تبدیل سرنخ های سرسخت در کمین نرم افزار CRM آسان
CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با ابزارهای مشتری است که به کسب و کار شما اجازه می دهد تا مخاطبین را به روشی مدیریت کند، که می تواند بر روی کسب و کار شما تأثیر مثبتی داشته باشد، زیرا شما مشتریان و مشتریان را بالقوه می کنید. از طریق چرخه فروش آنها پرورش می دهید.
با این حال، مشکل زمانی است که برخی از این سرنخ ها در CRM آسان شما تبدیل نمی شوند. این سرنخهای حصاری بیشتر از طریق صفحات فرود شما کلیک کنید و حتی ایمیلهای شما را باز میکنند، اما با این وجود، با کلیک بر روی خرید و مدیریت میشوند.
28 درصد از هزاره ها فکر می کنند برنامه های کاربردی CRM برای موفقیت آنها "بسیار حیاتی" هستند، در مقایسه با 18٪ از نسل X و 9٪ از بچه ها - LinkedIn (2018) برای توییت کلیک کنید
در حال حاضر، گاهی اوقات نادیده گرفتن این سرنخهای سرسخت بهعنوان بیمعنا میتواند واقعاً وسوسهانگیز باشد، اما از دیدگاه تجاری انجام این کار به معنای دست درآمد بالقوه در این بازار رقابتی رو به رشد است.
از این رو در این مقاله اجازه دهید برخی از روشهای خلاقانه را بررسی کنید که میتوانید سرسختهای خود را در CRM با استفاده آسان بسازید و چگونه میتوانید آنها را به مشتریان وفادار برند خود برای رشد مداوم کسبوکار تبدیل کنید.
از چت زنده در وب سایت خود استفاده کنید
بهعنوان یکی از محبوبترین فروشندگان Salesforce Alternative CRM برای استارتآپها و کسبوکارهای کوچک، ما بازدیدکنندهای را میبینیم که برخی از سرنخها به آنها تبدیل میشوند که بیشتر طول میکشد، زیرا هنوز در مرحله تحقیق هستند، و بنابراین برای کمک به آنها باید اطلاعات بیشتری داشته باشند. . تصمیم گیری
برای این سرنخها، کسبوکارها میتوانند با استفاده از چت زنده، دسترسی مشتریان احتمالی را آسانتر کنند. نیازی به گفتن نیست که چت زنده یک جعبه چت است که هر کسب و کاری می تواند آن را در وب سایت خود ادغام کند، که می تواند به بازدیدکنندگان اجازه دهد تا سؤالی را تایپ کنند و پس از آن یک پاسخ سریع از یک مدیر پشتیبانی مشتری دریافت کنند.
طبق مطالعات انجام شده مشخص شده است که چت زنده برای تبدیل سرنخ ها بسیار موثر است زیرا ابزاری عالی است که 79 درصد از مصرف کنندگان آن را به عنوان یک روش ارتباطی ترجیح می دهند.
این به این دلیل است که چت زنده به مصرفکنندگان اجازه میدهد بدون نیاز به برداشتن تلفن برای شفافسازی سؤالات خود یا ارسال ایمیل، پاسخی فوری دریافت کنند.
علاوه بر این، حتی میتوانید با استفاده از کمپینهای ایمیل، سرنخهای موجود در پایگاه داده CRM خود را به محتویات وبسایت خود ارسال کنید تا با استفاده از ویژگی چت ادغام شده در نرمافزار شما، با مدیران پشتیبانی شما در تماس باشند.
آنها را در لیست ایمیل خود قرار دهید
برای هر کسب و کاری، لیست ایمیل یک ابزار بازاریابی قدرتمند است. در واقع، طبق بررسیهای انجام شده، مشاهده شده است که ایمیل یکی از بهترین کانالهای بازاریابی دیجیتال حتی امروزه است.
از این رو هنگامی که یک لیست ایمیل در CRM خود دارید، می توانید به راحتی با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنید و با استفاده از یک دنباله ایمیل به عنوان بخشی از آهنگ فروش کسب و کار خود، سرنخ ها را از طریق قیف فروش به پایین منتقل کنید .
اکنون چندین راه وجود دارد که می توانید از آنها برای جمع آوری آدرس ایمیل استفاده کنید.
میتوانید آدرسهای ایمیل مشتریان احتمالی خود را از طریق فعالیتهای سنتی شبکهای مانند برگزاری جلسات یا ملاقات با مخاطبین در کنفرانسها جمعآوری کنید، یا با کمک فرمهای ثبتنام، مخاطبین را بهطور خودکار به پایگاه داده CRM خود منتقل کنید و از وبسایت تجاری خود بازدید کنید. انگیزه هایی برای جذب مشتریان احتمالی برای وارد کردن آدرس ایمیل خود.
اکنون مهم نیست که چگونه ایمیل های خود را جمع آوری می کنید، این نیاز به ساعت است که باید آنها را در لیست ایمیل خود قرار دهید.
چندین پلتفرم نرمافزار CRM با استفاده آسان در بازار وجود دارد که میتواند به شما کمک کند کمپینهای ایمیل خود را در زمان واقعی ردیابی کنید و ببینید که پیامهای منفرد از داشبورد چقدر خوب عمل میکنند.
بنابراین، با استفاده از این فناوریها و ابزارهای رشد کسبوکار، هنگامی که مشاهده کردید که سرنخها ایمیلهای شما را باز میکنند که به این معنی است که آنها به پیشنهاد شما علاقهمند هستند، میتوانید فوراً پیگیری کنید تا به پرورش آن مشتری ادامه دهید و سعی کنید آنها را به فروش نزدیکتر کنید.
از یک مسابقه پاپ آپ استفاده کنید
همانطور که قبلاً هم گفتهایم، در CRM شما سرنخهایی وجود دارد که میخواهند چیزی بخرند، اما نمیتوانند تصمیم خود را بگیرند، که میتواند برای نمایندگان فروش واقعاً ناامیدکننده باشد زیرا هدف آنها در اینجا افزایش تبدیل است.
در حال حاضر یکی دیگر از راه های نوآورانه برای نزدیک شدن به این موضوع، استفاده از آزمون پاپ آپ در وب سایت خود است.
اکنون، اینها آزمونهای معمولی نیستند که در وبسایتهای عمومی پیدا کنید که به شما میگویند از بازی تاج و تخت یا The Office چه شخصیتی دارید، بلکه این آزمونها برای اینکه سرنخها بر اساس انتخابهایشان بفهمند به دنبال چه هستند، ایجاد شدهاند.
توجه شده است که آزمونهای پاپآپ میتوانند یک گلوله نقرهای برای تبدیل سرنخها باشند، به خصوص اگر محصولات زیادی برای فروش در وبسایت خود دارید.
راه اندازی کمپین های هدف گیری مجدد
در یک دنیای عالی، میتوانیم فرض کنیم که هر بازدیدکننده به مشتری شما تبدیل میشود. با این حال، در دنیای واقعی اتفاق نمی افتد.
این به این دلیل است که بازدیدکنندگان و سرنخ ها ممکن است درست زمانی که آماده خرید هستند به راحتی حواسشان پرت شود یا ممکن است به سادگی هنوز برای خرید آماده نباشند.
بنابراین، یکی دیگر از راههای مؤثر دیگری که میتوانید این سرنخها را در CRM آسان تبدیل کنید، هدفگیری مجدد این سرنخهای احتمالی در انتظار تبدیل در پایگاه داده CRM شما است.
در اینجا چگونه کار می کند:
یک بازدیدکننده در وب سایت کسب و کار شما فرود می آید و از طریق صفحه محصول شما کلیک می کند، اما متأسفانه بدون خرید آن را ترک می کند. هدف گذاری مجدد یک شگفتی تکنولوژیکی است که به شما امکان می دهد بارها و بارها با نمایش تبلیغات محصول یا نام تجاری خود در شبکه های تبلیغاتی مانند گوگل یا فیس بوک به بازدیدکنندگان یکسان دسترسی پیدا کنید.
مطالعات اخیر نشان داده است که هدف گذاری مجدد وسیله ای عالی برای ایجاد یک قیف فروش سودآورتر است، که به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک صادق است.
به عنوان مثال، میتوانید به راحتی خریدارانی را که سبد خرید خود را رها کردهاند، با تبلیغاتی که پیشنهادات فریبنده را نشان میدهند، هدفگیری مجدد کنید.
اکنون اگر از یک CRM آسان استفاده می کنید، حتی می توانید لیست خود را تقسیم بندی کنید و پس از آن با هدف قرار دادن خریداران خاص با لیست خواسته ها و پیشنهادات دلخواه، کمپین های هدف گیری مجدد خود را موثرتر کنید.
فراخوانی واضح و مشخص برای اقدام داشته باشید
در نهایت، اگر سرنخهای شما تبدیل نمیشوند، مشکل میتواند این باشد که CTA (تماس برای اقدام) چیزی که برای انتقال سرنخها به فروش لازم است را ندارد.
اکنون یک Call to Action یا یک CTA، یک دکمه یا متنی است که برای تشویق بازدیدکنندگان به انجام یک اقدام طراحی شده است.
CTA دقیقاً مشخص می کند که شما می خواهید بازدید کننده شما چه کاری انجام دهد، که می تواند حرکتی برای خرید محصول و خدمات شما یا حتی ثبت نام برای یک آزمایش رایگان باشد.
بنابراین، دکمه CTA را در صفحه اصلی یا صفحات فرود کمپین خود واضح و مشخص کنید تا بازدیدکنندگان نتوانند آن را از دست بدهند زیرا از رنگ برجسته استفاده می کند.
حتی میتوانید دکمههای CTA را با یک کپی بهینهسازی کنید و به جای کپی عمومی مانند «اینجا کلیک کنید» بگویید «رایگان امتحان کنید» یا «۷۰ درصد تخفیف».
از این رو انواع مختلف CTA را در صفحات خود آزمایش کنید و تست های A/B را برای اندازه گیری اینکه کدام یک برای شرکت شما بهترین کار را انجام می دهد، اجرا کنید.
غذای آماده- سرنخ های خود را دنبال کنید
به عنوان یک توصیه پاداش، اگر میخواهید سرنخهای بیشتری را در پلتفرم CRM آسان خود ببندید، باید با آنها تماس بگیرید.
در حال حاضر، اگرچه این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما این حتی درست است که تحقیقات نشان می دهد حتی کمتر از 48٪ از نمایندگان فروش هرگز یک بار پیگیری نمی کنند.
از این رو، سرنخ های سرسخت خود را با یک تماس تلفنی دنبال کنید و پس از آن حتی ایمیل های پیگیری ارسال کنید که در صورت انجام صحیح می تواند به عنوان بخشی از سرعت فروش شما بسیار موثر باشد.
نکته پایانی این است که وقتی از CRM استفاده میکنید، ایمیلهای بعدی یکی را از بهترین راهها برای تبدیل سرنخهای بیشتر در CRM شما ارسال میکند، زیرا بسیاری از مشتریان ما از CRM برای کارهای کوچک و متوسط استفاده میکنند، تا 18 درصد را مشاهده کنند. کرده اند. افزایش نرخ پاسخ آنها در اولین ایمیل پیگیری و جهش 27 درصد در ایمیل ششم که ابزاری برای تبدیل سرنخ های سرسخت به مشتریان است.