جذب یا حفظ مشتری که باید دغدغه شما باشد

فروش | توسط پاتریشیا جونز

جذب یا حفظ نگهبان

آیا تا به حال به این فکر کرده است که کدام یک برای کسب و کار شما مهم تر است: جذب مشتری جدید یا حفظ مشتری که قبلاً دارید؟

همه ما از این موضوع مطمئن هستیم که جذب مشتریان جدید یکی از ویژگی های مهم هر کسب و کاری است.

دسته یابی به مشتریان جدید 5 برابر بیشتر از حفظ مشتریان فعلی هزینه دارد. برای توییت کلیک کنید

با این حال، این را نیز باید به خاطر داشت که اگر یک تجارت برای اشتراک (مانند نرم افزار CRM مبتنی بر ابر) دارید یا مشتریان مکرر دارید، خدمات فعلی و قدیمی شما نیز بسیار مهم است.

از این رو، من می‌توانم ببینم که هم می‌توان به تازه‌ترین و سالم‌ترین خرج زندگی هر شرکتی برای رشد هر شرکتی به یک اندازه مهم هستند.

با این وجود، این واقعاً برای بسیاری یک سوال بزرگ است که چگونه می‌دانند هنگام شکل‌گیری استراتژی‌های مورد نیاز برای تقویت رشد کسب‌وکارشان، کدامیک را بیشتر بر جذب یا حفظ مشتری متمرکز کنند .

اکنون، پاسخ به این سوال ذهنی و بسیار پیچیده است، زیرا شامل چندین متغیر مانند اهداف بلندمدت تجاری شما، هزینه جذب مشتری، مدل کسب و کار شما و غیره است.

از این رو برای پاسخ به این موضوع پیچیده، که به موجب آن باید چندین چیز را در نظر بگیریم، اجازه دهید موضوع را بررسی کنیم و کمی روشن کنیم که استراتژی مناسب برای شرکت شما بر اساس مدل کسب و کاری که روی آن کار می کنید کدام است.

اصول جذب مشتری

بنابراین اجازه دهید با بدیهی شروع کنیم. این که نمی‌توانید بدون به دست آوردن مشتریان جدید، یک کسب‌وکار موفق را اداره کنید، که مخصوصاً برای کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها صدق می‌کند، اصلاً فکر نمی‌کنید.

در حال حاضر، زمانی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، به دست آوردن چند مشتری اول همیشه یک کار فوق العاده به نظر می رسد. از آنجایی که ایجاد شهرت برند شما بدون هیچ مشتری می تواند بسیار دشوار باشد.

اکثراً اولین مشتریان برای هر کسب و کاری از قراردادهای موجود شرکت و ذینفعان آن در کسب و کار ناشی می شوند. با این حال، همانطور که تجارت شما تکامل می یابد، به دست آوردن مشتریان جدید به طور تصاعدی آسان تر می شود، زیرا افزایش آگاهی از برند به رشد پایگاه مشتری شما کمک می کند.

با این وجود، نحوه رویکرد شما به استراتژی فروش برای رشد مشتری تا حد زیادی به اهداف کسب و کار شما بستگی دارد.

بنابراین، اجازه دهید اکنون بررسی کنیم که چگونه می‌توانید استراتژی فروش مناسبی را برای کسب و کار خود ایجاد کنید تا رشد مشتری را پیدا کنید.

مشکلات بالقوه جذب مشتری

اگرچه توافق شده است که کسب و کار شما به مشتریان جدید نیاز دارد و از این رو خط لوله فروش در بهترین نرم افزار CRM شما هرگز نباید خالی بماند، با این وجود، چندین سازمان مرتکب اشتباه می شوند که منابع زیادی را برای جذب مشتری اختصاص می دهند و کارکنان کافی را برای حفظ آنها اختصاص نمی دهند. آنها در مورد درک اینکه آیا جذب یا حفظ مشتری که باید جایگزین دیگری به عنوان هدف آنها شود سردرگم می شوند.

بنابراین، ریزش مشتری یک پدیده آشکار است که زمانی اتفاق می‌افتد که مشتری جدیدی به دست می‌آورید، اما اقدامات لازم را برای اطمینان از رضایت مشتری از پیشنهادات شما انجام نمی‌دهید، که منجر به از دست دادن سریع آنها می‌شود.

بنابراین، کلید راضی نگه داشتن مشتریان خود این است که از همان ابتدا پس از فروش، یک تجربه مشتری در سطح جهانی (CX) ارائه دهید که به نوبه خود باعث افزایش رضایت مشتری و نرخ تجدید می شود.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط Invesp، دستیابی به مشتریان تازه در اکثر مشاغل 5 برابر بیشتر از حفظ مشتریان فعلی آنها هزینه دارد.

بنابراین، هنگامی که مشتری تازه‌ای را به دست می‌آورید، این شانس وجود دارد که اعتماد آن‌ها را به توانایی کسب‌وکارتان برای حمایت موفقیت‌آمیز از آنها مستحکم کنید.

هرگز مشتری جدیدی را وارد نکنید و سپس آنها را به حال خود رها نکنید، زیرا اگر این کار را انجام دهید مطمئناً مشتریان را ناراضی خواهید کرد که به احتمال زیاد برند شما را برای رقابت ترک خواهند کرد.

از این رو، هنگامی که مشتری جدیدی را وارد می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که آموزش با کیفیت بالا را نیز به مشتری ارائه می‌دهید تا رضایت مشتری را افزایش دهید که در نهایت باعث می‌شود مشتری برای مدت طولانی با برند شما بماند.

اصول حفظ مشتری

حفظ مشتریان فعلی همیشه آنقدرها که به نظر می رسد دشوار نیست.
این عامل اغلب نادیده گرفته شده در تجارت که موفقیت و شکست نام تجاری شما را تعیین می کند، می تواند به راحتی با ارائه یک تجربه مشتری در سطح جهانی انجام شود که می توانید به سادگی با خوشحال کردن مشتریان خود انجام دهید.

در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که چگونه می توانید مشتریان خود را برای مدت طولانی حفظ کنید:

  • با اطمینان از اینکه مشتریان شما همه چیز مورد نیاز خود را دارند، که باید از روز اول شروع شود، با پای راست شروع کنید.
  • مطالبی را توزیع کنید که می تواند برخی از مشکلات رایجی که پایگاه مشتری شما با آن مواجه است را حل کند، که به اعتمادسازی کمک می کند و همچنین به شما به عنوان یک مرجع در بازارتان کمک می کند.
  • به طور منظم با مشتریان خود تماس بگیرید تا ببینید اوضاع چگونه پیش می رود.
  • مشتریان خود را در مورد پیشرفت‌های جدید برندتان (مانند اطلاعات محصولات جدید، رفع اشکال‌ها، برنامه‌های آینده‌نگر و موارد دیگر) مطلع کنید.
  • یک هیئت مشاوره مشتری ایجاد کنید تا به مشتریان اجازه دهید شما را در روند تکامل شرکت خود پیشنهاد دهند.
  • با ایجاد یک گروه کمکی اختصاصی، در اولین تلاش روی حل مشکلات مشتری تمرکز کنید.

اکنون، این تنها فهرستی جزئی از بسیاری از کارهای دیگری است که می‌توانید انجام دهید تا مشتریان خود را از برند خود وفادار نگه دارید و آنها را راضی نگه دارید، به طوری که آنها در اطراف خود بمانند و درآمدی مکرر برای کسب و کار شما فراهم کنند.

 مزایای حفظ مشتری: نه دام

برای اینکه صادق باشیم، تمرکز بر حفظ مشتری واقعاً هیچ اشکالی ندارد، زیرا آمارهای زیادی وجود دارد که این را تأیید می کند و حتی به رشد کسب و کار شما اشاره می کند:

  • مشتریان وفادار و راضی طولانی مدت بیشتر از مشتریان جدید خرج می کنند. – Business.com
  • 80 درصد از درآمدهای کلیدی کسب و کار از 20 درصد مشتریان فعلی که راضی و خوشحال هستند به دست می آید. - فوربس
  • تنها رشد 2 درصدی در حفظ مشتری تا 10 درصد هزینه کلی شرکت - آمازون را کاهش می دهد

غذا برای افکار:

آیا ترجیح می دهید هر سال 50 مشتری جدید داشته باشید که بعد از آن سال ترک می کنند یا فقط 15 مشتری که برای یک دهه با شما همراه هستند؟

خوب، به نظر می رسد که پاسخ کاملاً واضح است.

با صحبت در مورد جذب یا حفظ مشتری، مشتریان جدید منابع و هزینه های مدیریت بیشتری را مصرف می کنند و همچنین درآمد کافی برای شرکت شما تولید نمی کنند.

از سوی دیگر، یک مشتری فعلی وفادار و خوشحال که در طولانی مدت با کسب و کار شما باقی می‌ماند، نه تنها به شما امکان می‌دهد درآمد آینده کسب‌وکارتان را دقیق‌تر پیش‌بینی کنید، بلکه آرامش خیالتان را نیز برای شما فراهم می‌کند.

نتیجه

بنابراین، آینده همه کسب‌وکارهای موفق با حفظ سطح بالایی از رضایت مشتری با استفاده از بهترین نرم‌افزار CRM کسب‌وکارهای کوچک در صورتی که یک استارت‌آپ در حال رشد هستند، باقی می‌ماند. از آنجایی که انجام این کار به طور طبیعی منجر به سطح بالاتری از حفظ مشتری می شود و به ایجاد حامیان نام تجاری کمک می کند که در نهایت می توانند برای تلاش های مدیریت شهرت برند شما شگفتی ایجاد کنند.

طبق گزارشی که توسط Corporate Visions منتشر شده است، بیش از 80 درصد از کسب و کارها بیش از 70 درصد از بودجه بازاریابی خود را برای به دست آوردن مشتریان جدید و متأسفانه حتی کمتر از 30 درصد را برای ابتکارات حفظ مشتری صرف می کنند.

بنابراین، برای نتیجه گیری در مورد این موضوع، توصیه می شود به عنوان یک سازمان تجاری مدرن که از نرم افزار Salesforce Alternative CRM مانند پارس ویتایگر برای مدیریت ارتباط با مشتریان خود استفاده می کند، حداقل 50 درصد از بودجه خود را برای صرف استراتژی ها و استراتژی ها انجام دهید. پروسه هایی برای خرید خود انجام دهید. این یکی از بهترین تاکتیک ها برای اطمینان از رشد بلند مدت کسب و کار است.

ثبت نام