بدون پشتیبانی بازاریابی در SMB برای رشد کسب و کار سرنخ ایجاد کنید

منابع کوچک بیز | توسط پاتریشیا جونز

رشد کسب و کار

مهم نیست که پیشنهادات شما چقدر انقلابی یا خوب است، برای کسب و کار خود باید یک موفقیت عالی داشته باشید، به خصوص اگر یک استارتاپ یا یک SMB برای رشد سریع و کسب کار دارید.
بر اساس بررسی انجام شده توسط Forrester، مشخص شده است که تولید سرنخ یکی از بحرانی ترین چالش ها در میان 61 درصد از بازاریابان است.

این به این دلیل است که ایجاد سرنخ برای فروش می‌تواند برای هر کسی یک کار چالش برانگیز باشد، بنابراین در اینجا چند روش اثبات شده برای اشتراک‌گذاری با شما داریم که می‌توانید برای رشد و کار خود پیاده سازی کنید.

تولید سرنخ یکی از بحرانی ترین چالش ها در میان 61 درصد از بازاریابان است. برای توییت کلیک کنید

از این رو اجازه دهید شروع کنیم.

تعریف سرنخ فروش

در فروش، سرنخ به عنوان یک شرکت یا فردی تعریف می‌شود که در نهایت ممکن است خریدار شود، حتی اگر به داده‌هایی (ذخیره‌شده در پایگاه داده CRM ) اشاره داشته باشد که نشان‌دهنده یک مشتری بالقوه است که به پیشنهاد(های) شما علاقه مند است.

اکنون همه سرنخ ها را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد:

  • MQL (سرنخ واجد شرایط بازاریابی)

MQL نماینده همه آن سازمان ها یا افرادی است که به پیشنهادات شما علاقه مند هستند و احتمالاً پذیرای تیم های بازاریابی هستند، اگرچه ممکن است همه آنها آماده تبدیل شدن به مشتریان شما نباشند.

  • SQL (سرنخ های واجد شرایط فروش)

SQL نشان دهنده همه آن سازمان ها یا افرادی است که نه تنها به دنبال یک پیشنهاد خاص هستند، بلکه مایل به خرید آن هستند.

چالش های نسل پیشرو      

علی‌رغم روش‌ها و کانال‌های مختلف، مشخص شده است که شرکت‌ها همچنان در تلاش برای تولید سرنخ فروش هستند. این بخاطر این است که؛ دلایل می تواند متفاوت باشد، که از رقابت های مداوم و فزاینده در بازار تا رشد بی وقفه در تقاضای مشتری تا سرریز اطلاعاتی که ردیابی آن در بازار همیشه در حال رشد بسیار سخت است، متغیر است.

در اینجا برخی از رایج‌ترین چالش‌هایی که هنگام تولید سرنخ‌های با کیفیت با آن‌ها مواجه می‌شوید، آورده شده است:

منابع محدود : شما همیشه توسط پول، زمان و/یا سایر منابع مشابه محدود خواهید ماند (مخصوصاً در مشاغل کوچک) که می توانید برای تولید سرنخ برای برند خود خرج کنید و بنابراین هرگز نمی توانید تک تک روش های تولید سرنخ و غیره را امتحان کنید. باید روی استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی تمرکز کنید که متناسب با نیازها و متناسب با بودجه شما باشد.

کیفیت سرنخ ها : اگر این سرنخ ها علاقه ای به خرید نداشته باشند، می توانید تعداد زیادی سرنخ را پیدا کنید و همچنان نرخ فروش پایینی داشته باشید. بنابراین، هنگامی که سرنخ ایجاد می کنید، باید در درجه اول بر روی مخاطبان هدف تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها آماده خرید پیشنهادات شما هستند.

ردیابی ROI (بازده سرمایه گذاری) از سرنخ ها: یکی دیگر از کارهای چالش برانگیز که معمولا یافت می شود این است که بفهمید استراتژی های تولید سرنخ شما چقدر موثر عمل می کنند، با تلاش برای مقایسه هزینه یافتن سرنخ و میزان سودی که کسب و کار شما ایجاد می کند. دریابید که آیا ارزش سرمایه گذاری شما را دارد یا باید در عوض به دنبال استراتژی ارزان تری باشید.

تبدیل منجر به مشتریان : این ممکن است تعجب آور باشد، اما حقیقت آشکار در این واقعیت نهفته است که 96 درصد از بازدیدکنندگانی که وب سایت کسب و کار شما را بررسی می کنند، علاقه ای به خرید ندارند.
بنابراین، پرورش و ایجاد انگیزه بالقوه منجر به تبدیل شدن به خریداران واقعی پیشنهاد(های) شما می شود، حتی برای متخصصان فروش با تجربه ممکن است یک کار دلهره آور باشد، اگرچه این نیز اولویت اصلی 69 درصد از بازاریابان در تمام صنایع است.

موثرترین راه ها برای ایجاد سرنخ بدون حمایت بازاریابی

چندین کسب‌وکار وجود دارند که کمپین‌های بازاریابی گران‌قیمتی را با استفاده از نرم افزار بازاریابی در CRM با استفاده آسان اجرا می‌کنند و افراد حرفه‌ای را برای ایجاد یک جریان ثابت از سرنخ‌ها استخدام می‌کنند. با این حال، این تنها گزینه نیست زیرا در اینجا چند راه خلاقانه تر برای یافتن سرنخ های فروش وجود دارد که نیازی به پشتیبانی بازاریابی ندارند:

  1. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

به گفته گوگل، تقریباً بیش از 42 درصد از جمعیت فعلی جهان از نوعی رسانه اجتماعی برای استفاده از پوشش گسترده آن در سراسر جهان استفاده می کنند.
بنابراین، اگر یک استارتاپ B2B یا یک سازمان کوچک هستید، سعی کنید روی LinkedIn تمرکز کنید زیرا شبکه‌ای عالی برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند و پس از آن تلاش‌های خود را برای تولید سرنخ به توییتر و فیس‌بوک گسترش دهید.

با استفاده از رسانه های اجتماعی، نه تنها می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت خود داشته باشید، بلکه می توانید توصیه هایی از مشتری فعلی خود نیز پیدا کنید. علاوه بر این، پیشنهادات ویژه را ارسال کنید، زیرا رسانه های اجتماعی یک کانال شگفت انگیز برای دستیابی به مخاطبان هدف شما و در نتیجه ایجاد سرنخ فروش آنلاین هستند.

  1. ارجاعات را از مشتریان موجود دریافت کنید

بهترین راه برای تضمین حرفه ای بودن کسب و کارتان این است که به مشتریان راضی و خوشحال خود اجازه دهید در مورد آن صحبت کنند. از این رو، سعی کنید در CRM آسان خود با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید و از آنها برای دوست داشتن و انجام تجارت با نام تجاری خود تشکر کنید و از آنها بخواهید تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، دلایلی را برای مشاهده اینکه چه چیزی می تواند در کار شما بهبود یابد و در نهایت از این تعامل برای استفاده از آن استفاده کنید. از مخاطبین دیگری که ممکن است به پیشنهاد(های) شما علاقه مند باشند، بخواهید.

  1. در رویدادهای شبکه شرکت کنید

ارتباطات چهره به چهره حتی در این دوره دیجیتال هنوز هم به خوبی کار می کند و بنابراین می توانید با حضور در رویدادهای شبکه از آن برای ایجاد سرنخ استفاده کنید.

طبق گزارشی که توسط نمودارهای بازاریابی منتشر شده است، اکثر SQL های با کیفیت بالا برای شرکت های B2B هنگام حضور در رویدادهای شبکه تولید می شوند و بنابراین، توصیه می شود که چنین رویدادهای تجاری را بخشی از برنامه های رشد کسب و کار خود قرار دهید.

  1. وب سایت و سئوی خود را توسعه دهید

مشخص شده است که بیش از 88 درصد از مصرف کنندگان یک وب سایت را پس از یک تجربه بد ترک می کنند. بنابراین، کاملاً ضروری است که وب سایت کسب و کار شما باید جذاب، کاربرپسند، شهودی و پر از اطلاعات لازم باشد زیرا محتوای مرتبط به تولید 3 برابر بیشتر سرنخ در مقایسه با تکنیک های بازاریابی سنتی در این دنیای دیجیتالی همیشه در حال رشد کمک می کند.

علاوه بر این، به‌جای سرمایه‌گذاری در کمپین‌های بازاریابی گران قیمت، به عنوان یک کسب‌وکار کوچک با بودجه‌های محدود، باید وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید تا ترافیک ارگانیک ایجاد کنند.

بنابراین برای اتخاذ یک استراتژی اولیه سئو، اطلاعات و وبلاگ خود را به روز کنید، بر ارائه محتوای با کیفیت مرتبط با پیشنهاد(های) خود تمرکز کنید و در نتیجه رتبه وب سایت خود را به طور طبیعی در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) بالاتر ببرید که تولید محتوای جدید و با کیفیت را تضمین می کند. سرنخ از بازدیدکنندگانی که در وب سایت شما فرود می آیند.

  1. اقلام تبلیغاتی یا موارد رایگان را ارائه دهید

اگر کسب‌وکار کوچک شما برای یافتن سرنخ‌های فروش واجد شرایط تلاش می‌کند، ارائه پیشنهادهای تبلیغاتی رایگان می‌تواند به شما کمک کند افراد بیشتری را به سمت برند خود جذب کنید.

بنابراین از همه کانال‌هایی که دارید استفاده کنید تا تبلیغات خود را در بین همه مشتریان بالقوه خود منتشر کنید، پیشنهادهای تخفیف، آزمایش‌های رایگان و سایر موارد تبلیغاتی ایجاد کنید تا به سرنخ‌های شما اجازه دهید از افزونه‌های رایگان بهره ببرند.

این به این دلیل است که این نوع اقدامات فقط مشتریان را جذب نمی‌کنند، بلکه وفاداری آن‌ها را برای ارتقای رشد کسب‌وکار افزایش می‌دهند.

در نهایت- استفاده آسان از CRM را بپذیرید

کسب و کارهای بزرگ یا کوچک معمولاً باید با حجم زیادی از داده های مشتری سر و کار داشته باشند، بنابراین اگر شما یک استارتاپ یا یک SMB هستید باید از بهترین نرم افزار CRM کسب و کار کوچک برای سازماندهی این اطلاعات در پایگاه داده CRM استفاده کنید تا گردش کار ساده را به صورت خودکار انجام دهید. فرآیندهای کسب و کار شما که نه تنها در هزینه و زمان صرفه جویی می کنند، بلکه با استفاده از اتوماسیون در نرم افزار CRM می توانند درآمد را تا 10 درصد در عرض 6 تا 9 ماه افزایش دهند.

از این رو برای نتیجه گیری، از یک CRM آسان برای جمع آوری آدرس های الکترونیکی خودکار، هم هزینه بالقوه و هم هزینه تقسیم بندی و پس از آن پیام های شخصی را برای خود برای ایجاد سرنخ های جدید برای رشد انجام دهید. سریع کسب و کار ارسال کنید.

ثبت نام