مراحل ایجاد یک استراتژی CRM آسان برای رشد کسب و کار
منابع کوچک بیز | توسط پاتریشیا جونز
اگر هنوز نمیدانید CRM چیست ، پس برای آنها این نرمافزاری است که ابزار بسیار قدرتمندی است که به دستیابی به سرنخهای جدید، تقویت روابط با مشتری و در نتیجه افزایش وفاداری مشتری و در نتیجه افزایش سریع کسبوکار کمک میکند.
اما برای همه اینها، باید بدانید که چگونه از آن استفاده کنید.
تیم های فروش مادر هستند و 81 درصد بیشتر احتمال دارد که از سیستم CRM به طور مداوم استفاده کنند.- گروه آبردین برای توییت کلیک کنید
با توجه به مطالعات انجام شده بر روی CRM، به طور نگران کننده ای مشاهده شده است که تنها 14 درصد از نمایندگان فروش در واقع از قابلیت کامل و تمام عملکردهای موجود در CRM خود استفاده می کنند، در حالی که بیش از 30 تا 60 درصد از پروژه های CRM به دلیل پایین بودن، شروع به کار نمی کنند. نرخ های پذیرش که در نهایت منجر به بازده ناخوشایند سرمایه گذاری می شود.
اکنون هیچ چیز برای هر کسب و کاری بدتر از سرمایه گذاری پول، نیروی کار و زمان در راه حل CRM و عدم استفاده صحیح از آن برای رشد کسب و کار نیست.
از این رو، در اینجا پنج مرحله در زیر آورده شده است که می توانید از آنها به عنوان نقشه راه برای ایجاد استراتژی CRM بین بخشی و مقیاس پذیر برند خود استفاده کنید که می تواند به شما کمک کند تا روابط با مشتریان خود را در هر مرحله از سفر آنها با کسب و کار خود ارتقا دهید.
- اهداف راهبردی راه حل CRM آسان برای استفاده خود را شناسایی کنید
اولین و مهمترین گام برای ایجاد یک استراتژی CRM موثر، شناسایی اهداف آن است، به عبارت دیگر به این معنی است که دقیقاً برای چه چیزی از CRM آسان استفاده خواهید کرد.
همیشه باید به خاطر داشت که نرم افزار CRM یک پلتفرم است که باید به طور مشترک در تمام بخش های سازمان شما استفاده شود.
بنابراین صرف نظر از اینکه از Salesforce استفاده میکنید یا هر CRM جایگزین Salesforce دیگری که بیشتر توسط استارتآپها و کسبوکارهای کوچک استفاده میشود، اهداف سطح بالای CRM برای کل شرکت ثابت خواهند ماند. با این حال رویکرد دستیابی به آنها به نقش ها و مسئولیت های بخش بستگی دارد.
از این رو، به همین دلیل، بسیار ضروری است که تمام بخش های سازمان شما باید در فرآیند هدف گذاری با هم همکاری کنند.
بنابراین، تیم های بازاریابی، فروش و پشتیبانی خود را تشویق کنید تا با هم بنشینند و پس از آن اهداف بزرگ را به وظایف CRM قابل اجرا تقسیم کنند که به طور خاص با نقش ها و مسئولیت های شغلی آنها همخوانی دارد.
- چالش ها و ضعف های اصلی را شناسایی کنید
برای اطمینان از اینکه استراتژی CRM آسان شما فعال است، به جای واکنشی بودن، نقاط ضعف و چالش های اصلی تیم خود را زودتر شناسایی کنید تا نرم افزار به درستی اجرا شود.
به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که ارتباطات بین بخشی یکی از نقاط ضعف کلیدی تیم شما است، یا بلیط های پشتیبانی شما به موقع حل نمی شود، می توانید در مورد اینکه استراتژی CRM شما از فرآیندهای بسیار مشارکتی و شفافیت استفاده می کند فعال باشید. به اشتراک گذاری منابع و مدیریت دانش و ایجاد پایگاه دانش و منابع مورد نیاز که به راحتی در پایگاه داده CRM شما قابل کشف و در دسترس است.
- فرآیندهای CRM را برای ساده کردن گردش کار ایجاد کنید
اکثر سیستمهای CRM شامل یکپارچهسازی و ویژگیهایی برای سادهسازی گردش کار در کل شرکت میشوند.
بنابراین بسته به توانایی ابزار CRM خود از سیستم برای بهبود کارایی و ارتباطات داخلی تیم های خود استفاده کنید.
برای مثال، مسئولیتها و نقشهای مشخصی را در مورد وظایف CRM ایجاد کنید، سرنخها و مشتریان خود را به گروههای قابل مدیریت تقسیم و سازماندهی کنید، برنامههای تجاری خارجی را برای حذف وظایف چند پلتفرمی یکپارچه کنید، اعلانها را در نرمافزار تنظیم کنید تا تیمهای شما بتوانند از آنها استفاده کنند. فرصتها را فوراً سفارشی کنید، داشبورد را در CRM خود سفارشی کنید تا بینشهای کلیدی را در یک نگاه نشان دهید و موارد دیگر.
- در مورد KPI های مناسب تصمیم بگیرید
شما نمی توانید اثربخشی استراتژی CRM خود را بدون تعریف شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مرتبط با کسب و کار خود اندازه گیری کنید.
برای این کار، باید اهداف کسب و کار خود را مجدداً بررسی کنید و تشخیص دهید که چگونه می توانید آنها را به بهترین شکل اندازه گیری کنید.
به عنوان مثال، برخی از KPIهایی که می توانید در نظر بگیرید عبارتند از: نرخ حفظ مشتری، تعداد مشتریان بالقوه جدید در یک بازه زمانی، نرخ تمدید، درآمد جدید ایجاد شده، نرخ بسته شدن، زمان تا حل و فصل و موارد دیگر.
- یک فرآیند ورود کامل را ایجاد کنید
وقت خود را صرف ایجاد یک فرآیند نصب روشمند کنید تا مطمئن شوید که تیم های شما آموزش مناسب CRM مورد نیاز برای موفقیت خود را دارند.
برای این، می توانید مستندات دقیق و کاملی از مواد آموزشی ایجاد کنید و آن را به راحتی در پایگاه داده CRM خود قابل کشف و سازماندهی کنید .
اکنون، از آنجایی که اطلاعات مکتوب گاهی به اندازه ساده ساده است، میتوان فیلمهای نحوه انجام را نیز بهعنوان راهنما ضبط کرد، از مقالات ایجاد پایگاه دانش، انجمنهای پشتیبانی کننده یا جعبه گفتگوی بلادرنگ برای پشتیبانی از سوالات ساده جدا شد.
تجربه مشتری را با استراتژی CRM بهبود بخشید
پنج مرحله زیر به شما اجازه نمی دهد یک استراتژی CRM ایجاد کنید که به تیم های خود کمک کنید تا کارآمدترین کارمندان را انجام دهید، اما همچنین به شما فرصتی می دهد تا مکان های کلیدی مشتری خود را شناسایی کنید، تا بفهمید چه چیزی کار می کند و می کند. چه چیزی کار می کند. نه، فرصت های جدید را مشخص کنید و زمینه های پیشرفت را برای رشد کسب و کار کشف کنید.