مدیریت سرنخ در CRM چیست؟ فرآیند، تعریف

مدیریت سرنخ با استفاده از پلت فرم CRM می تواند تقریباً هر تیم فروش را در تبدیل سرنخ ها به بهتر کند. ما سوالات زیادی از صاحبان مشاغل در مورد مدیریت سرنخ در CRM دریافت می کنیم. بسیاری از مردم می پرسند "مدیریت سرنخ فروش در CRM چیست" یا دلایلی که برخی افراد می پرسند "مدیریت سرنخ مشتری چیست". در این مقاله به این سوالات و بسیاری از سوالات مشابه پاسخ داد.

تعریف مدیریت رهبری

سرنخ به شخص یا کسب و کاری گفته می شود که ممکن است به مشتری یا مشتری تبدیل شود. شرکت‌ها از روش‌های کاربردی برای تولید سرنخ‌ها از جمله تبلیغات، بازاریابی مستقیم، شبکه‌سازی، تماس‌های خارجی، پرسش‌های وب‌سایت، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و غیره استفاده می‌کنند. فرآیند فروش در آغاز می‌شود که یک مدیر فروش واجد شرایط باشد و سرنخ‌ها را در یک شرکت قرار دهد. خط لوله فروش را از طریق ایمیل/تماس/بازدید شخصی و غیره با سرنخ تماس می گیرد تا نیاز خود را بفهمد، مطمئناً احتمالی را در مورد محصول/تماس خود می گوید و در نهایت را متقاعد می کند که محصول یا خدمات را می دهد. بخرد. تبدیل سرنخ به مشتری به عوامل دیگری مانند تصمیم گیری سرنخ، نیاز به خرید فوریت و غیره ممکن است فوراً اتفاق بیفتد یا ممکن است روزها، هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد.

کل فرآیند از یافتن یا تولید سرنخ تا پیگیری و تکمیل خرید به عنوان مدیریت سرنخ تعریف می شود.

مدیریت فروش چیست و چرا اهمیت دارد؟

تعریف مدیریت سرنخ در بالا تا حد زیادی توضیح می دهد که مدیریت رهبری چیست. کل فرآیند از گرفتن یک استعلام تجاری تا تبدیل آن درخواست به خرید، مدیریت سرنخ فروش نامیده می شود.

مدیریت خوب سرنخ به شما کمک می کند تا تعیین کنید سرنخ های شما از کجا می آیند و کدام سرنخ ها تبدیل می شوند. این به شما کمک می کند منابع با پتانسیل تبدیل بالاتر را ردیابی کنید تا بتوانید تلاش خود را متمرکز کنید و منابع خود را به درستی خرج کنید.

یک مدیریت رهبری موثر برای شما مهم است زیرا -

  • تلاش و منابع زیادی صرف ایجاد سرنخ می شود.
  • هدر دادن سرنخ ها به معنای از دست دادن فرصت های فروش است.
  • مدیریت سرنخ باعث ایجاد تبدیل می شود.
  • مدیریت سرنخ به شما کمک می کند بسیاری از وظایف خود را خودکار کنید و ساعت ها کار تکراری را ذخیره کنید.
  • باعث کارایی در تیم های فروش می شود.

و مهمتر از آن مدیریت سرنخ !

مراحل راه اندازی موفقیت آمیز مدیریت سرنخ

راه اندازی یک فرآیند قوی مدیریت سرنخ اولین قدم برای موفقیت شماست. در اینجا نحوه انجام آن آمده است -

مرحله 1: سرنخ های خود را شناسایی کنید

  • مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند؟
  • کجا می توان آنها را پیدا کرد.
  • شخصیت خریدار خود را بسازید، از جمله نیازها و خواسته های آنها، و راه هایی که آنها (آنلاین/آفلاین) با شرکت شما درگیر می شوند.

مرحله 2: ایجاد یک سیستم امتیازدهی سرنخ

  • امتیازها را بر اساس منبع سرنخ، مرحله خرید، صنعت و پتانسیل درآمد اختصاص دهید
  • امتیازهایی که امتیاز مثبت دارند را اضافه کنید و از امتیازهای منفی کم کنید
  • سرنخ های خود را بر اساس پتانسیل تبدیل آنها دسته بندی کنید، به عنوان مثال، بالا، متوسط ​​و پایین

مرحله 3: یک فرآیند پرورش رهبری ایجاد کنید

  • فرآیند پرورش سرنخ را برای هر نوع سرنخ شناسایی شده در فرآیند فوق برنامه ریزی کنید
  • فرآیند پرورش سرنخ شما باید در مرحله خرید سرنخ، نیازهای اطلاعاتی آنها و فوریت خرید نقش داشته باشد.

مرحله 4: سرنخ ها را به تیم فروش اختصاص دهید

  • سرنخ هایی را که برای فروش شما آماده هستند به نمایندگان فروش خود اختصاص دهید
  • نرم افزار مدیریت سرنخ به شما امکان می دهد این فرآیند را خودکار کنید
  • تمام اطلاعاتی را که برای شناخت سرنخ، نیازهایشان و مرحله خرید به فروشنده نیاز دارد، در اختیار فروشنده قرار دهید

مرحله 5: ارزیابی و بهینه سازی

  • به طور دوره ای فرآیند مدیریت سرنخ خود را مرور کنید
  • نرخ تبدیل را بررسی کنید و گلوگاه ها را شناسایی کنید
  • در صورت نیاز فرآیند تولید سرنخ خود را تغییر دهید

آیا می خواهید یک استراتژی مدیریت رهبری مشتری قدرتمند بسازید که سرنخ ها را بهتر و سریعتر تبدیل کند؟

ما یک کتاب الکترونیکی نوشته‌ایم تا به صاحبان کارهای کوچک مانند شما کمک کنید تا سرنخ‌های خود را به طور مستقیم مدیریت کنند و تعداد بیشتری از آنها را به پولی تبدیل کنند.