فروش و بازاریابی را با نرم افزار CRM آسان برای استفاده هماهنگ کنید

آیا می دانید که همسویی فروش و خرید این پتانسیل را برای افزایش عملکرد شدید کسب و کار شما جلب می کند؟ رتبه‌های برتر وقتی و فروش تعدادی با این تیم موافق هستند، با این حال هر دوی آنها در جهت یک هدف تولید سرنخ مشترک تلاش می‌کنند، شرکت‌ها معمولاً بیش از 38 درصد را نشان می‌دهند.
و هیچ وسیله ای برای همسو کردن فروش و بازاریابی جز استفاده از نرم افزار CRM آسان برای تولید سرنخ، مدیریت و پرورش سرنخ ها وجود ندارد.

در سال 2008، تنها 12 درصد از کارها از CRM بر ابر استفاده می شود. این رقم اکنون به 87 درصد افزایش یافته است - Cloudswave برای توییت کلیک کنید

بنابراین، در اینجا چند راه وجود دارد که کسب و کار شما را می‌توان از طریق یک پلت فرم نرم‌افزار CRM هماهنگ کرد و خرید و فروش کرد:

با هم یک استراتژی بسازید

به طور کلی تیم های فروش و بازاریابی همیشه چشم به چشم نمی بینند، به یک دلیل واضح، زیرا هر دو این تیم اهداف متفاوتی دارند.
این به این دلیل است که، در حالی که بازاریابی دامنه بسیار بیشتری دارد، تمرکز بر بازاریابی در حال رشد، حفظ مشتریان، معرفی محصولات جدید و مهمتر از همه، جذب سرنخ های واجد شرایط، از سوی دیگر، بخش فروش تنها بر روی کار با خط لوله فروش خود متمرکز است.

بنابراین، برای اطمینان از اینکه هر دو تیم فروش و بازاریابی هنگام تولید و سپس واجد شرایط بودن و تبدیل سرنخ ها در یک صفحه هستند، توصیه می کنیم SLA (توافقنامه سطح خدمات) را پیاده سازی کنید.

قرارداد سطح سرویس چیست؟

خوب، در اصطلاح غیرمستقیم، SLA اساساً قراردادی است که شرایط و شرایطی را که یکی از طرفین از ارائه طرف دیگر پذیرفته است را برجسته می کند.
در حالی که قراردادهای سطح خدمات به طور سنتی برای فعالیت های مرتبط با مشتری مورد استفاده قرار می گیرند، در دوران مدرن حتی نقش مهمی در داخل در تمام بخش های هر سازمان ایفا می کند.
بر اساس یک نظرسنجی که در سال 2017 توسط یک شرکت تحقیقاتی جهانی انجام شد، نشان داد که مشاغلی که دارای فرآیند SLA فعال هستند، 34 درصد بیشتر احتمال دارد که بازدهی بیشتری از سرمایه گذاری انجام شده (سال به سال) پیدا کنند.

بنابراین، یک SLA بین بازاریابی و فروش به طور مشابه تعهدات توافق شده هر بخش نسبت به یکدیگر را برجسته می کند.
این به این دلیل است که SLA بین این دو تیم نه تنها به آنها اجازه می دهد تا یکدیگر را پاسخگو نگه دارند، بلکه حتی به عنوان یک مؤلفه حیاتی برای ارتباطات و تعامل عمل می کند که بخش های بازاریابی و فروش مسئولیت ها، نقش ها، اهداف و فرآیندهای یکدیگر را آموزش می دهد.

هنگام توسعه SLA خود برای بازاریابی و فروش، در اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید که عبارتند از:

  • پروفایل های مشتری ایده آل و شخصیت های خریدار را که در نرم افزار CRM آسان برای استفاده خود تنظیم کرده اید، به وضوح تعریف کنید .
  • اهداف واضح و شفاف را برای تیم های بازاریابی و فروش خود تعیین کنید
  • تعیین کنید که چگونه سرنخ ها بین نمایندگان توسعه فروش شما توزیع می شود
  • شناسایی و توسعه پروتکل هایی برای مدیریت سرنخ ها
  • شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را تعریف کنید که هم بازاریابی و هم فروش برای قضاوت در مورد پیشرفت و اثربخشی فرآیند تولید تقاضای شرکت استفاده می کنند.

اکنون، هنگامی که SLA را پیاده‌سازی کردید، مطمئن هستیم که به زودی باید شاهد سازگاری در نحوه ایجاد سرنخ‌ها و کارکرد در CRM آسان خود باشید، که شواهد کافی برای اثبات این موضوع است که گزارش‌های هر دو تیم با هم هماهنگ هستند و آنها در حال کار هستند. یک هدف مشترک

ارتباطات بین بخشی را ساده کنید

بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی توسط PandaDoc، بیان می کند که:

51 درصد از بازاریابان از سطح ارتباط بین تیم ها راضی نیستند و 53 درصد از متخصصان فروش از حمایت بازاریابی خود راضی نیستند.

از این رو ارتباطات یکی از بزرگترین موانعی است که درگیری ها را بین بخش ها در هر محل کار افزایش می دهد.

بنابراین، اگر یک کسب‌وکار کوچک یا یک استارت‌آپ در حال رشد هستید، پیاده‌سازی بهترین نرم‌افزار CRM کسب‌وکار کوچک به به حداقل رساندن تضادها کمک می‌کند، زیرا به متمرکز کردن اطلاعات در پایگاه داده CRM کمک می‌کند و دسترسی به داده‌های خط لوله فروش را برای همه در سازمان آسان می‌کند. و تاریخچه ارتباطات در مورد سرنخ ها، مشتریان بالقوه و مشتریان در یک مکان.
این به این دلیل است که تیم های بازاریابی و فروش به طور مکرر برای تجزیه و تحلیل گزارش های عملکردی که اغلب مستقیماً از نرم افزار CRM آسان برای استفاده آنها استخراج می شوند، ملاقات می کنند.
گزارش‌های بالقوه برای ساخت داشبورد یا گزارش‌های KPI اغلب به اشتراک گذاشته شده برای تجزیه و تحلیل عملکرد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

گزارش های بالای قیف: مجموع ماهانه (سرنخ های واجد شرایط بازاریابی) MQL و (سرنخ های واجد شرایط فروش)

گزارش‌های میانی قیف: بازاریابی فرصت‌های ایجاد شده را به صورت مرحله‌ای ایجاد می‌کند

گزارش های پایین قیف: فروش تولید شده توسط منبع سرنخ فردی

اما این چگونه ارتباطات بین بخشی را ساده می کند؟

خوب، با دانستن و درک اینکه یک مشتری بالقوه آخرین بار در چه زمانی و چه زمانی صحبت کرده است، همراه با زمینه مکالمه، هم بخش فروش و هم بخش بازاریابی می توانند مولدتر کار کنند.
این نه تنها مانع از همپوشانی نمایندگان فروش شما می‌شود، بلکه به بازاریابی کمک می‌کند تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کند و بداند این تعاملات کجا پایان یافته است و بنابراین چه نوع محتوایی ممکن است برای مشتریان احتمالی در سفر خریدارشان مناسب باشد، که طبق آمارهای خاص وجود دارد. 73 درصد افزایش نرخ تبدیل را ارائه کرد.

بهبود کیفیت سرنخ ها

در حالی که راه‌های مختلفی وجود دارد که برندها می‌توانند کیفیت سرنخ‌های خود را بهبود بخشند، با این وجود اگر از یک راه‌حل نرم‌افزار CRM آسان برای کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید، اجرای امتیازدهی سرنخ برای تیم‌های بازاریابی و فروش شما یکی از موثرترین گزینه‌ها برای تقویت کیفیت سرنخ های شما

همچنین می‌توانید از نرم افزار بازاریابی در CRM آسان برای بهینه‌سازی توزیع سرنخ در بین بازاریابان تیم خود استفاده کنید و همچنین این دو فناوری را برای ارزیابی، بررسی، پرورش و بخش‌بندی سرنخ‌ها قبل از ارسال به تیم‌های فروش، به تیم‌های خود متصل کنید.

امتیازدهی سرنخ به تیم‌های بازاریابی شما کمک می‌کند تا بر روی پرطرفدارترین سرنخ‌ها اولویت‌بندی کنند و زمان قابل توجهی را کاهش دهند که برای مشتریان بالقوه تلف می‌شود و به نمایندگان فروش زمان بیشتری برای تمرکز بر کسانی که احتمالاً سریع‌تر تبدیل می‌شوند، کاهش می‌دهد.

هنگام ایجاد فرمول امتیازدهی سرنخ، تیم ها باید موارد زیر را ارزیابی کنند:

  • مطالبی که سرنخ ها مشاهده کرده اند
  • پرورش کمپین هایی که رهبر درگیر شده است
  • صفحات وب سایت سرنخ بازدید شده است
  • اینکه آیا سرنخ با جمعیت شناسی مشتریان فعلی شما مطابقت دارد یا خیر
  • اینکه آیا سرنخ دستان خود را بالا برده و اطلاعات بیشتری در مورد پیشنهادات شما خواسته است

در نهایت- گسترش شخصی خود را افزایش دهید

آخرین اما مهم‌تر از همه، هر ارتباطی را که از تیم بازاریابی و فروش شما خارج می‌شود، شخصی کنید.

استفاده از نرم افزار CRM یکپارچه که نمای 360 درجه از سرنخ ها، مشتریان بالقوه و سابقه مشتری با نام تجاری شما ارائه می دهد، به کارکنان این امکان را می دهد که با ارتباطات خود واقعاً هوشمند شوند.

بنابراین، با استفاده از CRM به راحتی می توانید از بهترین زمینه های نرم افزاری CRM استفاده کنید که به شما کمک کند (منبع سرنخ و سایرین) که می توانید فروشندگانی را که می توانید به فروش برسانید این امکان را دارید که با استراتژی هایی که با سرنخ ها مرتبط هستند، تصمیم بگیرید. می شوند. برای تبدیل شدن به مشتریان شما و در نتیجه کمک به فروش برای رسیدن سریع بردها.

ثبت نام