با استفاده از نرم افزار CRM با مدیریت سرنخ چه کاری باید انجام داد و از آن اجتناب کرد
مدیریت سرنخ برای هر شرکت فروش با استفاده ازبهترین نرم افزار CRM کسب و کار کوچک حیاتی است . از آنجایی که بدون نرم افزار مدیریت سرنخ که ویژگی های لازم را ارائه می دهد، کسب و کار شما با داده های آشفته و گیج کننده ای روبرو می شود که برای هیچکس در شرکت شما مفید نخواهد بود.
بنابراین، باید از سیستم مدیریت سرنخ پلتفرم نرم افزار CRM آسان خود به طور مناسب استفاده کرد و مطمئن شد که هر یک از اعضای تیم فروش شما نیز به طور فعال از آن برای ایجاد فروش و درآمد بیشتر استفاده می کنند. .
85 درصد از بازاریابان B2B می گویند تولید سرنخ مهم ترین هدف هدف آنهاست. برای توییت کلیک کنید
در این مقاله، به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه می توان به بهترین نحو، سرنخ ها را در خط لوله فروش خود مدیریت کنید تا سود کنید و سرمایه خود را افزایش دهید.
مدیریت سرنخ چیست؟
خط لوله فروش سازمان نمایش یک نموداری از اندازۀ فروش آن است و برای یافتن مکان های دقیقی که این سرنخ ها و چشم های یک بالقوه در خرید دارند قرار می گیرند. تجسم خط لوله فروش همچنین یک کلی از پیشبینی حساب هر فروشنده و نحوه دستیابی به سهمیه فروش خود را نشان میدهد و همچنین چگونه یک کل تیم را به هدف خود بفروشد.
مدیریت سرنخ فروش ، مدیران فروش و نمایندگان را قادر میسازند تا تعداد و درآمد حاصل از نتایجی را که پیشبینی میشود در یک بازه زمانی مشخص بسته میشوند، پیشبینی کنند.
به عبارت دیگر، یک خط لوله فروش، قیف فروش مشتریان بالقوه و مشتری را در یک نمایش بصری ترکیبی جمع میکند که سلامت تمام چشماندازهای فروش یک سازمان را میسنجید. خط لوله فروش همچنین به نشان دادن چرخه حیات مشتریان و مشتریان بالقوه مختلف از تعامل اولیه آنها با تجارت شما تا بسته شدن معاملات کمک می کند.
این مراحل در مدیریت سرنخ عبارتند از:
- کمک به جمع آوری سرنخ های ورودی
- با استفاده از روشهایی مانند امتیازدهی به سرنخ و پس از آن به یک سرنخ واجد شرایط فروش، درخواست فروش را واجد شرایط کنید.
- به اعتبارسنجی یک سرنخ واجد شرایط در فرصت فروش کمک کنید.
- معامله را به عنوان "بسته"، "در انتظار" یا "فرصت از دست رفته" ثبت کنید.
بنابراین، تعبیه مدیریت سرنخ فروش در بهترین CRM برای مشاغل کوچک به مدیریت کارآمدتر کار کمک می کند.
سلامت خط لوله فروش اغلب با معیارهای زیر اندازه گیری می شود که عبارتند از:
- تعداد کل معاملات در یک خط لوله.
- اندازه متوسط معاملات در یک خط لوله.
- میانگین درصد معاملات برنده شده یا نسبت بسته.
- میانگین زمانی که برای بستن معاملات یا سرعت فروش صرف می شود.
اشتباهات رایج - در هنگام مدیریت سرنخ ها از چه چیزهایی باید اجتناب کرد
مدیران فروش با استفاده از مدیریت سرنخ تعبیه شده در CRM برای مشاغل کوچک اغلب تمایل دارند فقط به اعداد و آمار فکر کنند. بنابراین، آنها در هر فرصتی نمی توانند بر آنچه در حال رخ دادن است تمرکز کنند. مدیران فروش به افرادی که در آنها قرار دارند، هدف مشتری یا فرآیند خرید، قدرت ارتباط با مشتریان، موقعیت رقابتی پیشنهاد، یا آنچه برای مشتری برای خرید محصول یا خدمات ارائه شده توسط سازمان است، نگاه نمی کنند. .
این بدان معناست که مدیران فروش که از نرمافزار مدیریت سرنخ استفاده میکنند، اغلب فرصتهای مربیگری را از دست میدهند و در نتیجه نتایج ضعیفی تولید میکنند.
در اینجا موارد خاصی وجود دارد که نباید با مدیریت رهبری انجام دهید:
- از تمرکز فقط بر روی اعداد خودداری کنید. در عوض، به بررسی عمیقتر وضعیت فرصتها و چگونگی پیشبرد آنها از طریق خط لوله نگاه کنید.
- مدیریت سرنخ را با پیش بینی فروش اشتباه نگیرید.
- به یاد داشته باشید، مدیریت فروش تنها یک ابزار مربیگری است.
- به این ایده اعتقاد نداشته باشید که یک خط لوله بزرگتر خط لوله بهتری است، زیرا خطوط لوله کوچکتر می تواند مولدتر باشد، زیرا می تواند عاری از معاملات ناخواسته ای باشد که هرگز به هیچ درآمدی نمی رسد، و به نمایندگان فروش و مدیران اجازه می دهد بر فروش به آنها تمرکز کنند. سرنخ که واجد شرایط بیشتری برای بستن سریع تر معاملات هستند.
- فقط روی مراحل آخر تمرکز نکنید
بهترین شیوه ها برای مدیریت رهبری با استفاده از CRM کسب و کار کوچک
پیچیدگی بیش از حد آنچه میخواهید اندازهگیری کنید، باعث پذیرش کم نرمافزار مدیریت سرنخ میشود. بنابراین مدیریت خط لوله فروش خود را ساده و دقیق نگه دارید.
به ایجاد توسعه مهارت های کل نگر در کارکنان خود در تیم های فروش و بازاریابی ایمان داشته باشید. اجازه دهید مدیران فروش شما به نمایندگان کمک کنند تا ملزومات مورد نیاز برای مدیریت خط لوله فروش را در تمام مراحل فرآیند اجرا کنند، و بنابراین آموزش هدفمند برای هر مرحله برای هر فرد در تیم ایجاد کنید.
برنامه های حسابی ایجاد کنید که موقعیت نماینده فروش را در سازمان نشان دهد، فرصت های آنها چیست. استراتژی هایی که باید به کار بگیرید، منابع مورد نیاز برای موفقیت، و شناخت بازیگران کلیدی برای کمک به انتقال فرصت ها از طریق خط لوله.
به تیم فروش آموزش دهید که چگونه سرنخ های احتمالی را جستجو کنند، که باید شامل مواردی مانند پرسیدن سؤال، نوشتن ایمیل و ایجاد انگیزه در مشتریان بالقوه برای اقدام باشد.
بردن
هنگامی که CRM را خریداری می کنید ، چه Salesforce یا هر CRM جایگزین Salesforce دیگری که توسط کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها استفاده می شود، به کاربران اجازه می دهد چندین خط لوله فروش را مدیریت کنند.
به عنوان مثال، فرض کنید که یک نمایندگی خودرو دارید و با فروش خودرو، قطعات خودرو و همچنین انجام تعمیرات، درآمد کسب می کنید. بسیاری از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری به شما امکان می دهند تنها یک خط لوله را پیکربندی کنید، به این معنی که نمی توانید چندین خط از مراکز تجاری و سود را با استفاده از چنین پلتفرم های CRM به طور دقیق تجزیه و تحلیل یا ردیابی کنید.
بنابراین، هنگام انتخاب نرم افزار مدیریت سرنخ در CRM برای استفاده بهتر از فناوری رشد، کسب و کار و ابزارهایی که به تولید تجارت بیشتر و پیش بینی بازگشت سرمایه بهتر کمک می کنند، بهتر است.