نکات رسانه های اجتماعی برای مشاغل B2B، نکات قاتل برای رسانه های اجتماعی

منابع کوچک بیز | توسط پاتریشیا جونز

5 نکته قاتل رسانه های اجتماعی برای کار B2B

نکات رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای B2B که نه تنها در ایجاد کسب و کار سود می برند، بلکه بهره وری را افزایش می دهند و یک برند خوب ایجاد می کنند.

در دریای بالقوه، رسانه های اجتماعی یک سفر ماهیگیری منشور است. - آدام فریدمن

یک بیانیه کاملاً دقیق، به خصوص در زمانی که بسیاری از جوامع اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، و لینکدین و غیره به وجود آمده اند. شما می توانید به هر یک از این سکوها بروید و یک صید بزرگ فرود آورید.

اما همه چیز برای کار B2B کمی سخت تر یا چالش برانگیزتر است. در اینجا یک شرکت در تلاش است تا شخص دیگری را در اختیار بگیرید. بنابراین همه چیز باید با درایت تر و با دقت از پیش طراحی شده باشد.

متأسفانه، در حالی که آگاهی از بازاریابی رسانه های اجتماعی در حال رشد است، بیشتر نکات داده شده بر ارتباطات B2C متمرکز است. این همچنین توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از شرکت‌ها، علی‌رغم اجرای بیشتر نکات رسانه‌های اجتماعی ارائه شده در همه جا، در ایجاد ROI شکست می‌خورند.

در سناریوهای تجارت به کسب و کار (B2B)، اگرچه پلتفرم های رسانه های اجتماعی یکسان هستند، ابزارها و تاکتیک ها کمی متفاوت هستند. به عنوان مثال، - برنامه های کاربردی مدیریت ارتباط با مشتری عصر جدید مورد نیاز است که یک کسب و کار را قادر می سازد کانال های رسانه های اجتماعی خود را نظارت کند. کسب‌وکارها (در هر زمان و هر کجا) می‌توانند آخرین بینش را در مورد آنچه که سرنخ‌ها/مشتریانشان به اشتراک می‌گذارند یا درباره آن صحبت می‌کنند، دریافت کنند. به علاوه، آنها می توانند به روز رسانی های خود را از طریق CRM نیز ارسال کنند. به طور خلاصه، برنامه CRM به عنوان نرم افزار رشد کسب و کار عمل می کند.

با این حال، صرف داشتن فناوری نیمی از نبرد است. برای به دست آوردن سود، باید استراتژی های رسانه های اجتماعی خاص B2B را به وضوح ترسیم کنید.

بیشتر بخوانید زیرا ما پنج نکته برای ایجاد یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی قوی و موثر به طور خاص برای تجارت به تجارت ارائه می دهیم.

1. از قدرت توییتر با حروف بزرگ استفاده کنید

توییتر قدرتمندترین ابزار رسانه اجتماعی برای ارتباطات B2B است. هنگامی که هدف دقیق خود را شناختید، می توانید شخص را به روش هایی که دیگر کانال های رسانه های اجتماعی به شما اجازه انجام آن را نمی دهند، پیدا کنید، دنبال کنید و درگیر کنید.

به عنوان مثال - فیس بوک، که در آن هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نیازی به دیدن عکس های تعطیلاتی که مدیر عامل شرکت XYZ برای آن رفته است، وجود ندارد.

بنابراین اساسا، توییتر به شما امکان می دهد تجارت خود را به خوبی انجام دهید. با این حال، فقط یک کلمه احتیاط -

هنگامی که هدف (ها) خود را پیدا کردید و دنبال کردید، مدتی آنها را مشاهده کنید. پروفایل توییتر آنها را به طور کامل مطالعه کنید تا نوع توییت هایی که ارسال می کنند را درک کنید. حتی بعد از اینکه آنها شما را دنبال کردند - فوراً برای آنها توییت نکنید یا پیام مستقیم برای آنها ارسال نکنید. ابتدا ایده دقیقی از آنچه که معمولاً به اشتراک می گذارند و دوباره توییت می کنند ایجاد کنید. سپس شروع به اشتراک گذاری موارد مشابه در نمایه خود کنید.

از هشتگ #B2B در توییتر استفاده کنید. این یک هشتگ محبوب است که توسط شرکت ها برای ارتباط با سایر شرکت های B2B که توییتر را امتحان می کنند استفاده می شود.

2. انسان باشید

شما به دنبال یک معامله تجاری یا سرنخ هستید، اما این نباید ارتباط شما را روباتیک کند. در هر کانال رسانه های اجتماعی جالب، خنده دار و جذاب باشید. این برای یک رابطه سالم با مشتریان شما بسیار ضروری است. به یاد داشته باشید که کسب و کارها از افراد تشکیل شده اند و ارتباط با آن افراد از طریق رسانه های اجتماعی باید انگیزه شما باشد. برای رسیدن به موفقیت در این امر، باید یک رویکرد شخصی جذاب ایجاد کنید.

بنابراین داستان ها یا اخبار مربوط به کارمندان خود و همچنین محصول خود را به اشتراک بگذارید. یک صدا و تصویر شخصی به مشتریان هدف خود ارائه دهید. چهره های شرکت را برای انسانی کردن شما و برندتان قرار دهید.

به طور خلاصه، بازاریابی خود را شخص به فرد تبدیل کنید. همانطور که Matthew Chapdelaine، یکی از بنیانگذاران CommercialConnected.com می گوید - "هر تراکنش همچنان به لمس شخصی برای رسیدن به معامله به خط پایان بستگی دارد."

3. یک رویکرد ترکیبی آماده کنید

مقالات اخبار صنعت را به اشتراک بگذارید نسبت 2:1 را حفظ کنید، جایی که محتوای شخص ثالث را دو بار پس از محتوای خود به اشتراک می گذارید. فهرستی از رهبران فکری در صنعت خود تهیه کنید. بیشتر محتوای آنها را که به کسب و کار شما مرتبط است به اشتراک بگذارید. با توجه به اینکه همه پلتفرم‌های اجتماعی نشان می‌دهند که چه کسی پست چه کسی را به اشتراک گذاشته است - این یک راه عالی برای قرار گرفتن در رادار رهبران فکری صنعت شما است. (مطمئناً بسیار بهتر از فروش مستقیم)

همچنین به دنبال راه های دیگری برای تعامل اجتماعی با رهبران باشید.

بیایید بگوییم چت های توییتری که در آن فرصتی برای شرکت در یک مکالمه با تعداد زیادی از افراد وجود دارد. مکالمه معمولاً بر موضوع مورد علاقه فعلی متمرکز است.

چت های توییتر اغلب در جایی برگزار می شود که افراد هشتگ خاصی را در یک زمان خاص دنبال می کنند. کسانی که می خواهند در گفتگو شرکت کنند با هشتگ مربوط به موضوع نظر می دهند. هر کسی که هشتگ را دنبال کند می تواند آن توییت را ببیند.

چرا ما این را برای B2B توصیه می کنیم؟

رهبران تجاری و برندهای درجه یک هر روز هزاران هشتگ را تبلیغ می کنند. اکثر توئیت‌ها فقط حول این هشتگ‌ها ایجاد می‌شوند. شما فقط باید موردی را پیدا کنید که با کسب و کار/مخاطبان هدف شما مرتبط است و در آن شرکت کنید.

با گذشت زمان، می توانید چت های توییتر خود را راه اندازی کنید. به اشتراک گذاری ترکیب خوب اطلاعات از طریق این چت ها می تواند یک استراتژی عالی برای افزایش فالوور شما باشد.

4. از Google Alerts استفاده کنید

53٪ شرکت های B2B به طور فعال از Google Alerts برای نظارت بر اخبار صنعت استفاده می کنند. همین تاکتیک را دنبال کنید. خود را از اتفاقاتی که در سایر مشاغل می افتد به روز نگه دارید. پیوندهایی به محتوای محبوب دریافت کنید که بعداً می توانید با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

5. نظر دادن را در گروه های لینکدین شروع کنید

لینکدین 80 درصد از کل سرنخ های شبکه های اجتماعی B2B را فراهم می کند.

گروه‌های لینکدین، جوامع بازاریابی از پیش ساخته شده‌ای هستند که به شرکت‌ها اجازه می‌دهند نام خود را به صورت اجتماعی بسازند. اگر منبع کاملی از اطلاعات برای به اشتراک گذاشتن در یک گروه دارید، پست کردن آنها را شروع کنید. این یکی از بهترین گزینه ها برای هدایت افراد به نمایه شما و در نهایت به وب سایت شما است.

فقط یک کلمه احتیاط - گروه را با هزاران پیام فروش اسپم نکنید. اطلاعات مفیدی را به اشتراک بگذارید که مطمئن هستید برای افراد گروه شما مفید است.

هنگامی که به عنوان یک نظر دهنده خبره شهرت مثبتی کسب کردید، می توانید گروه LinkedIn خود را نیز راه اندازی کنید. گروه می تواند به شدت بر روی یک موضوع خاص متمرکز شود یا تعدادی موضوع مرتبط با هم داشته باشد.

بررسی ها در ابتدا روی یک موضوع موضوعی را مطرح کنند. با گذشت زمان، می توانید برای آموزش مخاطبان و جلب اعتماد آنها، موضوع را درک کنید. به یاد داشته باشید که ممکن است تعداد بی شماری از شرکت ها را بیابید که گروه های LinkedIn را تشکیل می دهند، فقط تعداد کمی از آنها شنیده می شوند. این به این دلیل است که هر شرکتی قادر به تبدیل شدن به یک صدای معتبر در لینکدین نیست. برای اینکه شرکتتان جایگاهی قوی در لینکدین پیدا کند، بینش‌های دانش عالی را به اشتراک می‌گذارند که بهترین کسب‌وکارها را برای گروه شما جذب می‌کند.