وفاداری مشتری قوی تر با استفاده از یک پلت فرم CRM آسان برای استفاده

در دوران مدرن، مشتریان برای انتخاب برندها، محصولات خدمات جدید، گزینه های بی پایانی دارند. این بدان معنی است که انتظارات مشتری در زمان بسیار بالا است، که نیاز به فوری بودن، پاسخگویی، شخصی سازی، کیفیت محصول است که برخی از مشتریان کلیدی است که باعث می شود مصرف کنندگان وفاداری به یک برند نسبت به برندهای دیگر تبدیل شوند. انتخاب کننده.
با این حال، یکی از عناصر اصلی که کلید تقویت وفاداری است و در نتیجه افزایش درآمد را دارد، استفاده صحیح از بازخورد مشتری با کمک یک CRM آسان برای کسب و کار شما است. 

بنابراین، در اینجا 4 تاکتیک مطمئن برای کمک به تقویت وفاداری از طریق بازخوردهای مصرف کننده وجود دارد.

مشتریانی که به طور فعال با یک نام تجاری درگیر می شوند، حتی پس از سه ماه پس از تماس، 4 برابر بیشتر احتمال دارد از محصولات و خدمات برند استفاده کنند.- ConvergeHub برای توییت کلیک کنید

  1. فعال بمانید

مشتریان به سختی می توانند بازخورد خود را به هر شکلی ارائه دهند، اما ما بیشتر فراموش کنیم که افراد واقعی در هر دو طرف مبادله هستند. از این رو، بیشتر برندها فکر می‌کنند که محصولات و خدمات را حول مشتریان خود می‌سازند، با این وجود، در تحقیقات واقعی نشان می‌دهند که کسب‌وکارها را کمتر از 1 درصد از مشتریان خود (که ما آن را به صورت صوتی می‌نامیم) و بقیه را نشان می‌دهند. 99 درصد مشتری را می‌شنوند. به «اکثریت خاموش» تبدیل می‌شود که باعث می‌شود آن بازخوردها وفاداری آن‌ها تقویت یا اولویت‌بندی نمی‌شود.

بر اساس مطالعه ای که توسط یک سازمان پیشرو در نظرسنجی بازار منتشر شده است، پذیرفته شده است که مشتریانی که به طور فعال با یک برند درگیر شده اند، حتی پس از سه ماه پس از تماس اولیه، 4 برابر بیشتر از محصولات و خدمات برند استفاده می کنند.

فراهم کردن مکانی برای دریافت بازخورد از مشتری یک راه عالی برای شروع است، اگرچه بیشتر مصرف‌کنندگان فقط در صورتی بدون درخواست تماس می‌گیرند که مشکلی داشته باشند که برای رفع آن نیاز به کمک دارد. بنابراین، برای اینکه در مقابل مشتری قرار بگیرید، باید تلاشی پیشگیرانه انجام دهید تا نشان دهید بازخورد مشتریان چقدر برای کسب و کار شما مهم است.

برای انجام این کار، بهتر است به طور فعالانه مشتریان را در طول تجربه دیجیتالی آنها درگیر کنید، به این ترتیب می توانید با یک نظرسنجی ساده شروع کنید و چند سؤال در مورد تجربه اخیر آنها با نام تجاری خود بپرسید، که اگر از یک ابزار آسان برای استفاده استفاده می کنید به راحتی انجام می شود. نرم افزار CRM ، به مشتریان خود نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید.

  1. در لحظه مناسب درگیر شوید

اکنون که می دانیم برای جذب مشتریان به آن نیاز است، اجازه دهید در مورد «لحظه مناسب» در یک تجربه دیجیتال و اینکه واقعاً چگونه به نظر می رسد، بحث کنیم.

تشویق به بازخورد از مشتریان تماماً در مورد شروع گفتگو با مصرف کنندگان است و بنابراین، درخواست بازخورد در لحظه مناسب لازم است تا بهترین فرصت برای شروع این مکالمه فراهم شود.

برای انجام این کار بسیار مهم است که سفر مشتری خود را درک کنید و بهترین نقطه را برای ارتباط انتخاب کنید (مثلاً اگر آنها صفحه خاصی را مشاهده کنند، پس از تکمیل خرید مشتری، زمانی که یک سطح را تکمیل کردند و غیره) و درست را پیدا کنید. زمان درخواست بازخورد

با این حال، باید به خاطر داشت که باید در مورد اینکه چند وقت یک‌بار بازخورد می‌خواهید محافظه‌کار باشید و قبل از اینکه با استفاده از یک CRM آسان برای استفاده از آنها بازخورد بخواهید، باید زمان کافی را به مشتریان بدهید تا با تجربه‌شان در مورد پیشنهادات خود درگیر شوند. ، برای اولین بار.

  1. به بازخورد گوش دهید (واقعاً گوش کنید).

خیلی اوقات مشخص شده است که کسب و کارها بر اساس بازخوردی که مشتریان به شرکت ها ارائه می دهند، اقداماتی انجام نمی دهند.

اکنون، باید به خاطر داشت که عدم ارتباط می تواند هم بر وفاداری به برند و هم بر تمایل مشتری برای ارائه بازخورد در آینده تأثیر بگذارد.

بنابراین، بسیار مهم است که مشتریان هنگام ارائه بازخورد احساس کنند شنیده می شوند، که می تواند به روش های زیر تأیید شود:

بگو متشکرم

همیشه با یک پیام بزرگ "تشکر" پاسخ دهید، حتی اگر بازخورد یکسانی را میلیون ها بار شنیده باشید یا بازخورد فوق العاده بی ادبانه باشد.

پیگیری

همیشه پس از اینکه مشتریان خود بازخورد خود را گذاشتند، با آنها دنبال کنید و در نظر داشته باشید که برای مشتریانی که ممکن است مشکلات بزرگتری داشته باشند، چیزی رایگان برای زمان ارزشمندشان ارائه دهید.

صادق باشید

گاهی اوقات نمی توان یک مشکل را در محل حل کرد. بنابراین، اگر مشتری در مورد موضوعی که در سطح پایینی قرار دارد یا قابل حل نیست، بازخورد می‌دهد، صادق باشید و دلیل آن را به او بگویید.

ارائه اعتبار

همیشه با تشکر از مشتریانی که توجه شما را به مشکلی در مورد محصولات یا خدمات شما جلب کردند، در جایی که باید اعتبار قائل شوید. با برداشتن یک گام فراتر با تماس شخصی با کسانی که چنین بازخوردهای حیاتی را ارائه کرده‌اند و به صورت خصوصی از آنها تشکر می‌کنید، اغلب باعث می‌شود حتی آن دسته از مشتریانی که مشکلاتشان حل می‌شود به یکی از بزرگترین طرفداران شما تبدیل شوند.

به یاد داشته باشید که چه این احساسات منفی یا مثبت باشد، بازخورد مشتری بسیار ارزشمند است و همیشه باید به عنوان فرصتی برای دانستن اینکه چگونه می توانید محصول بهتری برای مشتریان خود بسازید در نظر گرفته شود.

  1. پیشرفت برند خود را اندازه گیری کنید

اجرای یک استراتژی همیشه به بهبود تجربه مشتری شما با نام تجاری شما کمک می کند و بنابراین باعث وفاداری در بخش اصلی نبرد می شود. با این حال، اندازه گیری موفقیت نیز به همان اندازه مهم است، زیرا بدون ردیابی موفقیت خود هرگز نمی توانید پیشرفتی را که به دست آورده اید اندازه گیری کنید.

اگر از یک نرم افزار CRM آسان مانند پارس ویتایگر استفاده می کنید، این پنج معیار را برای اندازه گیری اثربخشی تجربه مشتری خود در طول زمان دنبال کنید.

- میانگین طول جلسه

- نرخ پرش صفحات مختلف و کمپین های ایمیل

-تکرار جلسات

ردیابی احساسات مشتری از طریق NPS (امتیاز خالص تبلیغ کننده)

-فعالیت در هر جلسه

نتیجه

با توجه به بازار در حال توسعه زمان حاضر، مصرف کنندگان هیچ گزینه ای برای انتخاب در هنگام تعیین وفاداری خود به یک برند ندارند. بنابراین، اگر بازخورد درخواست درخواست یا جدی گرفته نمی‌شود، نمی‌تواند تا شانس پیدا کردن برندی را پیدا کند که آن را در اولویت قرار دهد.

امیدواریم این چهار استراتژی به شما کمک کند تا مشتریان خود را به روشی هیجان انگیز درک کنید و در نتیجه با استفاده از یک CRM آسان و از طریق تجربه دیجیتال خود، وفاداری بیشتر مصرف کنید.

ثبت نام

اگر راه های دیگری برای بازخورد لذت دارید، لطفا نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.