ملاقات با مشتری بالقوه برای اولین بار، اولین ملاقات مشتری
فروش | توسط پاتریشیا جونز
کارهایی که باید برای اولین بار با احتمالی خود انجام دهید چیست؟ تحت تأثیر قرار دادن اولین بالقوه خود در جلسه بسیار مهم است. این خود تصمیم میگیرد که آیا انجمن به یک رابطه بلندمدت تبدیل میشود یا خیر.
در این وبلاگ چند درس ساده به شما پیشنهاد می شود که می توانید به شما کمک کنید تا ارتباط قوی با مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید. این درسها را دنبال کنید تا در اولین جلسه (تاریخ) امتیاز بالاتری کسب کنید، و مشتریان بالقوهتان را وادار کنید تا با کسبوکارتان بلندمدتی داشته باشید.
1. در اولین جلسه خود یک گفتگوگر خوب باشید
اولین دیدار شبیه تنیس است. باید در جایی که هر دو طرف مشارکت داشته باشند، رفت و برگشت انجام شود. سپس بازی به مرحله بعدی می رود.
به عنوان مثال، درست مانند زمانی که از قرار ملاقاتی که در آن پسر یا دختر فقط در مورد خودشان صحبت میکنند، ناراضی ظاهر میشوید، همین امر در ارتباط با مشتریان تجاری نیز صدق میکند.
اگر فقط توپ را به سمت خود می زنید (این بدان معناست که فقط درباره محصولات و خدمات خود افتخار می کنید) در پایان جلسه، تجربه مشتری منفی خواهد بود.
بنابراین هنگامی که برای اولین بار مشتریان خود را ملاقات می کنید به صحبت های آنها گوش دهید. با شنونده خوب بودن و یادداشت دقیق تک تک کلمات مشتریان هدف خود، می توانید سوالات درستی بپرسید و به ذهن آنها نفوذ کنید.
به سادگی در مورد نیازها، چالش ها و خواسته های آنها بپرسید. در حالی که آنها ایده های خود را به اشتراک می گذارند، فکر کنید که چگونه راه حل های شما می تواند چیزی قابل توجه در رسیدن به اهدافشان به آنها ارائه دهد. اگر بله، پس ایده های خود را به اشتراک بگذارید. انجام این کار از فشار بیش از حد نسبت به محصول/خدمت خود جلوگیری می کند و مشتریان شما را دوست خواهند داشت و شما را به یاد خواهند آورد.
2. از قبل برای یافتن زمینه های مشترک آماده شوید
اولین قرار فقط زمانی بزرگنمایی میشود که هر دو در اطراف احساس راحتی کنند. وقتی احساس می کنید - اوه او کاملاً شبیه من است.
در ملاقات های حرفه ای نیز همین گونه است. هنگامی که برای اولین بار با یک مشتری بالقوه ملاقات می کنید - یافتن یک زمینه مشترک بسیار مهم است. پس تحقیق و تحلیل خود را از قبل انجام دهید.
نوع کسب و کار مشتری، صنعت در کل و اینکه چگونه می توانید محصول/خدمت خود را به بهترین شکل ممکن طرح ریزی کنید، مطالعه کنید. به این ترتیب وقتی مشتری داستان خود را به اشتراک میگذارد، میتوانید چیزی ارزشمند اضافه کنید. اعتبار شما را تقویت می کند و نشان می دهد که فردی سخاوتمند هستید. نیازی به گفتن نیست که اعتبار و سخاوت در کنار هم یک رابطه تجاری قوی و پایدار ایجاد می کند.
(نکته: از ابزار CRM کسب و کار کوچک خود برای به دست آوردن بینشی از ارتباطات گذشته مشتری با نمایندگان شرکت شما استفاده کنید). سرنخ را به دست آورید و بر این اساس حرف خود را توسعه دهید.
بنابراین فرض کنید با مرور سوابق CRM ابری ، میدانید که مشتری بیشتر به سمت داشتن یک بسته سفارشی هدایت میشود. پیشنهادی از محصولات/خدمات سفارشی متناسب با خواسته های مشتری تهیه کنید.
حالا در جلسه، وقتی مشتری موضوع مورد نیاز خود را مطرح می کند، بسیار هوشمندانه، می توانید این پیشنهاد را به او نشان دهید.
مشتری چه فکری خواهد کرد؟ اوه او تلاش کرده تا از قبل نیازهای من را بفهمد. قطعا رویکردی دلسوزانه نسبت به مشتریان خود دارد. خوب است که با این شرکت معامله کنم.
3. از ابتدا شفاف باشید
یکی از دلایل متداول در به هم ریختن روابط شخصی ما، انتظارات متضاد است. مواقعی که نمیتوانیم خواستههای یکدیگر را برآورده کنیم و در بیان آنچه در ذهنمان است مشکل داریم.
همین عوامل موفقیت روابط تجاری ما با مشتری را تعیین می کند. اگر شما و مشتری شفافیت وجود بین نباشد، احتمال دارد که درازمدت اوضاع زشت پیش برود باشد. درست پیشگیرانه را از ابتدا انجام دهید. انتظارات روشنی از هر دو طرف تا مطمئن شوید که وضعیت برد-برد برای هر دو طرف است.
در اولین جلسه خود، به وضوح در مورد مأموریت، ارزش ها و اصول تجاری خود صحبت کنید. در مورد خط مشی ها و شرایط و ضوابط نیز دقیق باشید. همچنین در عوض درک روشنی از انتظار بالقوه از شما و پیشنهادات شما انتظار دارد، داشته باشید. سپس فقط رابطه را به جلو ببرید – وگرنه اصلاً.