نرم‌افزار CRM کسب‌وکارهای کوچک یا پلت‌فرم مدیریت پیشرو

مارکت | توسط پاتریشیا جونز

CRM کسب و کار کوچک

مدیریت سرنخ ها کار با سرنخ از قیف مارک تا خط لوله فروش است. این فرآیند برای ردیابی، مدیریت، و پس از آن واجد شرایط بودن سرنخ ها، با هدف نهایی تبدیل آنها به فروش است.
همه چیز خیلی ساده به نظر می رسد - درست است؟
اما چه اتفاقی می‌افتد اگر روزانه صدها سرازیر شود؟
چگونه می توانید هر یک از آنها را به صورت خصوصی پرورش دهید؟
شما نمی توانید این کار را فقط به صورت دستی انجام دهید، و به همین دلیل است که شما به یک پلت فرم مدیریت سرنخ مانند نرم افزار CRM کسب و کار کوچک نیاز دارید تا به تیم فروش شما کمک کند تا با پرورش آنها به سمت فروش کمک کنید. ، سازماندهی شده و سرنخ های داغ را اولویت بندی کنند.

افزایش سرنخ‌های کیفی اولویت اصلی 68 درصد از متخصصان B2B است و به دنبال آن افزایش حجم سرنخ (در 55 درصد) - انجمن بازاریابی فناوری B2Bبرای توییت کلیک کنید

با این حال، قبل از اینکه در مورد نحوه عملکرد این پلت فرم CRM کسب و کار کوچک صحبت کنیم و می تواند برای شرکت شما مفید باشد، اجازه دهید در مورد اصول اولیه گردش کار مدیریت رهبری صحبت کنیم.

مدیریت سرنخ چیست؟

مدیریت رهبری شامل چهار عنصر کلیدی است که عبارتند از:

  • نسل سرنخ
  • گرفتن سرنخ
  • رهبری سازمان
  • پرورش سرنخ

هر یک از این چهار جزء به روند تبدیل سرنخ به فروش کمک می کند.

برای درک بیشتر این چارچوب، اجازه دهید قبل از اینکه در مورد نرم افزار CRM کسب و کار کوچک صحبت کنیم، هر کدام را عمیق تر کنیم.

نسل سرنخ

از دیدگاهی بالاتر، فرآیند تولید سرنخ در درجه اول در بخش بازاریابی هر سازمانی آغاز می شود. هدف از تولید سرنخ جذب افراد بالقوه ای است که با شخصیت یا مشخصات مشتری ایده آل شما برای کسب و کار شما مطابقت دارند.

تولید سرنخ بیشتر به کمپین های بازاریابی ورودی و خروجی طبقه بندی می شود. کمپین‌ها می‌توانند شامل هر چیزی از ارسال وبلاگ، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، توزیع کتاب‌های الکترونیکی و وایت پیپر، کمپین‌های ایمیلی، تماس سرد، ارجاع‌ها و موارد دیگر باشند.

گرفتن سرنخ

وقتی هر مشتری بالقوه ای به تبلیغات یا کمپین بازاریابی ارسال شده از بهترین نرم افزار CRM کسب و کار کوچک و متوسط ​​شما پاسخ می دهد ، گام بعدی این است که درباره آنها بیشتر بدانید.
این فرآیند به عنوان "تصرف سرنخ" شناخته می شود و به طور کلی در اینترنت با استفاده از یک فرم وب رخ می دهد.

برخی از رایج‌ترین استراتژی‌های جذب سرنخ، ارائه نسخه آزمایشی رایگان، کتاب‌های الکترونیکی یا ثبت نام در یک وبینار در ازای اطلاعات شخصی مانند اطلاعات تماس، نام، اطلاعات شرکت و موارد دیگر است. همانطور که این اطلاعات به دست می آید، حرکت این افراد از طریق قیف از یک بالقوه به یک سرنخ، منتقل می شود.

رهبری سازمان

هنگامی که اطلاعات و داده های سرنخ جمع آوری شد، فرآیند توزیع آغاز می شود. فرآیند توزیع سرنخ، سرنخ ها را بر اساس پتانسیل آنها برای فروش دسته بندی و دسته بندی می کند. اعضای تیم بازاریابی و فروش عمدتاً از تکنیک "امتیاز سرنخ" استفاده می کنند تا مشخص کنند که کدام سرنخ ها باید به فروش منتقل شوند و کدام یک از آنها نیاز به پرورش در آینده دارد.

پرورش سرنخ

با هدف نهایی تبدیل آنها به فروش، روند پرورش سرنخ بستگی به نحوه تماس اولیه با سرنخ ها دارد تا مشخص شود که آیا قبل از انتقال سرنخ ها از بخش بازاریابی به فروش باید پیگیری شود یا خیر.

بنابراین، در حالی که مدیریت رهبری تیم بازاریابی و فروش را کارآمدتر می کند، کنترل یا تکمیل فرآیند بدون کمک یک پلت فرم سازمانی ثانویه بسیار دشوار است.

اینجاست که پلتفرم مدیریت سرنخ مانند بهترین نرم افزار CRM کسب و کار کوچک و متوسط ​​وارد عمل می شود.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

یک CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارهای کوچک به شرکت های کوچک و متوسط ​​کمک می کند تا فرآیند مدیریت رهبری خود را مدیریت و ساده کنند. این نرم‌افزار مدیریت سرنخ به سازمان‌ها کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه، سرنخ‌ها و فروش‌های خود را سازماندهی کنند و آنها را در حین حرکت به سمت پایین در قیف پیگیری کنند.

در حالی که فروشندگان مختلف نرم افزار CRM کسب و کارهای کوچک دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند که در نرم افزار تعبیه شده است، اما همه آنها دارای یک طرح اولیه هستند که شامل ویژگی های اساسی خاصی است که عبارتند از:

ردیابی سرنخ ها

بهترین نرم‌افزار CRM کسب‌وکار کوچک ، پلتفرمی است که به شما امکان می‌دهد زمانی که سرنخ‌ها در ابتدا در پایگاه داده CRM ثبت می‌شوند، علامت‌گذاری کنید. در حالت ایده‌آل، هر نرم‌افزار CRM کسب‌وکار کوچک خوب باید به شما این امکان را بدهد که منشاء سرنخ‌ها را در سطح جغرافیایی مشخص کنید و همچنین اینکه چگونه مشتریان برند شما را پیدا کرده‌اند یا چگونه در وب‌سایت شما فیلتر شده‌اند. به عنوان مثال، آیا سرنخ ها از یک نمایشگاه تجاری به دست آمده اند یا از فرم وب دانلود کتاب الکترونیکی و غیره.

با انجام این مستندات ثبت نقطه مبدا سرنخ ها، شرکت ها بهتر می توانند نحوه استفاده از کانال های بازاریابی خود را برای دریافت سرنخ های بیشتر به خط لوله خود ارزیابی کنند.

تخصیص و توزیع سرنخ

یکی دیگر از ویژگی های ضروری بهترین CRM کسب و کارهای کوچک، توانایی تخصیص سرنخ ها به اعضای تیم فروش است. با کمک نرم‌افزار CRM، می‌توانید به راحتی سوابق هر نماینده فروش و همچنین نرخ تبدیل منجر به فروش فعلی آن‌ها را زیر نظر داشته باشید و تصویر بهتری از نحوه بهبود عملکرد تیم فروش خود ارائه دهید.

پیگیری وضعیت

هنگامی که تیم بازاریابی سرنخ های بالغ و واجد شرایط را به تیم فروش منتقل می کند، نرم افزار CRM به ردیابی سرنخ ها در حین حرکت در خط لوله فروش کمک می کند. بهترین نرم افزار CRM کسب و کارهای کوچک به نمایندگان فروش و مدیریت اجازه می دهد تا وضعیت سرنخ های مختلف در فرآیند فروش را مشاهده کنند و همچنین زمان و مدت زمان تبدیل آنها به فروش را مشاهده کنند.
اکثر نرم‌افزارهای CRM کسب‌وکارهای کوچک این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که از ابتدا تا انتها، راه نجات کامل هر سرنخ را مشاهده و ردیابی کند.

بنابراین، اگر می‌بینید که سرنخ‌های شما شروع به کاهش می‌کنند، می‌توانید نرم‌افزار را به گونه‌ای تنظیم کنید که روش خاصی برای پرورش سرنخ قرار دهد تا سرنخ‌ها قبل از اینکه به فروش برسد، زنده نگه دارند.

نتیجه

از این رو، برای نتیجه گیری، مدیریت سرنخ ابزار قدرتمندی است که به شما کمک کند تا سرنخ های احتمالی خود را از طریق قیف مارکت و فروش به سمت فروش ردیابی و هدایت کنید.

بنابراین، سرمایه‌گذاری در پلتفرم مدیریت سرنخ مانند  بهترین CRM برای کسب‌وکارهای کوچک ، یک تصمیم ایده‌آل است که به بهبود نتایج مدیریت سرنخ شما کمک می‌کند و باعث می‌شود اعضای تیم‌ها و فروش شما در کارمندان بسیار کارآمدتر شوند.

حتی می‌توانید با آزمایشی آزمایشی 14 روزه رایگان ConvergeHub شروع کنید، زیرا هرگز نمی‌دانید چه چیزی را از دست داده‌اید، مگر اینکه آن را امتحان کنید.

صبر کن! اگر 2 دقیقه فرصت دارید… نظر خود را در زیر بنویسید و به ما اطلاع دهید که بزرگترین غذای شما چه بوده است!