راه های اثبات شده برای ساخت پایگاه داده مشتری در CRM

بهره وری | توسط پاتریشیا جونز

پایگاه داده مشتریان در CRM

کسب‌وکارها با شروع به ساخت پایگاه داده در نرم‌افزار CRM می‌شوند که باید. این معناست که شرکت ها به این معنی هستند که شروع به جستجوی مشتریان می کنند، از CRM برای شروع می کنند استفاده می شود.

بنابراین، تا زمانی که واقعاً نرم افزار CRM خود را انجام دهید، صدها یا شاید هزاران سوابق دریافت کنند که باید در CRM خود وارد شوند.

30 درصد از بازاریابان می گویند که منابع داده اند دلیل اصلی این است که آنها نمی توانند بینش مفیدی از مشتری به دست بیاورند - CyberSphere Security برای توییت کنید

در اینجا یک راه ساده وجود دارد که توسط آن می‌گوید CRM خود را بسازید:

در درجه اول، برای مشاغلی که هنوز از CRM استفاده نمی کنند، صفحه گسترده را پیشرو نرم افزار CRM خود قرار دهید. شما سیستم CRM جدید می‌توانید جایگزین صفحه‌گسترده‌ای که توسط تیم فروش شما نگهداری نمی‌شود، شود، اما باز هم، برای انجام این انتقال به کمک تیم فروش خود نیاز دارید، بنابراین به فروشندگان خود کمک کنید تا صفحات گسترده خود را مرتب کنند. پاک کردن سوابق تکراری؛ هر تصویر یا سایر فیلترها یا فایل‌های تعبیه‌شده را از صفحات گسترده پاک کنید و ستون‌ها را مطابق با نیازهای نرم‌افزار CRM مرتب کنید.

همه برنامه‌های CRM مانند ConvergeHub و سایرین فرمت‌های متعددی را برای ایجاد پایگاه داده مشتری در CRM می‌پذیرند، اما صفحه‌گسترده معمولاً اولین گزینه در میان سایر گزینه‌ها است. بنابراین، ستون اول در صفحه گسترده موجود خود را به عنوان شناسه منحصر به فرد در CRM خود قرار دهید. به طور کلی، این حساب یا نام شرکت است. در غیر این صورت، می توانید از نام خانوادگی مخاطب خود به عنوان کلید منحصر به فرد نیز استفاده کنید.

پس از خرید یک CRM، نرم افزار نمونه ای از الگوی واردات پایگاه داده CRM را در اختیار شما قرار می دهد تا آن را دنبال کنید. از آنجایی که صفحات گسترده به طور تصادفی قابل تنظیم هستند، هیچ یک از صفحات گسترده نمی توانند دقیقاً با ساختار پایگاه داده ارائه شده برای ایجاد پایگاه داده مشتری در CRM مطابقت داشته باشند. بنابراین، ابتدا ستون‌های صفحه گسترده را با فیلد کلید منحصربه‌فرد، و سپس تمام فیلدهای باقی‌مانده مطابق دستورالعمل CRM خود، مرتب کنید. این سفارش ممکن است نام شرکت باشد و به دنبال آن نام خیابان، نام خیابان شماره 2، شهر، ایالت، کد پستی، شماره تلفن و آدرس وب سایت شرکت باشد. به اعضای تیم فروش خود در سازمانتان دستور دهید که ستون‌های صفحه‌گسترده خود را به ترتیبی ترتیب دهند که سرفصل پایگاه‌داده صفحات گسترده‌تان با فیلدهای CRM مطابقت داشته باشد.

بسیاری از برنامه های CRM فایل های صفحه گسترده را در قالب های XLSX یا XLS می پذیرند، در حالی که برخی دیگر از شما می خواهند پایگاه داده مشتری را در CRM در یک فایل متنی صادر کنید. بنابراین، هنگامی که فایل مورد نیاز را دارید، به صفحه Import Data در CRM بروید، فایلی را که باید آپلود کنید انتخاب کنید و روی دکمه Upload برای انتقال پایگاه داده CRM خود کلیک کنید.

همیشه آماده باشید: بار اول درست کار نخواهد کرد. برای از بین بردن این آشفتگی، به صفحه گسترده خود برگردید، همه کاراکترهای ممنوعه را در فایل جستجو کنید. مانند نوار عمودی (|)، یا براکت‌های زاویه (<>)، یا علامت‌های نقل قول دوتایی یا نقل قول در فایل. با این حال، پس از تمیز کردن و ذخیره فایل صفحه گسترده، به یاد داشته باشید که فایل اصلی را دست نخورده نگه دارید، فقط در صورتی که برای آپلود پایگاه داده CRM خود نیاز به عقب نشینی بیشتری داشته باشید.

اکنون هنگامی که صدها یا هزاران رکورد جدید خود را در نرم افزار CRM ثبت کردید، نیمی از راه را تمام کرده اید.

اغلب مشخص شده است که نظرات از صفحات گسترده عمدتاً به CRM وارد نمی شوند، و حتی اگر این کار را انجام دهند، بسیار ضروری است که همه این اطلاعات باید تأیید شده و همچنین پاکسازی شوند. راه ایده آل برای انجام این کار (هنگامی که پایگاه داده مشتری خود را در CRM ایجاد می کنید) این است که یک کارآموز یا یک فرد وارد کننده داده پاره وقت برای انجام این کار استخدام کنید.

شما همیشه می توانید فکر کنید که چرا لازم است از کمک خارجی استفاده کنید که اعضای تیم فروش شما بتوانند به تنهایی کمک کنند؟ به طور عمده دو دلیل برای استخدام کمک خارجی وجود دارد.

در درجه اول، واداشتن فروشندگان خود به عنوان تایپیست بر فروش شما تأثیر می گذارد. ثانیاً، اگر فروشندگان شما مجبور به انجام ورودی خود شوند، یادداشت هایی را به لیست مشتریان فعلی خود اضافه می کنند، به این معنی که صدها رکورد قبلی هرگز به CRM شما منتقل نمی شوند. از این رو، همیشه ارزش هزینه استخدام یک تایپیست خارجی را دارد تا تمام یادداشت های مشتری را از همه مشتریان از صفحات گسترده به پایگاه داده CRM شما منتقل کند.

ConvergeHub را به صورت رایگان امتحان کنید

نتیجه

اکنون، که این راه‌های ساده را برای پر کردن پایگاه داده CRM خود یاد گرفته‌اید، مطمئن هستیم که اکنون زمان کمتری می‌برد تا پایگاه داده CRM شما به بهترین شکل ممکن برای شروع شما برسد، زیرا شروع بهتر همیشه نتایج بهتری را به همراه دارد.

پیروی از این مراحل ساده است که در بالا ذکر می‌شود، شما می‌توانید به شما تبدیل شود، زیرا یک محتویات توسط بسیاری از تحقیقات مدیریت ارتباط با مشتری گفته شده است که CRM شما فقط به اندازه پایگاه داده شما خوب است.

صبر کن! اگر 2 دقیقه فرصت دارید… نظر خود را در زیر بنویسید و به ما اطلاع دهید که بزرگترین غذای شما چه بوده است!