قدرت کمپین بازاریابی ایمیلی با استفاده از CRM
مارکت | توسط پاتریشیا جونز
همهگیری کووید-19 بسیاری از کسبوکارها را وادار کردهاند که برای تبلیغ محصولات و خدمات خود تنها به معرفی تکیههای دیجیتال میپردازند. این قرنطینه به شدت بر هزینههای کوچک و متوسط (SMB) تأثیر میگذارد و باعث کاهش درآمد میشود. برای احیا از چنین وضعیتی، کسبوکارهای کوچک باید خلاقانه از ابزارهای انتخاب کاربر استفاده کنند و راههای انتخاب را برای شناسایی شناسایی کنند.
برخی از راه هایی که شرکت ها برای محصولات و خدمات خود به صورت دیجیتالی بازاریابی می کنند عبارتند از:
- مارک ایمیلی
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- مارک های موتورهای جستجو
- تبلیغات آنلاین
- اینفلوئنسر مارکتینگ
در این وبلاگ به بازاریابی ایمیلی می پردازیم. این یک استراتژی بازاریابی است که توسط شرکت ها برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان استفاده می شود. علیرغم کانال های مختلف رسانه های اجتماعی و سایر پلت فرم های بازاریابی، بازاریابی ایمیلی محبوب ترین و مورد استفاده ترین فرآیند برای برقراری ارتباط با مشتریان است. راه های مختلفی برای استفاده از ایمیل به عنوان یک استراتژی برای جذب و حفظ مشتریان وجود دارد. در اینجا چندین روش رایج کمپین های بازاریابی ایمیلی آورده شده است.
بهترین روش های کمپین بازاریابی ایمیلی
مطالعات انجام شده توسط شرکتهای مختلف نشان میدهد که ایمیل بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتری است و مستقیماً بر بازگشت سرمایه (ROI) کسب و کار شما تأثیر میگذارد. هر استراتژی بازاریابی ایمیلی به مرحله سفر مشتری و هدف تعریف شده یک شرکت بستگی دارد. در اینجا برخی از شیوه های رایج کمپین های بازاریابی ایمیلی آورده شده است:
هدف کمپین |
مرحله سفر مشتری |
آمار استفاده |
---|---|---|
استقبال از مشتریان |
شبانه روزی |
92% |
اطلاع رسانی در مورد ویژگی های آینده |
مشتریان موجود |
89% |
تبلیغ پیشنهادات، فروش و رویدادها |
مشتریان موجود و چپ |
72% |
درخواست بازخورد |
مشتریان نسبتا قدیمی |
78% |
بازاریابی مجدد - فروش متقابل یا فروش متقابل |
مشتریان موجود |
87% |
همانطور که می بینید، درک سفر مشتری و ارسال مجموعه مناسب از ایمیل ها در زمان مناسب برای موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی بسیار مهم است.
می دانیم، تجزیه و تحلیل سفر هزاران مشتری به صورت دستی امکان پذیر نیست. بنابراین، SMB ها بیشتر به پلتفرم های CRM متکی هستند. اگر بتوانیم CRM و بازاریابی ایمیلی را با هم ترکیب کنیم، این فرآیند را مقیاسپذیر کرده و خطر ارسال ایمیلهای نامربوط به مشتریان ارزشمند شما را به حداقل میرساند. فقط مشتریان را بر اساس مرحله سفرشان تقسیم بندی کنید و کمپین بازاریابی ایمیلی را از خود CRM راه اندازی کنید.
نمونه کمپین بازاریابی ایمیلی موفق
هنگامی که مشتری تصمیم می گیرد مشتری شما شود، باید برای یک فرآیند ورود موثر آماده باشید. استقبال از مشتری یک الگوی اجباری برای هر شرکتی است و یکی از مهم ترین ایمیل هایی است که برای مشتری «تازه تبدیل شده» شما ارسال می شود. ایمیل باید امیدوارکننده، ساده و قابل درک باشد. به یاد داشته باشید که این ایمیل برای افرادی ارسال می شود که تازه وارد تجارت شما شده اند. یکی از بهترین نمونه ها برای این کار می تواند:
نمونه الگوی مشتری خوش آمدید:
سلام [نام]،
از ثبت نام در [نام محصول] متشکریم!
به عنوان تشکر ویژه، وقتی برای یک طرح پولی ثبت نام می کنید، 15٪ تخفیف به شما می دهیم.
به سادگی از کوپن زیر در پرداخت استفاده کنید.
[کد تخفیف]
اطلاع رسانی در مورد ویژگی های آینده نمونه
این یک الگوی مهم برای برقراری ارتباط با مشتریان در مورد ویژگی های آینده محصول شما است. همچنین این بهترین راه برای فروش متقابل یا افزایش فروش خدمات یا محصولات شما به مشتریان است.
هی [نام]،
بالاخره روز بزرگ فرا رسید! ما به تازگی [محصول، به عنوان مثال محصول مورد انتظار برای مشتریان شما] را به پایان رساندیم.
مایلیم به همه حامیان وفادار خود پاداش دهیم و به شما این امکان را می دهیم که قبل از هر کس دیگری ویژگی ها را پیش خرید کنید.
[یک عنصر کمیاب را اضافه کنید، به عنوان مثال فقط 100 مشتری خوش شانس اول این ویژگی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد!]
[CTA را اضافه کنید، به عنوان مثال اکنون پیشسفارش کنید]
نمونه تبلیغاتی، فروش و رویدادها
تبلیغات و تخفیف ها استراتژی های اثبات شده ای هستند، به ویژه در بازار B2C، برای جذب و حفظ مشتریان. ما اغلب برای لباس، کتاب، لوازم جانبی، تلفن و لپتاپ و غیره پیشنهادهایی دریافت میکنیم. برای موفقیت در فروش یا تخفیف، باید با مشتریان خود تماس بگیرید و آنها را در مورد تخفیف مطلع کنید و آنها را تشویق به خرید کنید. چه چیزی می تواند بهتر از ارتباط با مشتریان خود از طریق ایمیل مارکتینگ باشد؟
[نام] عزیز،
ما مشتاقیم اعلام کنیم که به دلیل رشد چشمگیرمان در [تعداد وارد کنید] سال های گذشته، در حال گسترش هستیم!
در واقع، ما در حال افتتاح یک فروشگاه جدید در [محل و مشخصات را وارد کنید] هستیم.
از شما دعوت می کنیم در روز افتتاحیه بزرگ در [تاریخ را وارد کنید] با ما جشن بگیرید. سورپرایزهای هیجان انگیز زیادی از جمله تخفیف های غیر قابل مقاومت وجود خواهد داشت.
[در این مثال بسته به پیشنهاد خاص خود، CTA خاص را اضافه کنید -] اگر میخواهید از تخفیف روز افتتاحیه خود استفاده کنید، لطفاً روی دکمه زیر کلیک کنید تا بتوانیم کد تخفیف را برای شما ارسال کنیم.
آنجا میبینمت.
تیم [نام برند شما]
درخواست نمونه بازخورد
بازخورد به شرکت ها کمک می کند تا نیازها، سطح رضایت و مسائل مشتریان خود را بهتر درک کنند. بنابراین لازم است نظرات مشتریان خود را جویا شوید. با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توان این کار را به راحتی انجام داد.
[Name] عزیز،
ما واقعاً از انتخاب شما برای [نام محصول] سپاسگزاریم.
از آنجایی که میخواهیم آن را برای کسب و کار شما بهتر کنیم، میخواهیم بپرسیم که آیا [نام محصول] را دوست دارید؟ ما چگونه میتوانیم آنرا بهتر کنیم؟
باید کمتر از 2 دقیقه طول بکشد، و بازخورد شما به ما کمک می کند [نام محصول] را بهتر کنیم!
متشکرم،
تیم [نام شرکت]
بازاریابی ایمیلی ابزاری موثر و قدرتمند برای برقراری ارتباط با مشتریان است. با این حال، جمع آوری تمام اطلاعات مشتریان، بر اساس سطح سفر آنها و سپس ارسال نامه برای آنها نسبتا خسته کننده است. اینجاست که اثربخشی نرم افزار CRM ادغام شده با ابزار بازاریابی ایمیلی می تواند کمک کند.
CRM با یکپارچه سازی ایمیل
نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ زیادی در بازار موجود است. اما یک CRM که بازاریابی ایمیلی را نیز ارائه می دهد، می تواند به راحتی به مشتریان شما دسترسی پیدا کند. می توانید سرنخ ها را از داشبورد CRM انتخاب کنید و ایمیل را برای مشتریان منتخب ارسال کنید. ConvergeHub یک CRM است که مدیریت کامل چرخه عمر مشتری را ارائه می دهد. این چیزی بیش از یک CRM است که صورتحساب، بازاریابی، فروش و خدمات را در یک پلت فرم یکپارچه ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل مراحل مشتریان (موقعیت سفر مشتری) را تسهیل می کند و به شما کمک می کند تا یک کمپین بازاریابی ایمیلی مناسب را انتخاب کنید.
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری همه سرنخها را با هم جمع میکند، این نرمافزار به شما کمک میکند با مشتریان خود بهتر و راحتتر برخورد کنید. با ترکیب بازاریابی ایمیلی، مدیریت همه چیز فقط در یک پلتفرم برای شما آسان خواهد بود. شما به راحتی می توانید ساعات طولانی واردات داده ها را به پلتفرم های بازاریابی ایمیلی قطع کنید. فقط کمپین را راه اندازی کنید و همه چیز را در CRM خواهید داشت.
نتیجه گیری با یادداشت کارشناس
کمپین های بازاریابی ایمیلی با خطر شناسایی به عنوان هرزنامه، نرخ بالای لغو اشتراک و پرش همراه هستند. منجر به شهرت بد برای شرکت می شود. اما با روش زیر می توان از هرزنامه های ایمیل جلوگیری کرد:
- بررسی کنید که آیا فرستنده لیست سیاه هستید یا خیر
- با فناوری فیلتر هرزنامه به روز بمانید
- کپی ایمیل خود را ساده و جذاب نگه دارید
- از فیلم ها یا گیف ها خودداری کنید
- از فرم های تعبیه شده خودداری کنید
- از نام فرستنده استفاده کنید که قابل تشخیص باشد
- از جسور استفاده نکنید - این باعث می شود که در بین مخاطبان خود فریاد بزنید
- یک دکمه اشتراک را اضافه کنید
مارک ایمیلی کلیدی ارتباطی آسان با مشتریان است. فقط با یک کلیک و به طور همزمان به بسیاری از آنها دسترسی پیدا کنید. CRM و ایمیل مارکتینگ تنها در تصاویر ترکیبی عالی هستند که کسب و کارهای کوچک و متوسط می توانند از آن نهایت استفاده را ببرند.