روندهای اخیر در برنامه های حفظ مشتری با استفاده آسان از CRM

عالی بودن در مشتریان فعلی کار آسانی نیست.
بنابراین، اگر از کار شما بیشتر استفاده کنید، پس راضی نگه داشتن مشتریان و رئیستان باید باشد.
این به این دلیل است که حتی اگر از نرم افزار CRM به شما کمک کند در کارها می توانید به شما کمک کنید، نمی توانید به خودتان توجه کنید و کمکی کنید که برای حفظ یک رابطه پایدار نیاز دارید، در حالی که در عین حال فرصت های فروش را داشته باشید. به سرمایه برسانید و کاهش دهید. ریزش مشتری.

حفظ مشتری تا 5 درصد می تواند شما را تا 95 درصد افزایش دهد. برای توییت کلیک کنید

بنابراین، در اینجا یک برنامه برای حفظ برنامه آزمایشی انجام می شود که به شما کمک کند تا هر دو دست پیدا کنید و در نتیجه رشد کسب کنید و کار خود را پیدا کنید.

برنامه حفظ مشتری چیست؟

به عبارت ساده، برنامه حفظ مشتری بهترین وسیله برای راضی نگه داشتن مشتریان است. از آنجایی که وقتی مشتریان بیشتری را حفظ می کنید، به راحتی می توانید نرخ ریزش کسب و کار خود را کاهش دهید، درآمد شرکت را افزایش دهید و در نتیجه سودآوری را افزایش دهید.

طبق یک گزارش آماری محبوب، حفظ مشتری تا 5 درصد می تواند سود شما را تا 95 درصد افزایش دهد.

با این حال، برای اینکه برنامه حفظ مشتری کسب‌وکارتان واقعاً کارساز باشد، باید آن را به بخشی از روال روزانه کسب‌وکارتان تبدیل کنید.

بنابراین، برای اینکه اجازه دهید در اینجا شروع کنیم، چند برنامه کلیدی حفظ مشتری را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید فوراً برای کاهش ریزش و پیدا کردن رشد سریع کسب‌وکار پیاده‌سازی کنید .

  1. یک برنامه onboarding ایجاد کنید

The very first program for customer retention that you must have in your checklist is implementing a customer onboarding strategy into your daily routine.

Customer onboarding is the process you require to make customers use your products and services in the easiest possible way in order to make them achieve their goals.

To conduct a proper onboarding of your new customers, primarily thank the customer for coming on-board and choosing your brand.

Apart from it during your onboarding calls you can also cover the following points mentioned below:

  • Discuss with your customer as to how they want to get started and line up your efforts to match their expectations.
  • Offer your customer additional services to start-up.
  • Make your customers familiar with all your community websites, videos, and webinars that you can offer and also help them to overcome the common obstacles faced by others.
  • Send a welcome mail to your new customer after the primary onboarding conversation, with a small picture of yourself, so that the customer has a face to go with your brand.
  1. Create customer follow up programs

According to a survey done by Econsultancy, more than 82% business organizations acknowledge that customer retention is less labor-intensive and cheaper than closing a new deal, which makes it the main driver of any company’s revenue.

Now, do not be worried thinking that you have to use up all day calling each and every customer in your CRM database.

According to the Pareto principle, which most of us are aware of, only 20% of your customers generate 80% of your organization’s revenue.

Now, if you are using easy to use CRM software it can create clear indicators that can aid you in identifying the customers those that must receive most of your attention, and help you to spend your time on the right customers efficiently.

To do this set up your CRM software solution to segment your customers into three basic groups.

  • A customers or large accounts
  • B customers or medium sized accounts
  • C customers or small accounts

Now, while for large accounts you can schedule face-to-face meeting with the customers or follow up with the customer once every month with medium-sized and small accounts, you can provide them a half-yearly follow up, send newsletters and keep them updated on seasonal price offers or any other campaigns your company is having for the consumers of your offerings.

  1. Identify risk customers

In most cases, customers will stop doing business with you because they are not satisfied either with your products or your support services.

Therefore, to retain customers and prevent churn it is crucial that you must identify risky customers as a part of your daily customer retention program.

According to Forrester, it cost 5 times more to acquire new customers than retain your existing ones.

Here are some of the ways you can identify the risky customers in your business:

  • Be proactive and create an overview of customers with too many open tickets, which is a red flag and should be managed with proper follow up.
  • Create an overview of customers that shows disruptive buying patterns. If a customer has bought every month over a year and then all of a sudden do not order any product for the next six months, pick up the phone to check out what is going on.
  • Create an overview of customers who are calling up regularly with questions and complaints. These demanding customers most often need training or another services to get them up and running.

Easy to use CRM software be it Salesforce for enterprises or Salesforce Alternative CRM mostly used by startups and small businesses, CRM is a tool that can easily create this overview so that you can provide better support after identifying your risky customers to reduce churn and grow your business.

  1. Win back lost customers

Why spend your resources on winning new customers when you can use those efforts to win back lost customers in your CRM database.

According to Jill Griffin’s book “Customer Winback: How to Recapture Lost Customers-And Keep Them Loyal” most businesses have 20-40 percent chance of selling to their lost customers, whilst the chance for selling to new customers are only 5-20 percent in this competitive marketplace.

Here are some of the key reasons why you should focus on winning back lost customers:

  • Lost customers have once shown that they are interested in your offerings, and so they are superior prospects than arbitrary leads on your cold calling list.
  • Lost customers already know your brand, and so you require lesser time to educate them.
  • You can use technology to keep track of customers that you already know, follow their past buying patterns and create tailor-made offers to win them back.

بازگرداندن مشتریان از دست رفته می تواند اثر گلوله برفی داشته باشد، به این ترتیب وقتی موفق به جلب مشتریان از دست رفته می شوید و آنها از برند شما راضی می شوند، ممکن است تبلیغات دهان به دهان ایجاد کند که به شما کمک می کند شانس خود را برای برنده شدن بالقوه های جدید افزایش دهید، به عنوان 91 ٪ از مشتریان B2B هنگام تصمیم گیری برای خرید محصولات و خدمات جدید تحت تأثیر تبلیغات دهان به دهان و ارجاعات قرار می گیرند.

بسته بندی

بنابراین، مدیریت مشتریان خود را به صورت موقت متوقف کنید، زیرا حفظ مشتریان نه تنها مستلزم کار سخت است، بلکه مستلزم برنامه حفظ مشتری مناسب است که باید در برنامه روزانه خود پیاده سازی کنید تا شاهد افزایش امتیاز رضایت مشتری و رشد درآمد باشید. ، و بهره وری.

ثبت نام