پیاده سازی مناسب CRM چیست، انتخاب راه حل مناسب crm

فناوری | توسط پاتریشیا جونز

پیاده سازی CRM

آیا می توانید برنامه سازی مناسب CRM چیست، اگر نه، بیایید با هم آن را درک کنید. ما باید یک CRM پیاده سازی کنیم تا همه چیز درست باشد. ما می دانیم که . اما چگونه CRM را پیاده سازی کنیم؟ آیا آموزشی در مورد آن وجود دارد؟

بیانیه فوق توسط یک صاحب SMB در کنفرانس رایانش ابری بیان شد. نیازی به گفتن نیست که خیلی از وبلاگ نویسان را به خود جلب می کند که به طور منظم در مورد CRM ابری، ساختن CRM و سایر جنبه های مدیریت ارتباط با سازمانی می نویسند. پس از خواندن بیانیه، متوجه شدم که در حالی که بیش از اندازه کافی در مورد اهمیت / مزایا / CRM صحبت شده است، دست نخورده باقی مانده است.

آیا اجرای صحیح CRM آنقدر مهم است؟

پیاده سازی یک برنامه CRM می تواند یک پروژه چالش برانگیز به ویژه برای سازمان هایی با بخش های مختلف پیچیده باشد. از این گذشته، ارائه راه‌حلی که به بازاریابی، فروش، خدمات مشتری و توسعه و غیره می‌پردازد، شوخی نیست. به ناچار، مجری نیاز به درک کامل فرآیندهای مختلف و محصولات در میان تیم‌ها دارد. به طور ایده آل پیاده سازی CRM مستلزم همسویی آموزش کارکنان و فرآیندهای تجاری با نیازهای مشتری است.

همانطور که یک متخصص فناوری می گوید - CRM فقط به یک برنامه کاربردی سازمانی محدود نمی شود. یک راه حل ایده آل CRM به همان اندازه افراد، فرآیندها و برنامه های کاربردی را در بر می گیرد. اطلاعات مشتری را خودکار و یکپارچه می کند. اگر یک راه حل CRM از اطلاعات مشتری تلفیقی برای موثرتر کردن تجارت، بهبود رضایت کارکنان و افزایش حفظ مشتری استفاده نکند - در این صورت احتمال وجود حفره هایی در فرآیند پیاده سازی وجود دارد. ''

گزارش ها حاکی از آن است که شرکت های بزرگ میزان موفقیت بهتری در پیاده سازی CRM دارند. چرا -

به طور کلی، MNC ها و سایر سازمان های بزرگ بر تشکیل یک برنامه پیاده سازی خوب فکر شده برای CRM تاکید دارند. انجام این کار به طور اجتناب ناپذیری به سازمان از راه های مختلفی کمک می کند:

درک بهتر مشتریان

  • کاهش هزینه مالکیت
  • مدیریت بهتر خدمات فناوری اطلاعات
  • موقعیت خوبی برای تغییرات آینده در استراتژی، مقررات و نیازهای مشتری دارد

مشکلات رایج پیاده سازی CRM چیست؟

  1. CRM گلوله نقره ای نیست: تصور اینکه خود CRM تمام مشکلات سازمان ها را حل می کند اشتباه است. چرا این را می گویم؟ زیرا CRM یک استراتژی نیست بلکه پیاده کننده استراتژی شماست. CRM راه حلی است که وقتی با یک برنامه سنجیده اجرا می شود. ارزش تجاری بالایی را در یک محیط پیچیده ارائه می دهد.

توجه: هنگامی که یک پیاده سازی CRM فاقد برنامه ریزی مورد نیاز باشد، اغلب به عنوان یک قفسه افزار به پایان می رسد که توسط کاربران پذیرفته نمی شود.

  1. عدم تطابق بودجه: اغلب یک مسئله پولی بین هزینه فناوری و هزینه تغییرات مورد نیاز برای پشتیبانی از فرآیندهای کسب و کار وجود دارد. در بیشتر موارد، نتیجه اجرای نادرست دیدگاه سازمانی است.
  2. فقدان چشم اندازه: اکثر متخصصان کسب و کار بر این باورند که ارضایی نیازهای مدیریت/توسعه اهداکنندگان تنها اجرای سازمانی است. اگر نقشه راه آینده برای مدیریت سایر جنبه های ماموریت سازمان وجود نداشته باشد، چنین پیاده سازی هایی محکوم به شکست هستند.

چگونه آن را درست انجام دهیم؟

یک برنامه برنامه ریزی شده دائماً ارزیابی شده، کلید اجرای موفق CRM است. برای شناسایی، منابع و ابزار مناسب برای پیاده سازی، ارزیابی CRM سازمان، روش ها، روش ها و فناوری مورد نیاز است. تنها در این صورت، می‌توانم موفقیت آمیز CRM را انجام دهم که به فرآیندهای منسجم، هماهنگی بین بخش‌ها و نوآوری سازمانی می‌شود.