرار می گیرد که در آنها به 52 پیام توجه می کند و تنها چهار مورد را به طور مثبت به خاطر می آورد.
صحبت می کنند - با توجه به فاصله زمانی و عادات خرید هوشمند، شرکت ها نمی توانند اطلاعات کوتاهی را در یک کمپین ایمیل انبوه به ارائه دهنده ارائه دهند.
آنها باید درک کنند که پارادایم های سنتی دیگر آن را قطع نمی کنند. زمان آن فرا رسیده است که روشهایی را که قبلاً با موفقیت در ارتباط بودهاند، در طول چرخه عمر خود تغییر میدهند. و این تنها با پیروی از یک روند دو مرحله ای امکان پذیر است -
- طرح نوشتن ایمیل های قانع کننده و شخصی که هر احتمالی را به صورت مستقل و شخصی درگیر می کند.
- سرمایهگذاری در نرمافزار نرم افزار بازاریابی برای ارسال ایمیلها و ردیابی عملکرد کم و بیش از حد هر کامپیوتر ایمیل.