نحوه تغییر فرآیند خرید توسط نرم افزار بازاریابی

مارکت | توسط پاتریشیا جونز

نقش اتوماسیون شما

چگونه اتوماسیون روند خرید را تغییر می دهد، مکان های بازار آنلاین از جمله شرکت های تجارت الکترونیک از آن استفاده می کنند. اکنون در بسیاری از سازمانها دیده می شود که قدرت و اثربخشی سازمانی را ایجاد می کنند. روزهای سرخ‌ها و محصولاتی که به‌هوسیله می‌کردند، گذشته است. هر شرکت بزرگ یا کوچک باید با چرخه خرید بلند تری و پنجه نرم کند.

خبر خوب: خرید طولانی تر به معنی این است که تیم شما فرصت بیشتری برای متقاعد کردن رهبر یا مشتری به دست می آورد.

خبر بد: 75 درصد از این فرصت قبل از تماس سرنخ/مشتری با فروشنده اتفاق می افتد.

درسی که باید بیاموزید: بازاریابان اکنون نقش بزرگتری در فرآیند خرید دارند. از جلب توجه خریداران تا قفل کردن وفاداری مشتری - بازاریابان تمام مسئولیت را بر عهده می گیرند.

– گزارش مارکتو

شرکت ها در مورد این سناریوی تغییر یافته چه می گویند؟

بازاریابی همیشه به عنوان یک "مرکز هزینه" دیده می شود. و با نقش بزرگتر بازاریابان در فرآیند خرید - همه چیز برای شرکت ها چالش برانگیزتر شده است. به عنوان مثال - آنها می دانند که چه کاری باید انجام دهند اما نمی دانند چگونه آن را انجام دهند.

این به دلیل عدم مشاهده در مورد اینکه کدام استراتژی بازاریابی بر درآمد تأثیر می گذارد و کدام نه. جولی هاپکینز می گوید: « ما می دانیم که نیمی از استراتژی بازاریابی ما کارآمد است، اما نمی دانیم کدام نیمه.

و اینجاست که نرم افزار بازاریابی به وجود می آید…

طبق گزارش مارکتو - امروزه بازاریابی دیگر به مجموعه ای از فرآیندهای حدس زدن و دستی نیست. همه اینها به لطف نرم افزار بازاریابی خوشبین - Marketing Automation که وب سایت، صفحات فرود، رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، ایمیل مستقیم و رویدادها را تحت یک پلت فرم مدیریت و ردیابی می کند. و بله، مهمتر از همه، مستقیماً با سایر سیستم های هوش تجاری ادغام می شود.

کریس فلچر، تحلیلگر گارتنر می‌گوید : « اتوماسیون بازاریابی به بازاریابان کمک می‌کند تا بالقوه‌ها را از طریق فرآیند خرید راهنمایی کنند، و - وقتی مشتریان بالقوه به سرنخ تبدیل می‌شوند - آنها را به تیم فروش تحویل دهند. با انجام این کار، آنها دقیقا می دانند که کدام تعاملات بازاریابی به فرآیند خرید کمک می کند و کدام نه. آنها با موفقیت این تلاش ها را برای درآمد ترسیم می کنند تا تأثیر هر پنی خرج شده را ثابت کنند. این یک موهبت برای همه بازاریاب هایی است که همیشه در تلاش برای توجیه بودجه بازاریابی استفاده شده هستند. ''

چهار عملکرد اصلی پلت فرم اتوماسیون بازاریابی:

1. نمای 360 درجه از سرنخ ها و مشتریان بالقوه: نرم افزار بازاریابی تمام جزئیات مشتریان بالقوه (اطلاعات تماس، داده های جمعیتی و داده های رفتاری) را در هر تعامل ردیابی می کند. مهمتر از همه، تمام این اطلاعات در یک مخزن داده در دسترس بازاریابان قرار می گیرد که به مشارکت مشتریان و رهبری کمک می کند .

2. پرورش رهبری: نرم افزار بازاریابی بازاریابان را قادر می سازد تا فرآیند ارائه محتوا و پیام های شخصی شده را در رسانه های مختلف خودکار کنند. این مطالب با علایق و خواسته های سرنخ ها مطابقت دارد.

3. برنامه بازاریابی: نرم افزار بازاریابی به بازاریابان کمک می کند تا عملکردهای عملیاتی بخش را ساده و خودکار کنند - برنامه ریزی جدول زمانی بازاریابی، ردیابی استراتژی بازاریابی، و مدیریت بودجه های بازاریابی کلی.

4. تجزیه و تحلیل و تحلیل مارکت: اتوماسیون ارزیابی تجزیه و تحلیل داده ها - برای باز کردن پتانسیل ابتکارات بازاریابی.

این به بازاریابان کمک می کند:

- تقسیم بندی چشما بر اساس رفتار و داده های جمعیتی

- استراتژی بازاریابی بسازید کهتر باشد

– اولویت بندی بودجه، برای کمپین های بازاریابی مختلف.

به طور کلی – نرم افزار بازاریابی بازاریابان را قادر می سازد تا با تصمیم گیری فعلی، بهترین شیوه ها و دانش برای تصمیم گیری بر اساس مسابقات رقابتی باقی بمانند.