نکاتی برای متقاعد کردن افراد بالقوه در حصار نشستن، چگونه افراد بالقوه را تحت فشار قرار دهید
فروش | توسط پاتریشیا جونز
وقتی هر مشتری بالقوه وارد وب سایت شما می شود، چهار اتفاق مهم می تواند رخ دهد:
- مشتری می رود، دیگر برنمی شود
- مشتری هر چیزی را که شما می فروشید به سرعت می خرد
- مشتری با شما تماس می گیرد و در مورد خرید سوال می پرسد
و بالاخره
- مشتری فقط "روی حصار می نشیند" و هیچ اقدامی انجام نمی دهد زیرا فرد فروخته نشده است
مشتریانی نیز وجود دارند که می توانند با آنها برخورد کنند. افرادی که سوالات زیادی می پرسند و با محصول شما درگیر می شوند، اما در نهایت موفق به خرید نمی شوند.
تبدیل چنین « مشتریان روی حصار » در اکثر مواقع بسیار دشوار است، به خصوص اگر کسبوکاری با بازده سرمایهگذاری کم انجام میدهید. بنابراین توصیه می شود از صرف منابع خود برای تبدیل این مشتریان خودداری کنید. زیرا اکثر اوقات با دستیابی به این مشاغل پول و زمان خود را از دست خواهید داد.
با این وجود، اگر همچنان پافشاری می کنید، راه های خاصی وجود دارد که می توانید سطح اصطکاک در تعامل با این مشتریان بالقوه را کاهش دهید و با پیروی از چند استراتژی، آنها را به مشتریان تبدیل کنید.
بنابراین، در پست امروز بحث خواهیم کرد که چگونه می توانید به بازدیدکنندگان وب سایت خود که در این دسته قرار می گیرند انگیزه دهید و آنها را از حصار خارج کنید.
اجازه دهید مشتریان بالقوه حتی قبل از خرید، کاربر شما باشند
اجازه دهید در مورد مشکل جهانی «دزدی دریایی نرم افزار» صحبت کنیم تا به شما بفهمانیم وقتی می گوییم باید به مشتریان احتمالی خود اجازه دهید حتی قبل از خرید، کاربر شما شوند، منظورمان چیست. به عنوان مثال، هیچ شرکت دیگری بیش از شرکت مایکروسافت با این مشکل سرقت نرم افزار مواجه نشده است– سازنده سیستم عامل ویندوز و لباس MS Office. در کشورهای در حال توسعه که اجرای قانون ضعیف است، دستیابی به نسخه غیرقانونی محصولات مایکروسافت بسیار آسان است. اما، مایکروسافت در مورد آن چه کرد؟ پاسخ این است - هیچی. این به این دلیل است که مایکروسافت خیلی زود متوجه شد که کاربر محصولات دزدی مایکروسافت در واقع یک فروش از دست رفته نیست. بنابراین علیرغم صحبت های سخت در انجمن های عمومی، مایکروسافت مخفیانه به این کاربران از کشورهای در حال توسعه اجازه داد تا از نسخه های غیرقانونی استفاده کنند، به این امید که وقتی این کاربران نرم افزار خریداری می کنند، در نهایت مایکروسافت را ترجیح دهند.
بنابراین اجازه دهید مشتری شما از محصولات یا خدمات شما برای مدت محدودی به صورت رایگان استفاده کند و در عین حال کاربر را متقاعد به خرید کنید. مشخص شده است که در بیشتر موارد این مشتریان در نهایت از حصار خارج می شوند و پس از مدتی معین محصول یا خدمات شما را خریداری می کنند.
با استفاده از تماسهای صوتی و تخفیفها، نرخ پرش را کاهش دهید
یافتن مشتری روی حصار فروشگاه آجر و ملات بسیار آسان است. پس از مشاهده، چنین مشتری معمولاً با کمک فروش سریع توسط نمایندگان فروش در طبقه مغازه تبدیل می شود. با این حال، متأسفانه، این امکان در یک پلتفرم دیجیتال وجود ندارد، جایی که شما فقط زمانی می توانید فروش از دست رفته را متوجه شوید که مشتری وب سایت شما را ترک کند. با این وجود، هنوز هم میتوانید از چند راه این خریداران مردد را جذب کنید و آنها را علاقهمند کنید به صحبتهای فروش شما گوش دهند. یکی از راههای آسان برای انجام این کار این است که دکمه «بازگشت تماس» را بهطور برجسته در وبسایت خود قرار دهید تا این مشتریهای مردد بتوانند اطلاعات خود را قبل از خروج بگذارند، که بعداً نمایندگان انسانی میتوانند آن را پیگیری کرده و امکان فروش را افزایش دهند.
راه دیگر برای کاهش اصطکاک پیش فروش، شناسایی بازدیدکنندگان وب سایتی است که سعی می کنند از درگاه پرداخت خارج شوند و آنها را با تخفیف های منحصر به فرد محدود به زمان جذب کنند تا توجه آنها را جلب کرده و فروش را تسریع کنند.
محصولات و خدمات خود را انسانی کنید
گاهی اوقات تنها با کاهش اصطکاک در دستیابی یا صرفاً اجازه دادن به کاربران برای دسترسی به خدمات و محصولات شما ممکن است برای تبدیل سرنخ هایی که روی حصار نشسته اند کافی نباشد. در این موارد، دلیل اصلی عدم تبدیل شدن بسیاری از مشتریان احتمالی، عدم اعتماد ذاتی آنها به مشاغل شما است. با توجه به تجربه ما در چنین شرایطی، ترفند این است که تمام جزئیات مربوط به کسب و کار خود را به مشتری خود ارائه دهید، که نه تنها خدمات شما را انسانی می کند، بلکه باعث می شود مشتریان بالقوه شما با خط محصول شما ارتباط برقرار کنند.
غذای آماده کلیدی
در اینجا می توان گفت که همه این استراتژی ها ممکن است برای همه نوع تجارت انجام شود. چرا که در نهایت، شما باید مشتریان خود را بهتر بشناسید چرا برخی میشوند در حالی که برخی دیگر روی حصار معلق میشوند.
اما ما مطمئن هستیم این بازار تحقیقاتی به شما کمک میکند تا استراتژیهای مشخصی را طراحی کنید که بر روی مشتری شما کار میکند، چیزی که در تمام مدت برای ما مفید بوده است.
اگر این مقاله برای شما مفید بود، خود را در کادر زیر با ما در میان بگذارید.