پرورش وفاداری مشتری در طول زمان با استفاده از ابزار CRM آسان
دنبال کردن کسب و کار جدید در واقع می تواند یک فرصت بسیار هیجان انگیز باشد.
به دست آوردن یک سرنخ واجد شرایط با کمک ابزار CRM آسان و سپس هدایت آن در یک سفر همه جانبه و قانع کننده مشتری که منجر به فروش پرسود می شود، می توان بسیار رضایت بخش بود.
43 درصد از توییتر آمریکا بیشتر با مارک ها و شرکت هایی که به آنها وفادار هستند خرج می کنند - Fundera برای کلیک کنید
این امر به این دلیل است که دانستن اینکه شما نقش مهمی در ایجاد درآمد برای برند و شرکت خود ایفا میکنید و این چیزی است که شما را برای مشتریان جدید برای رشد کسبوکار خود انگیزه نگاه میدارد، همیشه لذت میبرید.
با این وجود، أسفانه خرید برای مشتریان بالقوه جمعآوری شده در ابزار CRM آسان شما نیز کمی اغراقآمیز است (حداقل در طرح بزرگ)، کاری که ما برای کسب و کار خود میدهیم.
این به این دلیل است که چیزهای بیشتری را به دست آوردن مشتریان جدید بخرند، زیرا برندهای موفق همیشه بر روی تصویر بزرگتر می توانند باشند، که به این معنی است که آنها بر روی LTV (ارزش طول عمر) هر مشتری تمرکز می کنند.
از این رو (ما را اشتباه نکنید) حتی اگر استراتژی های مارکت Top-Of-Funnel و تولید سرنخ برای همه کسب و کارها و کارها بسیار حیاتی است، با این وجود مشتریان می توانند مطمئن ترین منبع درآمد برای برندها باشند و بنابراین باید به عنوان باشند. یک باقی بمانند. اگر دائماً مشتریان خود را از دست می دهند، نمی توانند رشد کنند و افزایش دهند زیرا شرکت شما ضعیف یا بی اثری را در اختیار کارمندان خود قرار می دهد.
از این رو، در این مقاله اجازه دهید امروز فراتر از استراتژی های بازاریابی بالقوه قدم برداریم و چگونگی الهام بخشیدن به وفاداری مشتری را با استفاده از سه روش اثبات شده که ریزش را کاهش می دهد و رشد کسب و کار را افزایش می دهد، بررسی کنیم.
- پرورش فقط برای سرنخ های آینده نگر نیست
بسیاری از ما در کسب و کار، پرورش را با فشار دادن و برانگیختن مشتریان بالقوه از طریق قیف فروش مرتبط میدانیم. با این وجود، در حالی که این نیز مطمئناً یکی از نمونههای پرورش است، اما در واقعیت، پرورش فقط برای افراد بالقوه نیست.
این به این دلیل است که حقیقت در این واقعیت باقی میماند که از آنجایی که مشتریان شما از قبل روی پیشنهادات شرکت شما سرمایهگذاری میکنند، حتی از داغترین پیشروها در ابزار ساده CRM شما برای پرورش بیشتر آماده هستند.
بنابراین، آنچه در اینجا گفته میشود، چند راه است که میتوانید مشتریان فعلی خود را برای الهام بخشیدن به وفاداری مشتری پرورش دهید.
- خوش آمد گویی/ تشکر از شما و ایمیل های حضوری
هر زمان که فروش جدیدی انجام می دهید یا مشتری جدیدی را وارد می کنید، مطمئن شوید که فوراً از طریق ایمیل یا پیامک پیگیری کنید و از مشتری برای خرید تشکر کنید.
اکنون، اگر کسبوکار شما از یک CRM مانند Salesforce یا حتی هر CRM جایگزین Salesforce استفاده میکند، باید یک کمپین خودکار قطرهای با استفاده از این نرمافزار راهاندازی کنید و دستورالعملهای سادهای را به مشتری جدید ارائه دهید که چگونه میتوانند با پیشنهاد(های) شما شروع کنند.
علاوه بر این، با پیشرفت کمپین، حتی می توانید منطق شرطی و جزئیات بیشتری را به برنامه اضافه کنید تا مطمئن شوید که مشتریان شما بیشترین بهره را از پیشنهادات شما می برند.
در نهایت، از گنجاندن مطالب توصیه شده در تمام ارتباطات خارجی خود اطمینان حاصل کنید تا از فرصت های فروش متقابل استفاده کنید که می تواند به تقویت بیشتر رابطه برند شما با مشتریان کمک کند.
- نقاط عطف را با تبلیغات عالی جشن بگیرید
بسیار مهم است که به عنوان یک کارآفرین باید اطلاعات کلیدی در مورد همه مشتریان خود، مانند سالگرد کار و ازدواج، تولدها، و بدیهی است که تاریخ خرید آنها را بدانید.
اکنون با داشتن این دانش، میتوانید ایمیلهایی برای جشن گرفتن این نقاط عطف ارسال کنید و بر اساس محصولات و خدماتی که به مشتریان خود ارائه میدهید، تخفیفهای ویژه یا هر امتیاز دیگری ارائه دهید.
به عنوان مثال، در حالی که یک شرکت بیمه خودرو ممکن است پس از سه سال رانندگی ایمن، نرخهای تخفیفی برای تمدید ارائه دهد، رستورانها و فروشگاههای پوشاک آنلاین میتوانند در سالگرد ازدواج و تولد مشتری خود، تبلیغات BOGO (بخرید یک دریافت کنید) ارائه دهند.
این نه تنها یک راه عالی برای حفظ اهمیت مشتریانتان است، بلکه سیگنالی را ارائه می دهد که به مشتریان خود اهمیت می دهید و از سرمایه گذاری روی آنها در موفقیت آنها و/یا برای ادامه تجارت با شرکت خود خوشحال هستید.
- ارسال اطلاعیه های محصول و خدمات جدید
برندهای بزرگ همیشه تنوع بخشیده و محصولات و خدمات جدیدی را به پیشنهادات خود اضافه می کنند. این نوع نوآوری ثابت می کند که آنها در بهبود کسب و کار موجود خود جدی هستند و همیشه مشتاق ارائه بهترین کالاها و خدمات هستند.
بنابراین، هر زمان که کسبوکار شما راهاندازی جدیدی را ارائه میکند، مطمئن شوید که مشتریان فعلی شما اولین کسانی هستند که میدانند.
همچنین میتوانید قیمتهای تخفیفیافته یا پیشنهاد آزمایشی رایگان را برای پذیرندگان اولیه محصولات و خدمات جدید برند خود در نظر بگیرید.
علاوه بر این، حتی می توانید از مشتریان فعلی خود بپرسید که آیا مایل به ثبت نام در لیست انتظار هستند یا خیر، که این یک استراتژی عالی است که نه تنها به ایجاد پیش بینی در بین مشتریان شما برای راه اندازی جدید شما کمک می کند، بلکه به کسب و کارها کمک می کند تا تقاضا برای آنها را اندازه گیری کنند. محصولات و خدمات آینده
بهعنوان فروشنده محبوب بهترین نرمافزار CRM کسبوکارهای کوچک و متوسط ، در چندین نظرسنجی و مطالعات مشاهده کردهایم که مشتریان از این نوع رفتار ترجیحی قدردانی میکنند، بنابراین مطمئن شوید که هر زمان که ممکن است به مشتریان خود نشان دهید که برای شرکت شما ارزش قائل هستند. در تمام زمان ها.
- آموزش و پذیرش محصول برای روابط بلندمدت بسیار مهم است
در موارد متعددی، کسبوکارها آنقدر به محصولات و خدماتی که به مصرفکنندگان خود ارائه میکنند عادت کردهاند، به طوری که «سهولت استفاده» از پیشنهادات خود را بدیهی میدانند.
یکی دیگر از اشتباهات رایجی که برندها اغلب مرتکب میشوند این است که تصور میکنند مصرفکنندگان آنها از عرضههای آنها حداکثر استفاده را میکنند.
با این حال، در بیشتر موارد، این درست نیست.
بنابراین برای دوری از این موضوع، می توانید چندین کمپین مختلف برای بازاریابی برای مشتریان خود ایجاد کنید تا از دانش عملی صحیح و مطلوب ترین استفاده از پیشنهادات خود اطمینان حاصل کنید.
- کمپین های راه اندازی شده خودکار
در اوایل این مقاله، ما در مورد ایجاد کمپینهای داخلی برای کمک به مصرفکنندگان برای استفاده از محصولات و خدمات خود بحث کردیم. با این وجود، علیرغم بهترین تلاشهای ما بهعنوان بازاریاب، چندین مشتری وجود دارند که آن پیامهای متنی یا ایمیلها را باز نمیکنند (خیلی کمتر روی پیوندهای مفید موجود در آن کلیک کنید).
بنابراین پشتکار باید کلید شما برای اطمینان از پذیرش بهینه محصولات و خدمات شما باشد.
اکنون، با نرم افزار بازاریابی که در ابزارهای ساده CRM شما یکپارچه شده است، می توانید رفتارهای کاربران را در برنامه CRM خود یا حتی در وب سایت خود ردیابی کنید، پس از آن می توانید این افراد را بر اساس سابقه خرید و/یا استفاده آنها تقسیم بندی کنید و سپس یک کمپین ایمیل خودکار راه اندازی کنید تا آنها را با پیشنهادات خود آشنا کنید و در نتیجه پذیرش را تشویق کنید.
در محتویات این کمپینها، میتوانید دستورالعملهای مستقیم و مختصر را درج کنید و حتی پیوندها و CTA برجسته (Call To Action) را به منابع مفیدی اضافه کنید که میتواند استفاده از پیشنهادات شما را افزایش دهد.
علاوه بر این، میتوانید حتی A/B ایمیلهای خود را آزمایش کنید تا بدانید که چه چیزی کار میکند و چه چیزی برای بهینهسازی کمپینهای داخلی خود کمک میکند، که به شما کمک میکند مطمئن شوید که CTAها، خطوط موضوعی و محتوای شما به درستی با مصرفکنندگان هدف منطبق هستند. پیشنهادات شما
- نکات آموزشی و حرفه ای
بسته به پیشنهاد شما، مشتریان شما حتی ممکن است به آموزش پیشرفته نیاز داشته باشند.
از این رو، بهتر است از نمایه سازی مترقی استفاده کنید و فرم های تطبیقی ایجاد کنید تا ثبت نام آنها برای یک جلسه آموزش دیجیتال در کانال های بازاریابی ترجیحی شما مانند رسانه های اجتماعی، در وب سایت تجاری، در خبرنامه های ماهانه و صفحه ورود به برنامه شما
با این حال، به یاد داشته باشید که هرگز مطالب آموزشی را بیش از حد پیچیده نکنید، بلکه فقط اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما فقط اصولی را دارند که برای استفاده عالی از پیشنهادات شما نیاز دارند و زمانی که تاریخ تمدید آنها فرا رسید یا آماده خرید دیگری از شرکت شما هستند وفادار می مانند. .
اکنون، اگر شرکت شما منابع یا نیروی انسانی کافی برای میزبانی جلسات آموزشی به طور منظم ندارد، در نظر داشته باشید که ویدیوهای کوتاهی از نکات حرفهای هفتگی خود بسازید و پس از آن بریدههای ویدئویی را در پلتفرمهای رسانه اجتماعی دلخواه خود و در خبرنامههای ماهانه خود به اشتراک بگذارید.
- وبینارهای مشتریان
جدای از فعالیتهای ذکر شده در بالا، اگر میخواهید فراتر بروید، برگزاری وبینارهای مشتریان میتواند کمک زیادی به بهبود آموزش محصول و پذیرش محصولات و خدمات شما کند، زیرا این رویدادهای دیجیتال فرصتی عالی برای کاوش در خصوص ویژگیهای پیچیدهتر فراهم میکنند. پیشنهادات خود را ارائه دهید و مشتریان را از طریق عملکردهای برجسته یا موارد استفاده راهنمایی کنید که ممکن است بدون کمک شما سعی در انجام آنها نداشته باشند.
ما مشاهده کردهایم که از آنجایی که بخش بزرگی از مصرفکنندگان ترجیح میدهند از طریق تماشا کردن یاد بگیرند تا با خواندن صفحات، وبینارها معمولاً بازدیدکنندگان بیشتری را جذب میکنند، که حتی به کسبوکارها امکان میدهد محصولات و خدمات اضافی را در زمان واقعی تبلیغ کنند.
در نهایت، بهترین بخش برگزاری وبینارها این است که می توانید زمانی را برای جلسات پرسش و پاسخ اختصاص دهید، جایی که به عنوان یک برند می توانید مستقیماً با مصرف کنندگان در سطح شخصی تعامل داشته باشید و در نتیجه ناامیدی های آنها را کشف کنید که می توانید برای حل آنها در داخل تلاش کنید.
- فعالانه به آنچه مشتریان خود می گویند گوش دهید
بدون هیچ استدلالی، حلقه بازخورد مشتری، گوش اطلاق هر کسب و کاری است که به برندها اجازه میدهد تا بزرگترین طرفداران خود را شناسایی کنند و پس از آن از آنها به عنوان مدافع استفاده کنند.
گوش دادن فعالانه همچنین به کسب و کارها اجازه می دهد نبض مشتریان ناراضی را احساس کنند تا بتوانند مستقیماً با آنها تماس بگیرند تا مشکلات را اصلاح کنند و نشان دهند که شرکت آنها به آنها اهمیت می دهد.
در مقیاس بزرگتر، حلقه بازخورد مشتری گفته شده بهترین وسیله برای جمعآوری اطلاعات در مورد شهرت نام تجاری شما، قابلیت استفاده و ارزش واقعی پیشنهادات شما است، که راهی عالی برای تعیین اینکه آیا بهروزرسانیها یا تغییراتی در مدل کسبوکار شما ایجاد شده است یا خیر. تأثیر مثبت یا منفی بر مشتریان شما.
اکنون هنگامی که درک واضح تری از درک عمومی از نام تجاری خود دارید، می توانید به راحتی از این دانش برای تقویت این درک و پیشنهادات خود استفاده کنید.
این مدل بسیار ساده است (حداقل روی کاغذ):
نظرات مشتریان را از طریق گوش دادن به رسانه های اجتماعی، نظرسنجی ها، NPS (نمرات خالص تبلیغ کننده) و وب سایت های بررسی شخص ثالث مانند G2 و Yelp جمع آوری کنید.
در مرحله بعد ایجاد یک صفحه گسترده اصلی را در نظر بگیرید که می تواند به شما در تجسم بازخورد مثبت، خوش بینانه و منفی کمک کند.
اطلاعات را با جستجوی الگوهای موجود در پاسخها تجزیه و تحلیل کنید و سپس شروع به ترسیم راهحلها برای مشکلات اصلی کنید، زیرا درک بازخورد مشتری به شما کمک میکند زمانی که تصمیم به انجام اقداماتی بر اساس یافتههای خود دارید، مخاطبان خود را تقسیمبندی و گروهبندی کنید.
آنچه را که آموخته اید از طریق استراتژی های ارتباط با مشتری و بهبود محصول و خدمات به کار ببرید.
کل این تمرین ممکن است به شکل یک ابتکار عمل روابط عمومی جامع یا یک کمپین ایمیل اساسی برای بهبود یا بازگرداندن اعتماد مشتریان شما به تجارت و پیشنهادات شما باشد.
در اینجا ذکر این نکته مهم است که حلقه بازخورد مشتری هم یک مدل و هم یک فرآیند مداوم است، بنابراین کسبوکارها باید بارها و بارها از این روش برای ترویج فرهنگ تعالی استفاده کنند و در نتیجه درک مثبتتری از برندهای خود ایجاد کنند.
اکنون آنچه برای یک کسبوکار مناسب است ممکن است برای کسبوکار دیگری کارساز نباشد، بنابراین حتماً در مورد کانالهای بازخورد متعدد تحقیق کنید و فقط از آنهایی استفاده کنید که فکر میکنید برای شرکت شما آموزندهتر و دقیقتر هستند.
نتیجه
استفاده آسان برای استفاده از CRM و راه اندازی کمپین های بازاریابی عالی برای مشتریان
این یک واقعیت ثابت شده است که یک کمپین بازاریابی مؤثر با استفاده از یک CRM آسان، از تولید سرنخ و انتقال MQL (سرنخ واجد شرایط بازاریابی) به فروش فراتر میرود.
بنابراین، به طور خلاصه به عنوان حفظ و تقویت رشد در سراسر کسب و کار و نام این بازی است. از این رو بر وفاداری مشتری در زمان واقعی واقعاً نقطه نظر این استراتژی است.