فرآیند تقسیمبندی بازار و نقش آن در ابزار CRM
مارکت | توسط پاتریشیا جونز
هر زمان که فرآیند تقسیم بندی بازار را ایجاد کنید، به ما برای تقسیم بندی بازارها معجزه می کند که آیا می توانید تصمیم بگیرید که مناسب باشد.
از آنجایی که نرم افزار CRM به آن دسترسی دارد را تا حد زیادی بهبود می بخشد، از فروشندگان CRM در شرکت هایی که استفاده می کنند می توانند چرخه فروش خود را 8 تا 14 درصد کوتاه کنند - Nucleus Research. برای توییت کلیک کنید
در واقع، به اندازه ای که اگر بتوانید ایمیل های ایمیلی را به صورت هدفمند ارسال کنید، می توانید به راحتی از 100 درصد بالاترین نسبت به رایانه های الکترونیکی غیرقطعی را مشاهده کنید، و بنابراین احتمال دارد که با استفاده از روش های تقسیم بندی بازار در خود دو برابر کنید. . استفاده آسان از نرم افزار CRM
اکنون نه تنها مناسب سازی کمپین های شما برای کسب و کار شما مفید است، بلکه در زمان حاضر مشتریان ارتباطات شخصی سازی شده از برندها و مشاغل را نیز ترجیح می دهند.
اگر میدانید ابزار CRM چیست ، باید بدانید که این یک پلتفرم نرمافزاری است که مجموعهای از اطلاعات مفید با توجه به اولویتهای مشتری، جمعیتشناسی و عادات خرید مشتریان شما را در خود جای داده است که میتواند برای تکهتکه کردن بازار شما مورد استفاده قرار گیرد. .
از این رو هر CRM تجاری صرف نظر از اینکه یک نرم افزار در سطح سازمانی باشد یا یک CRM جایگزین Salesforce، بیشتر CRM بخش بندی و ویژگی هایی مانند مدیریت کمپین را برای هدف قرار دادن بهترین جمعیت برای رشد کسب و کار ارائه می دهد.
به عبارت دیگر، یک بخش بازار تعدادی از مصرف کنندگان است که توسط بازاریابان با هم گروه بندی می شوند، که می توانند با استفاده از یک راه حل پیشرفته فناوری رشد کسب و کار مانند ابزار CRM، طبق معیارهای متعددی که می تواند شامل نیازهای مصرف کننده باشد، تقسیم بندی شوند. عادات خرید، سن، سبک زندگی، ترجیحات، علایق و موارد دیگر.
بنابراین، بهعنوان یکی از محبوبترین فروشندگان CRM پیشرفته برای کسبوکارهای کوچک و متوسط و استارتآپها، در اینجا نقش تقسیمبندی بازار در CRM وجود دارد:
تعریف مجدد بخش های بازار
بخش های بازاریابی باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا نیازهای مالی شرکت و پیشنهاد (ها) را برآورده کنند. بخش ها ممکن است بر اساس جمعیت شناسی، نسل مصرف کننده یا موقعیت زمین شناسی انتخاب شوند. برای CRM فروش، بخش باید از طریق ابزارهای تبلیغاتی نیز قابل دسترسی باشد.
در بیشتر موارد، بازاریابان کسبوکار پیش از اجرای CRM، بخشهای بازار محصولات را انتخاب و گروهبندی کردهاند. از این رو، بخشی از فرآیند تقسیمبندی بازار، شکل ثانویهای از تقسیمبندی بازار است، که مشتریان فعلی بیشتر تقسیمبندی میشوند تا تبلیغات پس از خرید بر این اساس شخصیسازی شوند.
هدف گذاری بخش های بازار
با استفاده از فرآیند تقسیمبندی بازار، بازاریابان ویژگیهای معمولی اعضای بخش را مطالعه میکنند تا ویژگیهای بالقوه محصول را تعیین کنند و چگونگی دستیابی به اعضای بخش را دریابند. بخشهای مختلف ممکن است بیشتر مستعد انواع رسانههای خاص مانند ایمیلها، مجلات الکترونیکی، صفحات وب، حتی تلویزیون یا رادیو باشند. بازاریابان با تنظیم محصولات و آگهی های بازرگانی متناسب با نیازها و سلیقه اعضای بخش و سپس نمایش تبلیغات در کانال های رسانه ای ترجیحی بخش بازار برای یافتن نتایج بهتر، اعضای بخش بازار را هدف قرار می دهند.
مدیریت پایگاه داده CRM
استفاده آسان CRM فراتر از تقسیم بندی اولیه و بازاریابی هدف است زیرا بازاریاب اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی های بخش دارد.
این دانش اضافی از یک پایگاه داده مصرف کننده پر از اطلاعات در مورد ترجیحات مشتری و عادات خرید به دست می آید. این اطلاعات به عنوان بخشی از معاملات مصرف کننده و فعالیت های فروش یک شرکت جمع آوری می شود. برخی از شرکت ها نظرسنجی های مشتریان را مدیریت می کنند و نتایج را در پایگاه داده های خود ذخیره می کنند. امروزه دیگر شرکت ها دارای کارت های عضویت هستند که هر خرید مشتری را ثبت می کند.
به بخش های بازار ارتقا دهید
بازاریابان CRM اطلاعات موجود در پایگاه های داده را می گیرند و تبلیغاتی را ایجاد می کنند که برای برآورده کردن خواسته ها و نیازهای مشتری طراحی شده است. این تقسیم بندی بیشتر به حفظ مشتریان کمک می کند و حفظ مشتری برای سودآوری کسب و کار حیاتی است. تبلیغات معمولی CRM شامل برنامه های وفاداری مشتری، اقدام شخصی بین پرسنل خدمات مشتری و مشتری و توانایی سفارشی کردن محصول مطابق با نیازهای دقیق مشتری است.
نتیجه
بنابراین به طور خلاصه فرآیند تقسیمبندی بازار نه تنها با ردیابیها، جمع آوری دادههای فروش و تحلیل و تحلیلها در میان بخشهای خاص، بینش مفیدی در مورد رفتار و نگرش مشتری به شما ارائه میدهد. میتوانید برای گروههای کوچکتری که دارای ویژگیهای مشابه هستند، مطالب مفیدی را بسازید که در نتیجه ارزش طول عمر مشتری (CLV)، فروش قویتر و افزایش بالاترین افزایش مییابد.