حفظ مشتری خود را با استفاده از نرم افزار CRM برای مشاغل کوچک تقویت کنید
خدمات خدمات | توسط پاتریشیا جونز
مشتریان در دوران مدرن محصولات شما را نمی خرند. در عوض، آنها خدمات شما را می خرند. بنابراین، هنگامی که به مشتریان خود محصولات مناسب را همراه با خدمات در سطح جهانی ارائه می کنید، مطمئناً برای خرید بیشتر باز خواهند گشت.
از این رو، در زمان حاضر، حفظ مشتری بالاترین اولویت برای هر برند برای بهبود هنجارهای فرهنگی، افزایش ارزش آن و افزایش درآمد، به ویژه برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک است.
بر اساس یک نظرسنجی اخیر، مشخص شده است که 90 درصد از استراتژیست های کسب و کار در صنایع بزرگ شرکتی موافقند که مشتریان مهم ترین گنجینه برای برندها هستند که می خواهند برای تمام عمر نگه دارند. در واقع، مشتریان فعلی فقط مشتریان صرف نیستند، بلکه بازاریابان واقعی برند شما هستند.
بنابراین صرف نظر از آنچه میفروشید، سیاستهای درست پشتیبانی مشتری به ایجاد یک رابطه شگفتانگیز با مشتریان ما کمک میکند، زیرا برای آنها با ارائه پشتیبانی در سطح جهانی، شما فقط یک فروشنده نمیمانید، بلکه مشتریان با پولی که به سختی به دست آوردهاند به شما اعتماد میکنند. شما می توانید در ازای خدمات خود به آنها ارزش بدهید.
حتی آن دسته از مشتریانی هستند که یک بار از مسیر شما عبور کردند و دیگر برنگشتند، زیرا این احتمال وجود دارد که میانگین خدمات شما را پیدا کرده باشند یا توسط رقبای شما به دست آمده باشند یا دیگر به پیشنهادات شما نیاز نداشته باشند.
اکنون سناریو هر چه که باشد، مشتریان بازگشتی همیشه بخش عمده ای از کسب و کارها را به عنوان مشتری وفادار شما به ارمغان می آورند و بنابراین در اینجا شش راز وجود دارد که به وسیله آنها می توانید مشتریان فعلی خود را تشویق کنید تا با استفاده از ابزارهایی مانندنرم افزار CRM برای مشاغل کوچک .
65 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی می گویند تجربیات شخصی مثبت بیشتر از تبلیغات عالی بر آنها تأثیرگذار است - PricewaterhouseCoopersبرای توییت کلیک کنید
1. خدمات مشتری را تقویت کنید
همانطور که قبلا ذکر کردیم، مشتری خدمات شما را حتی بیشتر از خدمات شما خریداری می کند. از این رو خدمات مشتری هر چیزی است که باعث ایجاد یا شکست هر کسب و کاری می شود.
از این رو شکایات و بازخوردها، چه خوب و چه بد، نشانههایی هستند که بخش پشتیبانی مشتری شما نیاز به بهبود دارد.
بازخوردها نیز مهم هستند زیرا نشانه خوبی است که نشان می دهد مشتریان شما می خواهند کسب و کار شما بی نقص باشد.
Therefore by being open to improvements and by providing the best possible service, you can assure your customers of the gold standard of service which can be improved considerably by using easy to use CRM software for business growth.
2. Offer loyalty discounts
Offering discounts to your existing customers to fill up your customer pool is a true and tried way to get them back. You can also entice your customers by introducing shopping credit points and loyalty vouchers that may help your existing customers for their next purchases.
After spending a certain amount or making a purchase for a certain number of times you can even offer your customers an incentive in form of gifts (as per your policy) to keep them happy and return for more.
For companies that are dealing in big consumer durable markets, like digital appliances or furniture, another option for retaining customers is by offering free service to them for an extended specific period of time, which is one of the best ways to encourage them to come back.
3. Advertise future deals
If you are using CRM software platforms like Salesforce, or even a Salesforce Alternative CRM mostly used by upstarts and small businesses, you can use marketing automation in the software to send emails to your existing customers on your upcoming deals or make them aware of future sales or promotions of your brand.
4. Utilize social media
The power of mouth advertising strategy has always proved its worth and therefore social media is a perfect tool to get your customers back or even retain the existing ones.
As in this present digital world, most customers follow their preferred brands on social media like Twitter, Facebook, LinkedIn, and others you can post regular updates of your business news, testimonials from your happy customers, product updates and even promotional offers to get your existing and new customers and prospects in your loop.
Also always remember to include all social media links in every post to boost the chances of being followed to your lead generation page.
5. Respond to feedback
Responding to either negative and positive feedbacks or survey results provides your valuable customers a sense of your care and responsibility.
Therefore, thank your customers for those who leave positive feedback, for using your products and trusting your services and listen to the needs of customers those are facing issues and satisfy them by providing free services.
Doing this not only encourages your unsatisfied customers to provide your business with another chance, but you can also use this opportunity to mark your brand as a caring company by converting unhappy customers into loyal advocates.
6. Keep an eye on your competitors
The most common reason as to why most customers do not come back is that your competitor has taken them up with an edge.
Hence by having knowledge about your competitors’ activities, you can offer better deals to your customers and get them back within your fold.
برای این کار شکاف موجود در بازار خود را تجزیه و تحلیل کنید، با USPs (نقاط فروش خاص به فرد) برند خود را بازی کنید و در تعقیب رقبای اسیر نشوید.
بسته بندی
در هر کسب و کاری، همیشه کار آسانی نیست. این به این دلیل است که این درست است که برندها ارزش خود را یک شبه ایجاد نمی کنند.
با این، اگر صبر، تیم خوب و استفاده آسان از نرم افزار CRM برای کارهای کوچک برای ایجاد و حمایت از روابط با مشتریان داشته باشید، می توانید به راحتی حال حاضر خود را با برند خود بازگردانید.
برای این، فقط انتظارات و نیازهای مشتریان خود را دریابید و حرکت های خود را بر اساس آن انجام دهید.