راه هایی برای اصلاح فرآیند پیاده سازی CRM آسان برای استفاده در سال 2020
با توجه به تحقیقات بیگل، پیش بینی شده است که حتی اگر 36 درصد از متخصصان فروش بیشتر از CRM آسان برای کسب و کار استفاده می کنند، با این حال پیش بینی می شود که با رفتن به سال 2020 تغییر کند، شرایطی که به درستی منتقل شود. نوشته دنیس پامبریانت:
فضای سفید در وجود CRM وجود دارد که میتوان ادعا کرد و این جایی است که انسانها دارای ارزش بیشتری هستند، زیرا ما همچنان به CRM برای کارهایی که کاملاً دستی بودند، اضافه میکردند . ”
ما این مشخص را برجسته کرد زیرا طبق مطالعه تکراری که توسط Grandview Research انجام شده است، بیان می کند که:
ارزش بازار CRM تا سال 2025 به 81.9 میلیارد دلار خواهد رسید و گزارشهای سالانهای منتشر میکنند که نشاندهنده سرزندگی بازار است. ”
از این رو، از آنجایی که مشتریان برای هر شرکتی دارایی ارزشمندی هستند، بنابراین هر کسب و کاری باید در سال جاری برای به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ رابطه خوب با مشتریان فعلی خود سختتر تلاش کند.
انتظار می رود که CRM به طور کلی تا سال 2025 به بیش از 81.9 میلیارد دلار درآمد برسد - گارتنربرای توییت کلیک کنید
با این وجود، کار مدیریت مشتریان و مهارت های مورد نیاز برای هدایت آنها از طریق قیف فروش یک کار طاقت فرسا است.
اینجا دقیقاً همان جایی است که استفاده از CRM آسان چه Salesforce یا هر پلتفرم جایگزین Salesforce CRM (بیشتر توسط سازمان های SMB استفاده می شود) می تواند ابزار قدرتمندی در زرادخانه شما باشد که می تواند فرآیندهای تجاری را با جمع آوری، هماهنگی و سازماندهی اطلاعات مشتری ذخیره شده در CRM ساده کند. پایگاه داده
استفاده آسان CRM نرم افزاری است که می تواند برای هر کسب و کاری کار کند، صرف نظر از اینکه آن را برای یک شرکت بزرگ پیاده سازی می کنید یا فقط یک استارت آپ کوچک هستید.
در حال حاضر حتی اگر CRM یک فناوری قدرتمند رشد کسب و کار است ، این یک واقعیت شناخته شده است که بسیاری از مشاغل از آن به طور کامل استفاده نمی کنند.
یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری چندین مزیت دارد، مانند تقویت حفظ و بهینه سازی تلاش های فروش، بازاریابی و پشتیبانی شما، بنابراین در این مقاله به ما اجازه دهید تا دریابیم که چگونه می توانید اجرای آسان CRM یا بهترین نرم افزار CRM کسب و کار کوچک خود را بهبود ببخشید. راه حل اگر شما یک SMB هستید برای اطمینان از موفقیت و رشد پایدار کسب و کار.
- تیم خود را در فرآیند انتخاب CRM مشارکت دهید
اغلب اوقات، افرادی که ابزار ساده CRM شما را پیاده سازی می کنند، تیم های فروش شما هستند.
از این رو بسیار مهم است که هنگام انتخاب نرم افزار CRM خود و خرید CRM برای رشد کسب و کار، آنها را درگیر کنید.
همیشه هنگام انتخاب نرم افزار به یاد داشته باشید که با نیازهای سازمانی شما مطابقت دارد.
با این حال، چگونه نیازهای خود را شناسایی می کنید؟
خوب، تیم فروش شما میتواند به شما کمک کند تا چالشهایی را که در چرخه فروش خود با آن مواجه هستند مشخص کنید و حتی راهحلهایی برای اینکه چگونه CRM میتواند مشکلات رشد فروش را برطرف کند، ارائه دهد.
اکنون هنگامی که تیم فروش شما مشکلات را تشخیص می دهد، تیم بازاریابی شما باید نقاط تماس با مشتریان، نحوه مدیریت ارتباطات خود یا زمان مورد نیاز برای مقابله با سرنخ ها و مشتریان بالقوه را شناسایی کند.
ما این را می گوییم زیرا تنها با داشتن دانش در مورد مسائل اساسی، می توانید یک ابزار CRM با استفاده آسان را انتخاب کنید که ساده کردن فرآیندهای شما و ارائه مدیریت کارآمد مشتری برای کسب و کار شما را تضمین می کند.
علاوه بر این، حتی قبل از خرید CRM ، اگر ایده ها و افکار تیم های فروش و بازاریابی خود را در نظر بگیرید، طبیعی است که آنها به راحتی نرم افزار را بدون مقاومت در آغوش خواهند گرفت.
- ارزش استفاده از نرم افزار را به کارکنان خود نشان دهید
به عنوان یکی از تحسینشدهترین و برنده جوایز CRM برای سازمانهای SMB، ما اغلب دریافتهایم که تیمهای فروش اغلب نظر منفی در مورد استفاده از این فناوری و ابزار رشد کسبوکار دارند.
این به این دلیل است که اغلب متخصصان فروش این ابزار را به دلیل زمانی که برای به روز رسانی داده های مرتبط با مشتری در پایگاه داده CRM نیاز دارند، یک بار غیر ضروری می دانند.
بنابراین صرف نظر از اینکه CRM را برای یک کسب و کار کوچک یا برای یک شرکت بزرگ خریداری می کنید، باید ارزش آن را در عملکردها و جنبه های بازاریابی نرم افزار برجسته کنید.
این به این دلیل است که نمایندگان فروش بیشتر وقت خود را صرف تحقیق در مورد داده های مشتری یا پیگیری خریداران احتمالی در لیست خود می کنند.
اکنون، با توجه به اینکه صنعت بازاریابی به طور فزاینده ای مبتنی بر داده می شود، تیم های فروش به محض اینکه ارزش استفاده آسان CRM را درک کنند که به جمع آوری داده های مشتری بالقوه، مانند علایق و سرگرمی های مشتری، مکان، رفتار خرید، گروه سنی و موارد دیگر کمک می کند. با تجزیه و تحلیل الگوها و روندها در این داده ها، تیم های فروش به احتمال زیاد از این فناوری رشد کسب و کار برای تقویت مهارت های مدیریت داده خود استفاده می کنند.
به یاد داشته باشید، شما باید نرم افزار CRM خود را به عنوان ابزاری به کارمندان خود بفروشید که می تواند با کاهش وظایف و بهینه سازی تلاش آنها در فروش و بازاریابی، کار آنها را ساده کند، به طوری که نمایندگان فروش شما اذعان دارند که این ابزار قادر خواهد بود همه موارد را به آنها ارائه دهد. اطلاعات لازم برای تأثیرگذاری بر فروش در نوک انگشتان آنها، به راحتی.
- کارکنان خود را به طور کامل آموزش دهید
برای اینکه تیمهای شما به ابزار ساده CRM احترام بگذارند، باید مفاهیم نرمافزار را درک کنند. در حال حاضر، در حالی که استفاده از یک CRM ساده ممکن است ساده و ساده باشد، شما هنوز باید به کارمندان خود آموزش دهید که چگونه باید از نرم افزار برای برداشت ROI بهینه استفاده کنند.
آموزش CRM باید تمام دستورالعمل های مربوط به جنبه عملیاتی ابزار را پوشش دهد. به عنوان مثال نحوه وارد کردن داده های شرکت در پایگاه داده CRM یا استفاده موثرتر از داشبورد یا ایجاد تقسیم بندی مشتری بر اساس فیلترهای مختلف و موارد دیگر.
به یاد داشته باشید، از آنجایی که کارمندان ماهیت متفاوتی دارند، و بنابراین در حالی که برای برخی ممکن است به راحتی بفهمند نرم افزار چگونه کار می کند، دیگران بدون آموزش اضافی و مداوم حتی ممکن است اشتباهاتی انجام دهند که منجر به استفاده ناکارآمد از نرم افزار شود.
علاوه بر این، تشویق کارمندان خود به گذراندن یک دوره کوتاه در مورد اهداف و فرآیند پیاده سازی این فناوری رشد کسب و کار، اغلب نرخ پذیرش نرم افزار را افزایش می دهد.
- استراتژی CRM خود را تعریف کنید
اکنون، اگر فقط سعی می کنید از یک راه حل قوی فناوری رشد کسب و کار مانند یک CRM به عنوان یک ابزار plug and play استفاده کنید، مطمئناً خود را برای شکست آماده کرده اید.
از این رو، قبل از اجرای CRM خود، حتی قبل از خرید CRM برای کسب و کار خود، باید یک استراتژی عالی و قابل انجام ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که استفاده از نرم افزار را به حداکثر می رسانید.
چگونه یک استراتژی ارائه می کنید؟
خوب، به عنوان مثال، هنگامی که اهدافی مانند تولید سرنخ های با کیفیت بالا یا اهدافی مانند حفظ مشتری را تشخیص دادید، به راحتی می توانید یک استراتژی مشخص برای دستیابی به این اهداف ارائه دهید.
برای این کار گردش کار کسب و کار خود را در هر مرحله از فرآیند پیاده سازی CRM ارزیابی کنید و پس از آن عملکرد آن را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید.
به عبارت دیگر، صرف نظر از برنامه اقدامی که تصمیم به انجام آن دارید، مطمئن شوید که CRM با استفاده آسان باید چشم انداز تعیین شده توسط شرکت شما را تکمیل کند.
- رهبری با مثال
حتی اگر در یک نشریه HBR (Harvard Business Review) بیان شده است که در سال 2017، مجله CIO گزارش کرده است که حدود یک سوم تمام پروژه های CRM با شکست مواجه می شوند، مشاهده شده است که اکثر پیاده سازی های CRM به دلیل کمبود پشتیبانی از سوی مدیریت ارشد در سازمان شکست می خورند. شرکت.
بنابراین اگر مدیران ارشد شرکت شما بخشی از فرآیند پیاده سازی CRM نباشند، کارمندان شما نیز از پذیرش نرم افزار غفلت خواهند کرد.
به همین دلیل است، هنگامی که CRM را خریداری می کنید، باید از همان ابتدا همه رهبران را در اختیار داشته باشید تا یک اثر موج دار ایجاد کنید. برای این کار مدیران خود را مجبور کنید در آموزش شرکت کنند، در جلسات شرکت کنند و از آخرین فرآیندهای پیاده سازی CRM مطلع شوند.
نتیجه
به یاد داشته باشید، پیاده سازی CRM در هر صنعتی یک فرآیند مداوم است و بنابراین باید هر چند گاهی اوقات CRM خود را تغییر دهید.
با این وجود، پس از خرید CRM، باید همیشه کارمندان و تیمهای خود را از کار با سیستم راضی نگه دارید تا زمانی که سیستمها به طور کامل توسط کارمندان شما پذیرفته میشوند، بازخورد آنها را در فرآیند توسعه بگنجانید انجام دهند.