مدیریت تغییر فقط کلمه تغییر را به زبان نیاورید
"مدیریت تغییر کلمه" لازمه رشد همه سازمان ها است، اما با نامی وحشتناک. برای اکثر کارمندان، خود کلمه «تغییر» مملو از معانی پنهان است- تفاسیر و تفسیرهای فیزیولوژیکی شخصی که می تواند منفی باشد و می تواند رمز عبور را برای پذیرش موفقیت آمیز بهترین نرم افزار برای CRM کسب و کار کوچک شرکت شما ایجاد کند.
به نظر شما این کلمه "تغییر" خیلی مهم نیست؟
خوب، کارمندان شما که کلمه "تغییر" را می شنوند ممکن است به موارد زیر فکر کنند:
- ترس
- قدرت و کنترل
- مقاومت ناشناخته و جدید
- فشار و غیره
جهان از تغییر متنفر است، اما این تنها چیزی است که باعث پیشرفت می شود - چارلز کترینگ برای توییت کلیک کنید
با این وجود، برخی برداشتها و نگرشها در مورد این واژه «تغییر» را میتوان به راحتی با ویژگیهای ادراکی و مدبرانه مقابله کرد.
در اینجا چند توصیه وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین CRM خود را برای پذیرش نرم افزار کسب و کارهای کوچک پیدا کنید:
تصور شماره 1: کارمندان شما مزایا را نمی بینند
اکثر کارمندان "تغییر" را به عنوان "کار بیشتر" می دانند. بنابراین، در حالی که یک نرم افزار CRM کسب و کار کوچک جدید را برای سازمان خود به کار می گیرید، مزایای (مزایای واقعی، نه شرکتی) برنامه را به نمایش بگذارید تا آن را به عنوان یک راه حل غیر ضروری و اتلاف وقت ارزشمند خود نبینند.
در اینجا چند پیشنهاد دیگر برای مقابله وجود دارد:
- آماده نام بردن از مزایای کامل (همراه با معایب، در صورت وجود) باشید.
- چشم انداز روشنی از اهداف کسب و کار خود داشته باشید و آن را در طول فرآیند بیان کنید
-یک بار و اگر کار بیشتری وجود دارد- به کارمندان خود بگویید
- اذعان کنید که تغییرات دشوار است و یک دوره سازگاری را برای کارمندان خود فراهم کنید
- مبهم نگویید و دروغ نگویید - در صورت وجود خطر، آن را بیان کنید
تصور شماره 2: کارمندان شما احساس می کنند که از تصمیم حذف شده اند
تغییر همیشه یک فرآیند مخرب است، حتی زمانی که از یک CRM آسان مانند پارس ویتایگر استفاده می کنید. همیشه در هر سازمانی مجموعه ای از کارمندان وجود خواهند داشت که بیشتر تحت تأثیر این تغییر قرار می گیرند زیرا شعاع تأثیر تغییر شما در فرآیند کسب و کار می تواند حتی بیشتر از آنچه انتظار داشتید باشد. بنابراین، هرگز اجازه ندهید کارمندانتان احساس بی ربطی کنند، و به یاد داشته باشید که حتی کوچکترین تغییر در استراتژی کسب و کار یا روش جدیدی که می خواهید سازمان خود را اداره کنید، می تواند بر گروه وسیع تری تأثیر بگذارد.
در اینجا چند پیشنهاد دیگر برای مقابله وجود دارد:
-تصمیم گیری و چشم انداز خود را برای رشد در مراحل اولیه با همه کارکنانی که تحت تأثیر قرار خواهند گرفت به اشتراک بگذارید
-برای تعدیل زمان مناسبی در نظر بگیرید
- شامل تمام سهامداران در تیم های فروش، بازاریابی، پشتیبانی، حساب ها، که از همان ابتدا تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
تصور شماره 3: تغییر استرس زا خواهد بود
مانند بسیاری از ما، حتی کارمندان شما نیز با عادات هدایت می شوند. بنابراین، دیدهایم که کارمندان از تغییر متنفرند زیرا عادتها را قطع میکند و باعث استرس میشود. تغییر افراد را از مناطق آسایش قبلی خود خارج می کند. اگر هنوز می توانید اولین روز دبیرستان خود را به یاد بیاورید، قطعاً خواهید فهمید که چرا ناشناخته ها و ناشناخته ها برای بسیاری «ناآرامیت» به ارمغان می آورد.
در اینجا چند پیشنهاد دیگر برای مقابله وجود دارد:
-به کارمندان خود زمان بدهید تا خود را با تغییرات وفق دهند
-هرگز دیکته نکن
-در هنگام تغییر برای کارمندان خود سورپرایز نکنید
در حین اجرای CRM جایگزین Salesforce خود، مراحل کودک را به کار بگیرید. اجازه دهید کارمندانتان یک پای خود را خیس کنند نه اینکه آنها را به اعماق پرتاب کنید
-هرگز از روش قدیمی انتقاد نکنید. می تواند منعکس کننده توهین به بسیاری باشد
-با همه ذینفعان کار کنید، نه فقط کارمندانی که تحت تأثیر CRM جدید و آسان برای استفاده شما قرار گرفته اند.
تصور شماره 4: کارمندان شما احساس می کنند کنترل ندارند
کارمندان شما می ترسند که حرفی برای گفتن نداشته باشند و بنابراین ناراضی و خارج از کنترل باشند.
در اینجا چند پیشنهاد دیگر برای مقابله وجود دارد:
تصمیمات انبوه سپاری را انتخاب کنید و فضایی برای تغییرات باقی بگذارید. به ندرت پیش می آید که تمام تصمیمات مهم در سازمان شما مانند تغییر به یک نرم افزار CRM جایگزین Salesforce، برای صرفه جویی در زمان، منابع حیاتی و پول توسط کاربران نرم افزار جدید مورد برکت قرار گیرد، اما دوباره راهی وجود دارد که همه را وادار کند. در شرکت خود احساس کنید که شامل می شود.
اگرچه جنبههای خاصی از هر پروژه جدید پیادهسازی CRM وجود دارد که توسط مدیریت خرید یا الزامات فنی تنظیم میشود، همه کارکنان دیگر شما که از نرمافزار جایگزین Salesforce CRM جدید استفاده میکنند، میتوانند نظر خود را در سایر جزئیات مرتبط بیان کنند.
بنابراین، هر زمان که ممکن است، به کارمندان خود اجازه دهید از بین چندین گزینه به همان اندازه قابل قبول (به عنوان مثال، آبی، زرد یا سبز؟ شامل A، B یا C) انتخاب کنند. به این ترتیب ایده ها بدون هرج و مرج گنجانده خواهد شد.
برداشت شماره 5: وضعیت موجود بهتر از ایده های نوآورانه است
" روش راحت فعلی من کنار گذاشته می شود - آیا روشی که همیشه کارم را انجام داده ام بی ارزش است ؟" خب، این می تواند باعث شود که مردم احساس قدیمی بودن و ناامنی کنند. به نوعی، در هر کسب و کار یا سازمانی، پیشرفت و پیشرفت می تواند باعث شود کارکنان شما احساس بیگانگی کنند.
در اینجا چند پیشنهاد دیگر برای مقابله وجود دارد:
- فرهنگ پذیرش فرآیندهای مدرن جدید و به روز رسانی دوره ای را در دفتر خود ایجاد کنید
- ایجاد فضایی برای پاداش دادن به کارمندانی که مشتاقانه چیزهای جدید را پذیرفته اند.
-گاهی اوقات فقط گفتن " می دانم که در ابتدا ممکن است ظاهراً دشوار باشد " - راه درازی دارد
برداشت شماره 6: تغییر ظاهر حماقت را ایجاد می کند
بسیاری از کارمندان هستند که حتی فکر می کنند ممکن است احمق به نظر برسند زیرا نمی توانند درک کنند که قادر به یادگیری فرآیندها، سیستم ها و روش های جدید انجام کارها خواهند بود.
در اینجا چند پیشنهاد دیگر برای مقابله وجود دارد:
- ارائه آموزش کافی برای سیستم CRM جدید
- ارائه مستندات آموزشی در قالب های مختلف برای رسیدگی به تمام سبک های یادگیری
-تشویق ذینفعان به پیشنهاد بهبود در آموزش
تصور شماره 7: مدیریت ممکن است نداند درباره چه چیزی صحبت می کند
کارمندان شما شما یا رهبرانتان را که تغییر در جریان کاری موجودشان را معتبر میسازند، معتبر نمیدانند، زیرا ممکن است فرد مورد اعتماد را در نظر نگیرند.
در اینجا چند پیشنهاد دیگر برای مقابله وجود دارد:
- آماده ارائه دلیل منطقی برای تغییر در پلتفرم CRM موجود خود باشید
- لیست تمام تصمیم گیرندگان و حذف سلسله مراتب
-نشان دادن عواملی که منجر به تصمیم گیری برای جستجوی CRM جایگزین Salesforce شده است
-با بی اعتمادی کارمندان به مدل های سلسله مراتبی مرسوم از بالا به پایین مبارزه کنید، می توانید تصمیم بگیرید که بر اساس تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل سیستم های مناسب CRM که قبلاً خود را از آن دفاع کنید.
آیا هنگام استفاده از Salesforce Alternative CRM برای کسب و کار خود، نکاتی برای مدیریت راه حل های مدیریت تغییر دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!
آیا شما یک رهبر خود تجاری هستید که می توانید شرکت را به بالاترین حد ممکن برساند و به دنبال یک پلت فرم نرم افزاری هستید که به شما در انجام این کار کمک می کند؟
اگر چنین است، پارس ویتایگر برای شما مناسب است!
برای ارتقای کسب و کار خود به سطح بعدی، جلسه 30 دقیقه ای پرتاب موشک را برنامه ریزی کنید