درس هایی که استفاده آسان از نرم افزار CRM ممکن است به شما یاد ندهد
جمع آوری حجم عظیمی از داده ها در واقع نشان دهنده جهش بزرگی در پشتیبانی و مدیریت ارتباطات بود، زمانی که راه حل های آسان CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) برای اولین بار به عنوان ابزار مدیریت داده های بازاریابی، فروش و تماس با مشتری دنیای تجارت رسید.
با این وجود، راه حل های نرم افزاری CRM جام مقدسی نبودند.
دلیل آن این است که مدیریت اطلاعات در پایگاه CRM یک چیز است و از آن داده ها برای نیاز به مشتری استفاده می شود (نه آنچه شما فکر می کنید، بلکه آنچه آنها را انجام می دهند) و چگونه آنها را با نام تجاری شما چیز دیگری است. .
اگر میخواهید یک شرکت موفق و بلندمدت ایجاد کنید، فروش را تعطیل نمیکنید، یک رابطه باز میکنید. - پاتریشیا فریپ برای توییت کلیک کنید
پلتفرم های CRM آسان برای استفاده ساده ساخته شده اند. بلکه این ابزارهای تجاری برای کار با تغییر انتظارات و فناوری در طول زمان ایجاد شده اند.
در حال حاضر، هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) و تجزیه و تحلیل و تحلیل پیشبینیکننده، پتانسیل بالقوهای را برای ایجاد انقلابی در نرمافزار CRM با استفاده آسان در دوران مدرن به شیوههایی که واقعاً معنادار هستند، نوید میدهند، اما به جای اینکه اینها باشند، مهم هستند که عمل کنند. باشد - و این هرگز یکسان نیست. به عنوان بدبین یا منفی.
مطمئناً، استفاده از هوش مصنوعی در CRM سطح سازمانی مانند Salesforce یا هر نرمافزار CRM جایگزین Salesforce که اساساً برای استارتآپها و کسبوکارهای کوچک در نظر گرفته شده است، میتواند شخصیسازی را مؤثرتر و کارآمدتر کند. با این حال، تنها در صورتی واقعا کار خواهد کرد که ذاتی ترین ویژگی های راه حل CRM درک نیازهای مشتری باشد که تاکنون انقلاب هوش مصنوعی را هدایت کرده است.
بهتر است بگوییم، در وضعیت کنونی، راهحلهای نرمافزاری CRM با استفاده آسان ، در تمایل عجیب و غریب برای روشن کردن اطلاعاتی که باید اولویتبندی شوند (که بر اساس اهداف اصلی سازمان هستند)، در مقابل آنچه که ممکن است در برنامه های خاص مرتبط نباشد - که باید.
جدای از این، ما همچنین میخواهیم خیلی پیش برویم و بگوییم که راهحلهای CRM اساساً به دلیل سوء تفاهمهای متعدد یا استفاده نادرست از اصول اساسی که در فروش، بازاریابی، خدمات مشتری و مدیریت دادهها اعمال میشود، هنوز شکسته هستند.
داده های Siled هنوز یک مشکل است
حقیقت پشت این موضوع این است که اگرچه استفاده از فناوریهای CRM آسان همیشه هنگام جمعآوری دادهها سخت است، اما با این وجود در مورد اشتراکگذاری آنها نه.
در حال حاضر، این موضوع جدیدی نیست، اما هنوز هم تقریباً در همه جا در تمام صنایع وجود دارد، و نه فقط در عملکردهای سازمانی مانند بازاریابی و فروش.
دادهها و اطلاعات جمعآوریشده در برنامههای کاربردی نرمافزار تجاری متفاوت، دیوارهایی ایجاد میکنند که مانع از آن میشود که هر کسی تصویر کاملی از فرصتها و فرآیندهای مورد نیاز برای افزایش کارایی یا یافتن ایدهای از تجربه مشتری از ابتدا تا انتهای سفر مشتری با نام تجاری پیدا کند. .
بنابراین حتی امروزه نیز گاهی اوقات; درک ارزش واقعی یک مجموعه داده کامل تقریباً غیرقابل درک می شود زیرا اطلاعاتی که عموماً با آنها مواجه می شوند عمدتاً به صورت شکسته یافت می شوند.
به عنوان مثال، بهینه سازی یک قیف فروش غیرممکن است، زمانی که واقعاً نمی دانید چرا یا کجا مشتریان بالقوه شما از مسیر تبدیل خود خارج می شوند، مگر اینکه از یک پلت فرم CRM یکپارچه مانند ConvergeHub استفاده کنید.
محتوای اضافی هرگز بهتر نیست
راه حل های CRM این تصور را در ذهن کاربران این ابزار ایجاد کرده است که ایجاد محتوای بیشتر نه تنها ضروری است بلکه برای هر سازمانی مفید است.
با این حال، این درست نیست.
این به این دلیل است که تولید محتوا به منظور ایجاد محتوا از مدتها قبل وضعیت موجود بوده است و اکثر مردم معتقدند این کار باید انجام شود، بدون اینکه سؤالات عمیقتری بررسی شود.
با این وجود، در واقعیت، ایجاد محتوا و تولید محتوای «مفید» دو ایده اساسی متفاوت هستند.
مشتریان بالقوه، سرنخها و مشتری محتوای باکیفیت میخواهند، زیرا میخواهند خود را با یادگیری نحوه حل مسائل دائمی که مانع پیشرفت آنها میشود، آموزش دهند و محتوای عمومی هرگز برای انجام این کار به اندازه کافی خوب نیست.
این اتفاق به این دلیل رخ داده است که پس از سالها فریب خوردن با کلمات پرزها و طعمههای کلیکی که هیچ ارزشی ایجاد نمیکنند، مصرفکنندگان در مورد مکان و نحوه مصرف محتوا انتخابیتر شدهاند.
در واقع، در دوران مدرن، افراد نسبت به محتوای طولانی مدت (تا زمانی که اطلاعات مفیدی ارائه میدهند و محتوایی داشته باشند) تحمل بیشتری پیدا کردهاند، زیرا امروزه مصرفکنندگان مشتاق دادههای عملی و روشنگر هستند.
همه از تکنولوژی یکسان استفاده نمی کنند
در مورد نحوه استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه داده CRM راحت است. با این حال، در واقعیت، میتواند بینهایت نیاز و استفاده برای دادههایی که پلتفرم نرمافزار CRM با استفاده آسان ارائه میدهد، وجود داشته باشد که هرگز قابل پیشبینی نیست.
بنابراین، اگرچه امکان استفاده از فناوری نامحدود است، با این وجود، بر اساس مورد به مورد، نیاز واقعی به داده ها همیشه بسیار خاص است.
علاوه بر این، این فرض که همه افراد سطح سواد تکنولوژیکی یکسانی دارند تا بتوانند حتی از یک CRM آسان برای هر نیاز خاص استفاده کنند، بخش بزرگی از بازار را نادیده می گیرد که این آستانه را برآورده نمی کند.
از این رو، برای درک واقعی اینکه چه اطلاعاتی در پایگاه داده CRM واقعاً برای ایجاد محتوای شخصیشده و اساساً مفید است، راهحلهای نرمافزاری CRM باید راهحل بهتری برای ترکیب بازخورد مشتری پیدا کنند و پس از آن فرآیندهای خود مشتری را استنتاج کنند.
از این رو، درک چگونگی گسترش فرآیندها، و مشاهده ارتباطات بین تمام عناصر عملیاتی و داده های مربوط به آنها، تنها وسیله ای است که به کاربران اطمینان می دهد که فناوری مناسب را به شیوه ای که برای تحقق اهداف تجاری خود نیاز دارند، پیاده سازی کرده اند.
صحبت نکردن، گوش دادن مهمترین مرحله در درک نیازهای داده است
نیل راکهام (بنیانگذار و رئیس سابق Huthwaite, Inc.) با بیان این که «این فروشندگان کمتر موفق، آنهایی هستند که تمایل دارند بیشترین کار را انجام دهند، شعارهای کلیشه ای «افراد موفق در فروش در حین تماس بیشتر از همکاران کمتر پیروز خود سؤال می پرسند» را رد می کند. صحبت کردن."
در واقع، فروشندگان موفق، حتی قبل از اینکه تبدیل به یک کلمه رایج شود، مدت طولانی تری از تکنیک های شخصی سازی در فروش استفاده و پیاده سازی می کنند.
این به این دلیل است که درک آن دیگر سخت نیست، شخصیسازی یکی از مؤثرترین روشها برای پرورش و متقاعد کردن رهبر است.
از آنجایی که تنها با پرسیدن سوالات درست، نمایندگان فروش موثر می توانند محصولات خود و خود را به بهترین شکل ممکن قرار دهند.
از این رو گوش دادن به مشتریان بالقوه و مشتریان خود یکی از سودمندترین توصیه ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان است که به شما امکان می دهد پس از دانستن نیازهای آنها گفتگو کنید.
علاوه بر این، توانایی گوش دادن به دردسرها و چالشهایی که مشتریان بالقوه با آن مواجه میشوند نیز به ایجاد محتوای اساسی کمک میکند که برای مصرفکنندگان هدف شما ارزش ارائه میکند و بنابراین کارایی محتوای شما را در طولانیمدت افزایش میدهد.
نتیجه
از این رو، به راحتی از راه حل های CRM در زمان فعلی استفاده می شود، باید با نگاهی به ارائه یک تجربه مشتری کل نگر با مجموعه ای از شروع کامل، و استفاده از مایل به پیدا کردن و استفاده از مکانیسم های بازخورد بهتر برای رفع نیازهای مشتری بهتر باشد. ، که می توانید در جایزه پیدا کنید. برنامه های کاربردی نرم افزار CRM برنده مانند پارس ویتایگر که یک نمای 360 درجه یکپارچه از سرنخ ها، مشتریان بالقوه و مشتریان خود را می دهد.