مزایای استفاده از CRM برای کسب و کار شما، بهترین CRM برای کسب و کار شما
منابع کوچک بیز | توسط پاتریشیا جونز
مزایای از CRM برای کسب و کار شما، چگونه می توانید آینده کسب و کار شما را تغییر دهد. آیا شما از آن دسته از سازمان هایی هستید که نمی توانید از CRM استفاده کنید؟ آیا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با ویژگی های موجود شما مطابق انتظارات شما عمل نمی کند؟ آیا فکر دومی در مورد سرمایه گذاری CRM خود دارید؟
صبر کنید...مشکل ممکن است برنامه CRM شما به دلیل مشکل از افراد خودتان نباشد.
طبق تحقیقات اخیر Forrester و CustomerThink، نزدیک به 50 درصد از تمام مشکلات CRM به دلایل مشکلات است. تعجب آور نیست؟
طبق یک نظرسنجی که بیش از 600 نفر از CRM استفاده می کنند، حدود 42٪ از افراد با مشکلاتی مانند:
- CRM را کامل درک کنید
- همسو کردن CRM با کارهای روزمره.
بسیاری از کارشناسان CRM نظر خود را در این مورد بیان کرده اند. بیایید ببینیم اکثر آنها چه گفته اند -
سازمان ها موفق به پیاده سازی CRM نمی شوند زیرا -
- نگرش مردد (توسط کارکنان) نسبت به پذیرش CRM
- راهنمایی نادرست مدیریت برای استفاده مناسب از CRM
- توجه نادرست به تغییر فرآیند کسب و کار (که پس از اجرای CRM رخ می دهد).
با بیان این عوامل، کاملاً واضح می شود که پذیرش صرف CRM مسیر موفقیت نیست. سازمان ها باید قبل و بعد از اجرای CRM برنامه ریزی کنند تا بهترین نتیجه را از آن به دست آورند. بنابراین این سوال پیش میآید که چگونه باید این کار را انجام داد؟
4 اصل CRM را بدانید
یک رویکرد متعادل و منسجم چیزی است که کارشناسان برای اجرای موفقیت آمیز CRM توصیه می کنند. و برای رسیدن به این هدف، شما باید بر روی این 4 اصل تمرکز کنید -
- فرآیند کاری
- استراتژی کسب و کار
- فن آوری
- کاربران
3 قدمی که می توانید برای پیاده سازی موثر CRM بردارید
- مقاومت فرهنگی را کاهش دهید: یک CRM (هرچقدر هم مفید باشد) اگر کارکنان شما استفاده از آن را ترجیح ندهند، برای سازمان شما سودی نخواهد داشت. و برای انجام این کار، باید CRM را با دیدی مثبت به افراد خود نشان دهید. شروع با مزایای CRM توصیه می شود. فرض کنید میتوانید به کارمندان خود نشان دهید که چگونه میتوانند همه دادههای حیاتی را در یک پلتفرم یکپارچه در هر زمان و هر کجا با نرمافزار CRM ابری دریافت کنند یا شاید چگونه CRM میتواند جلسات و تماسهای مهم مشتری را به آنها یادآوری کند.
با مرتبط کردن ویژگی های CRM به مشکلات رایج آنها، به ناچار کارمندان خود را چندین مرحله به CRM نزدیک می کنید.
- کنترل را به کاربران بدهید : دستیابی به پذیرش 100٪ کاربر چالش برانگیزترین است. یکی از راه های دستیابی به این امر این است که به کاربران اجازه دهید نرم افزار را سفارشی کنند. همانطور که یکی از معماران CRM بیان می کند - وقتی کاربران متوجه می شوند که می توانند چند ویژگی و پیشرفت نرم افزار را تغییر دهند، به طور خودکار آن را ترجیح می دهند. آنها به CRM نه به عنوان نرم افزار استاندارد سازمانی بلکه به عنوان یک برنامه کاربردی برای کار خود نگاه می کنند.
- خودتان را مثال بزنید: بسیاری از سازمان ها به دلیل حمایت ناکافی مدیریت، موفق نمی شوند کارکنان خود را برای CRM متقاعد کنند. باید درک کرد که فرهنگ کار تحت تأثیر اعضای ارشد سازمان است. کارمندان برای شکل دادن به الگوی کاری خود به مدیران ارشد نگاه می کنند. نیازی به گفتن نیست، اگر رهبران و مدیران تیم خود را به طور معمول از CRM استفاده کنند، آنها نیز از این نرم افزار استفاده خواهند کرد. خرید مناسب از سوی مدیریت چیزی است که مورد نیاز است.
مشاور پاتریشیا CRM تمام وقت در ConvergeHub و وبلاگ نویس پاره وقت است. او به عنوان متخصص و متخصص بازار در نرم افزار CRM شهرت زیادی کسب کرده است. در پنج سال گذشته مشاور با شرکتهای مختلف به عنوان CRM کار کرده است تا به آنها کمک کند تا کسب و کار خود را به فضای ابری منتقل کنند. تخصص او در ارائه مشاوره CRM ابری، سفارشی سازی CRM و راه حل های یکپارچه سازی برای شرکت های کوچک است. برای آخرین مورد، او در ساخت ConvergeHub، راه حل CRM مبتنی بر ابر برای SMB ها، به عنوان مشاور است. او را در توییتر دنبال کنید: @convergehub