تاثیر فناوری های کلان داده بر CRM پارس ویتایگر CRM چیست؟
فناوری | توسط پاتریشیا جونز
هر کسب و کاری در مورد Big Data و مهم روزافزون آن شنیده می شود، زیرا بسیاری از کسب و کارها توجه آن ها را به آن جلب می کنند. با این حال، استفاده از فناوریهای کلان در هیچ کجا به اندازه پلتفرمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مهم نیست. با پیگیری مداوم دادهها، هر مؤسسه تجاری کوچک یا بزرگی میتواند بیشتر کسب کند که متعاقباً میتواند برای بهبود مشتری و تجربه برند خود از آنها استفاده کند. به لطف اینترنت، در دنیایی که بیشتر از همیشه درباره کسب و کارها می دانم، برای حفظ کسب و کار و کار بسیار حیاتی، رضایت را حفظ کنید.
پیشبینی میشود که کلان داده تا سال 2017 به یک بازار 53.4 میلیارد دلاری رشد کند، که نسبت به سال گذشته 10.2 میلیارد دلار افزایش یافته است و این روشی است که امروز به صنعت CRM کمک میکند.برای توییت کلیک کنید
با این وجود، علیرغم مزایای Big Data، چندین شرکت وجود دارند که از Big Data برای توسعه یک استراتژی دقیق و واضح CRM اجتناب می کنند یا از آنها استفاده نمی کنند.
چگونه می توانید چالش های کلان داده را مدیریت کنید؟
در اینجا توصیه ها و پیشنهادات ما برای مدیریت داده های "بزرگ" آمده است:
- تمام داده های استفاده نشده یا کم استفاده را بایگانی کنید.
- برای دادههای تراکنشهای خود از RDBMSهای قدیمی (سیستم مدیریت پایگاه داده رابطهای) استفاده کنید.
- از NoSQL (زبان پرس و جوی ساختاریافته) برای آن دسته از حجم های داده بسیار بزرگ و عملا غیر قابل جمع شدن استفاده کنید.
- ذخیره سازی داده های خود را مرتب کنید تا بیشترین بهره وری را داشته باشید.
- مجموعه داده ها را بر اساس عملکرد یا نیازشان به تکه های قابل مدیریت تقسیم کنید.
- از شاخص ها استفاده کنید
- داده های خود را در قالب های کارآمدتر ذخیره کنید تا سرعت جستجوها و صرفه جویی در فضا را افزایش دهید.
- داده ها را بیش از حد عادی نکنید.
- زیرمجموعه های پرس و جو یا بهتر است بگوییم مجموعه داده های نمایشی.
- برای افزایش قابلیت اطمینان و سرعت، از پشتیبانگیری «دیسک به دیسک» استفاده کنید.
- از آخرین فن آوری موجود برای ذخیره سازی، شبکه سازی و بازیابی داده ها استفاده کنید.
پرکاربردترین ابزار Big Data کدامند؟
- آپاچی هادوپ
- آپاچی ساموآ
- Lumify
- Talend Open Studio for Big Data
- طوفان آپاچی
- RapidMiner
- Elasticsearch
- R-برنامه نویسی
- سیستم های HPCC Big Data
- MongoDB
در یک نظرسنجی اخیر که توسط Forrester از شرکتهای بریتانیایی انجام شد، مشخص شد که بیش از 66٪ از موسسات از CRM خود به صورت "ad-hoc" یا "بدون برنامه از پیش تعریفشده" استفاده میکنند.
داده های بدون هیچ گونه برنامه ریزی فقط بی فایده است و به طور مشابه، برنامه بدون هیچ داده ای فقط یک موضوع برآورده شدن آرزو است. بنابراین، اگر رهبران کسبوکار ملزم به ایجاد مشتریان وفادار هستند، باید استراتژی موفق CRM را همراه با دادههای بزرگ بسازند و به آن تکیه کنند، درست مانند زمانی که رسانههای اجتماعی با فناوری CRM در گذشته ادغام شدند.
درک کلان داده و CRM
در سطح اولیه، تمام کسب و کارها مدیریت ارتباط با مشتری را تا حدی انجام می دهند. حتی قبل از به وجود آمدن رایانههای امروزی، کسبوکارها دادههای مشتریان مهم و ثابت خود را روی « رولودکس » یا به سادگی روی کارتها نگهداری میکردند. این داده ها شامل اطلاعات اساسی مانند اطلاعات تماس مشتری و همچنین تجارتی است که شخص با شرکت انجام داده است.
چندین شرکت وجود دارند که هنوز هم کار مشابهی را امروز انجام می دهند، فقط با برگه های Google Docs و Excel که جایگزین Rolodex شده اند. با این حال، در این عصر دیجیتال اطلاعات بسیار بیشتری در مورد مشتریان وجود دارد که کسب و کارها میتوانند از برنامههای رسانههای اجتماعی، وبسایتها و غیره جمعآوری کنند، به طوری که کسبوکارهای امروزی به پلتفرم CRM برای ذخیره این انبوهی از دادهها نیاز دارند.
در حالی که ممکن است تمام این اطلاعات مستقیماً در اختیار یک کسب و کار قرار نگیرد، با این حال این اطلاعات هنوز در معرض دید عموم هستند و بسیار مفید هستند، زیرا نشان میدهند که مشتریان واقعاً چه فکر میکنند یا چه چیزی را میخواهند به آن کسبوکار بگویند.
برای مثال، بیگ دیتا چگونه می تواند مشتریان و علایق آنها را حفظ کند، اجازه دهید به Walmart نگاه کنیم. شایعه شده است که Walmart در حال ساخت 40 (PB) پتابایت یا 40 میلیون گیگابایت Cloud Data است تا تعداد نامحدودی از محصولاتی را که در سرتاسر جهان ارسال میکنند پیگیری کند. در حالی که این غول خردهفروشی در زمانهای قدیم میتوانست چند روز یا چند ماه صبر کند تا از وضعیت فروش خود در یک بخش یا منطقه منتخب مطلع شود و سپس تنظیمات مربوط به آن را انجام دهد، اکنون میتواند آن را به صورت آنی انجام دهد، که آنها را به یک تایتان خردهفروش تبدیل کرده است. .
همیشه میتوانید فکر کنید که کسبوکار کوچک یا متوسط شما به یک فضای ذخیرهسازی ابری به این بزرگی نیاز ندارد، و از این رو ممکن است دادههای بزرگ را بهعنوان چیزی ببینید که برای آن لازم نیست بیش از تواناییها و نیازهای فناوری کسبوکارتان باشد. با این حال، در واقعیت، Big Data برای همه است، و این دقیقاً دلیلی است که پلتفرمهای نرمافزار CRM مانند SFDC (Salesforce) یا Hubspot میتوانند به شما کمک کنند.
با کمک Big Data Technologies، یک فروشنده می تواند تمام اطلاعات هر مشتری را در یک مکان ذخیره کند و سپس از راه حل نرم افزار CRM برای به اشتراک گذاری کارآمد داده ها با همه استفاده کند. هنگامی که این فرآیند توسط هر نماینده فروش دیگری در یک سازمان چند برابر شود و پیگیری و به اشتراک گذاری داده ها با دیگران به یک فعالیت معمول تبدیل شود، آنگاه مدیران بالاتر در سازمان می توانند روندها و رویکردهای ثمربخش را یادداشت کنند که می تواند مشتریان را راضی نگه دارد.

ادغام هوش مصنوعی
این انفجار فناوری های کلان داده در آینده با گسترش اینترنت اشیا ( اینترنت اشیا ) و هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) تسهیل خواهد شد. چالش در این نوآوری فن آوری فقط جمع آوری داده ها نیست، بلکه پردازش آنها نیز می باشد. نرمافزار CRM میتواند در اینجا کمک کند، زیرا در زمانهای کنونی اطلاعات زیادی در اینترنت وجود دارد و برای یادگیری ماشینی قدردانی میکنیم، نرمافزار CRM هنگامی که با فناوری هوش مصنوعی ادغام میشود میتواند به رشد خود ادامه دهد و با تجزیه و تحلیل این موضوع به نتایج برتر برسد. جریان روزافزون داده ها
آینده اکنون است
در حالی که هر کسب و کاری نمی تواند یک ابر شبیه به Walmart بسازد، اما نرم افزار CRM مانند ConvergeHub و سایرین می توانند ابزار مقرون به صرفه ای را برای پیگیری اطلاعات شما ارائه دهند، که همه افراد در سازمان شما می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. دسترسی داشته باشند و به مددکاران کمک کنند تا با تجزیه و تحلیل و پردازش نتیجه گیری کنند. که برای ذهن انسان ما بسیار وسیع است.