مزایای استقرار برنامه وفاداری مشتری با استفاده آسانCRM

با رشد پلتفرم‌های نرم‌افزاریCRMبا استفاده آسان ، برنامه‌های وفاداری مشتریان به بیشتر در سال‌های اخیر با شناخت گذشته تبدیل شده‌اند.
در درجه اول، برنامه‌های وفاداری مشتری آنقدر اهمیت پیدا کرده‌اند که به بخشی از تجربه مشتری با هر برندی تبدیل می‌شوند و به دنبال رشد موفقی می‌شوند.

در سال 2008، تنها 12 درصد از کار از CRM بر ابر استفاده شد. این رقم اکنون به 87 درصد افزایش یافته است - SuperOffice برای توییت کلیک کنید

با این وجود، در بازار رقابتی امروزی، اجرای برنامه سنتی وفاداری مصرف مصرف کنندگان آن کافی نیست.
در واقع، در یک نظرسنجی اخیر که توسط یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره جهانی انجام شده است، مشاوره، بینش و ابزارهایی را برای رهبران در زمینه اطلاعات فناوری، خدمات و پشتیبانی، امور مالی، منابع انسانی، بازاریابی، حقوق و انطباق، فروش انجام می دهند. ، و عملکردهای زنجیره تامین ارائه می‌کند. در جهان، مشخص شده است که بیش از 42 درصد از Millennial(های) آمریکایی از تنها دو تجربه بد مشتری، خرید از برندی را که به آن وفادار بوده اند، می کنند.

بنابراین برای افزایش بهره‌وری ROI برنامه وفاداری و حفظ مصرف‌کننده به روشی کلی، شرکت‌ها سعی کرده‌اند پاداش‌های وفاداری خود را گسترش دهند تا اقدامات رفتاری و اجتماعی مانند نقاط ارجاع و جوایز ارجاع برای محتوای تولید شده توسط کاربر را نیز در نظر بگیرند. مشتریان با تجربه شخصی تر از راه حل های نرم افزاری CRM با استفاده آسان برای مهار رشد.

بنابراین در اینجا برخی از مزایای برنامه های وفاداری مشتری است که می تواند CLV (ارزش طول عمر مشتری) را با نام تجاری شما با استفاده از نرم افزار CLM CRM (Customer Lifetime Management CRM) تقویت کند:

ده مزیت برنامه های وفاداری مشتری

  1. افزایش در درآمد

افزایش در حفظ مشتری به افزایش سود برای شرکت کمک می کند، زیرا مشتریان وفادار از قبل به برند شما ایمان و اعتماد دارند و احتمالاً هزینه بیشتری را برای پیشنهادات شرکت شما خرج می کنند.

بر اساس تحقیقات، افزایش حفظ تنها 5٪ با کمک برنامه وفاداری مشتری می تواند درآمد را بین 25 تا 95٪ افزایش دهد.

  1. صرفه جویی در پول

در حالی که ایجاد و پس از آن اجرای یک برنامه وفاداری مشتری با کمک یک CRM آسان برای استفاده در واقع یک سرمایه گذاری است، استراتژی هایی که حول حفظ مشتری می چرخند عمدتاً نسبت به جذب مشتریان جدید هزینه کمتری دارند.

این بخاطر این است که؛ دستیابی به مشتریان جدید می تواند تا 25 درصد گران تر از حفظ مشتریان قدیمی باشد.

  1. جمع آوری داده های ارزشمند

اکثر مشتریان دوران مدرن تجربیات شخصی‌سازی شده را ترجیح می‌دهند، زیرا بیش از نیمی از جمعیت هزاره (ها) و نسل K در ایالات متحده گزارش دادند که شخصی‌سازی را به عنوان یک هدف با اولویت ترجیح می‌دهند.

بنابراین، تشویق مشتریان به پر کردن پروفایل‌ها به عنوان بخشی از برنامه وفاداری‌شان می‌تواند به شما امکان دسترسی به داده‌ها را بدهد، به طوری که نه تنها می‌توانید تجربه مشتری را با استفاده از راه‌حل‌های نرم‌افزار CRM شخصی سازی کنید، بلکه با استفاده از این ابزار CRM کمپین‌های بازاریابی هدفمند ایجاد کنید. ، که به تقویت پیوند شما با مشتریان و حتی ارائه مزایای اجرای برنامه های ارجاع شما کمک می کند.

  1. کاری کنید که مصرف کنندگان احساس ارزشمندی کنند

یک برنامه وفاداری شخصی و جامع باعث می شود مصرف کنندگان پیشنهادات شما احساس کنند که با برند شما ارتباط عاطفی دارند که در صورت بروز هر گونه اتفاق ناگوار، صبر مشتری را افزایش می دهد.

شما می توانید این قدردانی را با گنجاندن "سورپرایزهای لذت بخش" با ارائه جوایز و امتیاز برای مناسبت های خاص مانند سالگرد یا تولد مشتری افزایش دهید.

  1. افزایش فروش

با شخصی‌سازی تجربه خرید مشتری از طریق جمع‌آوری داده‌ها در پایگاه داده CRM خود، می‌توانید پیشنهادات بهتری به مصرف‌کنندگان محصولات خود ارائه دهید، که این احتمال را افزایش می‌دهد که مشتریان شما یک محصول پیشنهادی را هنگام تلاش برای افزایش فروش یا فروش متقابل خریداری کنند. به آنها استفاده از CRM آسان شما را به عنوان یک ابزار تولید رابطه می کنند.

  1. محاسبه وفاداری از طریق تعامل

داده های برنامه وفاداری در نرم افزار CRM با استفاده آسان به کاربران CRM اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل ها را ردیابی کنند و همچنین گزارش ها را مشاهده کنند. ارزیابی کارآیی وفاداری مشتری در تلاش‌های بازاریابی و فروش شما را می‌توان به راحتی با بررسی شاخص‌های حیاتی حفظ مشتری مانند تکرار نرخ مشتری، فرکانس خرید، نرخ تعامل برنامه و موارد دیگر اندازه‌گیری کرد.

  1. ارتباط بهتر

برنامه‌های وفاداری ابزاری مستقیم برای برقراری ارتباط با مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌تواند به ویژه در مواقع اضطراری مانند فراخوان محصول مفید باشد.

با تطبیق تاریخ‌های خرید، می‌توانید به‌جای ارسال ایمیل‌های عمومی که اغلب توسط مشتریان ناراضی نادیده گرفته می‌شوند، درباره پیشنهاد فراخوان‌شده به مشتریان مربوطه ایمیل بزنید.

علاوه بر این، شما حتی می توانید از برنامه های وفاداری خود برای تبلیغ رویدادهای خاص، فروش و نمایش پیشنهادات جدید خود به مشتریان فعلی خود استفاده کنید.

  1. یک برنامه خوب خودکفا است

اگرچه برای ساختن یک کمپین وفاداری قوی و مؤثر با استفاده از نرم‌افزار CRM شما، ساعت‌ها و منابع دیگر نیاز است، اما خود این برنامه خودکفا است.

این به این دلیل است که اگرچه بسیار توصیه می‌شود که معیارهای کمپین خود را نظارت کنید، اگر از اتوماسیون موجود در اکثر راه‌حل‌های نرم‌افزاری CRM استفاده می‌کنید، برنامه همچنان در تنظیمات انتخابی شما اجرا می‌شود.

  1. جذب مشتریان جدید

یک برنامه وفاداری کارآمد می تواند از طرق مختلف سرنخ ها و مشتریان جدیدی را جذب کند.

در درجه اول، اگر تخفیف و امتیاز برای امتیازهای ثبت نام ارائه می دهید، به طور خودکار قادر خواهید بود مشتریان جدیدی را به لیست پستی کمپین خود اضافه کنید، زیرا اکثر مشتریان ترجیح می دهند از تخفیف ها استفاده کنند.

علاوه بر این، هنگامی که یک مشتری یک برنامه وفاداری خوب را مشاهده می کند، جایی که جوایز در دسترس او هستند، به احتمال زیاد برند و پیشنهادات شما را امتحان می کنند فقط به این دلیل که پاداش ها به راحتی در دسترس هستند.

از سوی دیگر، مشتریانی که از پیشنهادات شما راضی هستند، ممکن است حتی بدون برنامه ارجاع، تجربیات شاد خود را با بستگان، همکاران و دوستان خود به اشتراک بگذارند.

  1. فضای زیادی برای رشد وجود دارد

یک برنامه وفاداری مؤثر نیازی به راکد بودن ندارد.

بنابراین، در حالی که برنامه‌های وفاداری بیشتر در موارد خودکفا هستند، می‌توان تغییراتی را اعمال کرد و در نتیجه کیفیت برنامه‌های وفاداری خود را با گنجاندن جنبه‌های بازاریابی بیشتر مانند بازاریابی ارجاعی و تجارت بصری در کمپین‌های برنامه وفاداری خود بهبود بخشید.

نتیجه

بنابراین، با ایجاد یک برنامه جامع وفاداری با کمک نرم افزار CRM، با استفاده از آن به راحتی می توان با استفاده از آن می توان به راحتی مشتریان وفادار خود را به برند حامیان تبدیل کرد. نسبت به استراتژی های بازاریابی تبلیغاتی سنتی اعتماد دارد. ، چیزی که از طرف شما صحبت می کند، که این فقط یک حرکت تجاری هوشمندانه است.

ثبت نام