ردیابی سرنخ ها و ایجاد تعامل با استفاده از پلتفرم CRM بازاریابی
مارکت | توسط پاتریشیا جونز
یافتن سرخ های جدید و به دست آوردن مشتریان جدید، راه نجات همه کسب و کارها صرف نظر از اندازه بزرگ یا کوچک آنهاست. علاوه بر این، در دوران مدرن، بسیاری از سازمانها فکر میکنند که مشتریان راضی و ارجاعها بهترین منابع برای دستیابی به سرنخهای جدید هستند، به ویژه زمانی که از یک پلت فرم طراحی CRM برای یافتن درآمد حاصل از آن استفاده میشود.
از این رو مشخص شده است که در بالا بدون شک یک اصل صحیح است و همچنین یک استراتژی برای آن تلاش می کند.
پذیرش کاربر کاربر CRM در بین متخصصان فروش 73 درصد و متوسط دوره بازگشت سرمایه 13 ماهه است. برای توییت کلیک کنید
با این حال، اگر منابع سرنخ ها را ردیابی و اندازه گیری کنید، این تاکتیک حکایتی است و کمی خیالی تر از افسانه های شرکت می شود.
در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در فعالیت های ردیابی سرنخ با استفاده از CRM به عنوان یک فناوری رشد کسب و کار برای شرکت شما کمک می کند:
حقایق را به درستی دریافت کنید
به طور کلی، سرنخ ها توسط منابع بی شماری مانند سرنخ های خود تولید شده توسط تیم های فروش و بازاریابی، یا ارجاعات از سوی کارمندان، فروشندگان، مشتریان و شرکای تجاری یک سازمان تولید می شوند. بنابراین، بدون برنامهریزیها و کمپینهای متفکرانه برای پرورش و درگیر شدن با این منابع سرنخ، بسیار طبیعی است که کنترل منابع اصلی را که برای سازمان شما بهتر کار میکنند و توانایی رسیدن به اهداف شما را دارند، از دست بدهید.
با توجه به این بهترین شیوهها برای ردیابی سرنخ، مطمئن هستیم که به سرعت شکافهایی را خواهید دید که باید به آنها توجه شود، همانطور که در زیر ذکر شده است:
- در درجه اول، اطمینان حاصل کنید که میخواهید چند سرنخ بر اساس منبع ایجاد کنید. برای برداشتن این گام بیشتر، می توانید یک هدف ماهانه/هفتگی برای تیم های بازاریابی و فروش خود برای هر نوع سرنخ که می خواهید تعیین کنید.
- در مرحله بعد، انتظارات جذب سرنخ خود را با تیم های بازاریابی، فروش و پشتیبانی مشتری خود در میان بگذارید. زیرا در صورتی که از آنچه شما برای چه هدفی عکس میگیرید بیاطلاع باشند، نمیتوانند از شما حمایت کنند یا فعالیتهای روزانهشان را با آنچه برای دستیابی به اهداف تعیینشده شما لازم است هماهنگ کنند.
- با استفاده از یک پلت فرم CRM بازاریابی برای تعامل با هر گروه جذب سرنخ، از طریق SEO، رسانه های اجتماعی، بازاریابی رویدادها، و برنامه های بازاریابی ورودی سنتی، کمپین های بازاریابی انجام دهید و ایجاد کنید.
- در نهایت، یک CRM کسب و کار بخرید تا نتایج خود را ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید. از آنجایی که این تنها راهی است که از طریق آن می توانید از موفقیت کمپین خود مطلع شوید و به شما بفهمانید که آیا سرنخ های شما از منابع مورد انتظار می آیند و تا حدی که انتظار دارید آنها نیازهای شرکت شما را برآورده کنند.
ردیابی و اندازه گیری در CRM
پلتفرمهای CRM در سطح سازمانی مانند Salesforce یا Salesforce CRM جایگزین که بیشتر توسط کسبوکارهای کوچک و متوسط مورد استفاده قرار میگیرند، عملکردهای کمی برای ردیابی و مقایسه نتایج سرنخ بلادرنگ با اهداف منبع اصلی شما دارند.
در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای تنظیم تمام عناصر مورد نیاز که می تواند تجزیه و تحلیل دقیق و معنی دار مهارت های کسب سرنخ شما را تضمین کند، دنبال کنید.
- منابع اصلی سرنخ خود را با یک CRM همه در یک ایجاد کنید، جدا از منابع سنتی سرنخ مانند تبلیغات بنری، نمایشگاههای تجاری، ارجاعها و سئو، مطمئن شوید که کمپینهای بازاریابی را نیز برای اندازهگیری اثربخشی کلی برنامههای جذب سرنخ خود در نظر بگیرید و مطابق با آن تغییراتی ایجاد کنید. برای بهبود نتایج نهایی
- سطوح عمیقتری از جزئیات را برای فعالیتهایی که تولید زیادی دارند ایجاد کنید، به عنوان مثال، سرنخهای نمایشگاه تجاری را میتوان به نام تمام نمایشگاهها تقسیم کرد که بخش مهمی از استراتژی بازاریابی رویدادهای کسبوکار شما را تشکیل میدهد. به طور مشابه، زمانی که سرنخها را در پایگاه داده CRM خود تقسیمبندی کنید، سرنخهای ارجاع را میتوان به فروشندگان، مشتریان و شرکای تجاری تقسیم کرد .
- با وارد کردن تعداد مورد انتظار سرنخ هایی که از هر منبع نیاز دارید، اهداف خود را تعیین کنید.
- زمانی که یک پلتفرم CRM دارید، هر مخاطب و حسابهایی که در نرمافزار وارد میشوند، با یک کمپین خاص یا منبع اصلی مرتبط میشوند.
- با ردیابی سرنخ به عنوان مدرکی در مورد جستجوی خود شناسایی کنید، که منبع سرنخ به بهترین وجه از فرصت ها تا فروش ردیابی می کند.
بردن
بنابراین اگر قبلاً میدانید CRM چیست، اکنون بکار این بهترین شیوهها نه تنها به شما کمک میکند تا کنترل برتری بر مهارتهای تولید سرنخ پیدا کنید، بلکه به بهبود اثربخشی فروش و پشتیبانی از نمایندگان شما با استفاده از آموزش و ابزارهای کسب و کار کمک میکند. در یافتن بهترین و وفادارترین مشتریان خود