با استفاده از بهترین نرم افزار مدیریت سرنخ، تبدیل سرنخ را افزایش دهید
آیا می دانید تیم های فروش شما مشتریان بالقوه شما را جلب می کند و آنها را به شما تبدیل می کند؟
آیا شرکتی است که به تیمهای شما کمک میکند تا سرنخهای خود را واجد شرایط میسازند تا فروشندگان شما منبع منبع و زمان خود را بر روی آمادهترین سرنخها در پایگاههای خود بهترین نرمافزار مدیریت سرنخها را ارائه دهند؟ آیا به اندازه کافی MQL (سرنخ های واجد شرایط بازاریابی) ارسال شده توسط تیم های بازاریابی خود را می توانید تبدیل کنید؟
اگر مردم شما را دوست داشته باشند، به شما گوش می دهند، اما اگر به شما اعتماد کنند، با شما می خواهند کرد. - زیگ زیگلار برای توییت کلیک کنید
همه ما می دانیم که تبدیل سرنخ کلید درآمد و رشد کسب و کار در هر سازمانی است.
بنابراین، در اینجا چند بهترین روش وجود دارد که میتوان برای افزایش نرخ سرنخ بهترین نرمافزار مدیریت سرنخ خود و گسترش کسبوکارتان را بهطور پایدارتر دنبال کنید.
یک وبلاگ را منتشر کنید
بر اساس مقاله ای که در فوربس منتشر شده است، وبلاگ نویسی وسیله ای عالی برای ایجاد اعتماد است:
مطمئناً در دنیای امروز شما نمی توانید به عنوان یک مرجع تبدیل شوید. مشتریان مشکوکتر هستند و میخواهند شما را ثابت کنند. با تولید اطلاعات با کیفیت که در هر وبلاگ درست و قابل اعتماد است، مطمئن باشید که می توانید به آن مرجع تبدیل شوید. ”
این به این دلیل است که همه ما می دانیم که تبدیل سرنخ ها در پایان چرخه فروش قرار دارد. با این حال، برای رسیدن به آن نقطه که در آن سرنخ ها علاقه کافی برای خرید پیشنهادات شما پیدا کنند، ابتدا باید اعتماد سرنخ های خود را به دست آورید. رهبران شما باید کسب و کار شما را به عنوان یک مرجع در فضای شما ببینند و اعتماد کافی پیدا کنند که بتوانید از آنها حمایت کنید و موفقیت آنها را پس از استفاده از پیشنهادات خود تضمین کنید.
بنابراین، با کمک وبلاگ نویسی، زمانی که بتوانید شهرت خود را به عنوان یک متخصص موضوع یا یک مرجع در ذهن آنها تثبیت کنید، به راحتی می توانید سرنخ ها و مشتریان احتمالی خود را با کسب و کار خود درگیر کنید، که در نهایت منجر به نرخ تبدیل سرنخ بالاتری خواهد شد.
نرم افزار CRM خود را با پلتفرم نرم افزار بازاریابی ادغام کنید
امروزه اکثر تیمهای فروش از پلتفرمهای نرمافزار CRM با استفاده آسان برای انتقال فرصتها در خط لوله فروش و برنده شدن در معاملات استفاده میکنند.
پایگاه داده CRM حجم عظیمی از اطلاعات را در مورد هر سرنخ در بهترین سیستم نرم افزاری CRM کسب و کار کوچک شما ذخیره می کند که شامل داده های رفتاری و جمعیت شناختی سرنخ ها، مشتریان بالقوه و مشتریان شما است.
بنابراین، هنگامی که از یک راه حل MA ( نرم افزار بازاریابی ) در ارتباط با پلت فرم CRM کسب و کار خود استفاده می کنید، می توانید به راحتی تمام داده های تماس ذخیره شده در پایگاه داده CRM را جمع آوری کنید تا پیام های خود را که به سرنخ های احتمالی خود ارسال می کنید شخصی سازی کنید.
این به این دلیل است که هنگامی که پیامهای بسیار مرتبط را به مشتریان بالقوه خود ارسال میکنید به جای ارسال پیامهای کلی یکاندازه برای همه افراد موجود در پایگاه داده بهترین نرمافزار مدیریت سرنخ، به شما کمک میکند تا با مشتریان احتمالی خود تعامل بهتری داشته باشید و احتمال تبدیل، همانطور که شخصی سازی خود را بر اساس علایق، رفتارهای خرید گذشته و فعالیت های رسانه های اجتماعی سرنخ های خود انجام می دهید.
با این حال، برای انجام این کار، باید CRM بازاریابی خود را با یک سیستم MA ادغام کنید، و به آنها اجازه دهید دادهها را در زمان واقعی به اشتراک بگذارند، یا از یک CRM همه در یک که همراه با فروش داخلی، بازاریابی و اتوماسیون پشتیبانی مشتری است، در یک پلتفرم واحد استفاده کنند. .
یک سیستم امتیازدهی سرنخ را در CRM خود راه اندازی کنید
امتیازدهی سرنخ فرآیندی است که به شما کمک می کند تا بالقوه ترین و آماده ترین سرنخ ها را در پایگاه داده نرم افزار CRM خود شناسایی کنید. با استفاده از یک «سیستم امتیاز» که به نشان دادن ارزشی که هر سرنخ و مشتری بالقوه برای سازمان کسب و کار کوچک شما نشان میدهد، کمک میکند، به راحتی میتوانید آمادگی فروش سرنخهای خود را افزایش دهید.
با استفاده از فرآیند امتیازدهی سرنخ، در بهترین نرمافزار CRM کسبوکار کوچک خود، میتوانید برای اقداماتی که آنها انجام میدهند مانند بازدید از وبسایت شما، کلیک کردن و باز کردن ایمیلهایتان، دانلود محتوایتان و موارد دیگر، به سرنخها امتیاز بدهید (و همچنین از آن کسر کنید).
علاوه بر این، حتی می توانید برای داده های جمعیت شناختی (مانند عنوان شغل) به سرنخ های خود امتیاز بدهید.
اکنون که نمرات در طول زمان انباشته می شوند، باید یک آستانه امتیازدهی تعیین کنید که در آن سرنخ باید به عنوان MQL (سرنخ واجد شرایط بازاریابی) در نظر گرفته شود. وقتی هر سرنخ از آستانه از پیش تعریف شده عبور کرد، آن سرنخ ها برای پیگیری فوری به تیم های فروش منتقل می شوند.
انجام این فعالیت به تیمهای فروش کمک میکند تا دسترسی خود را به سرنخهای آماده فروش در اولویت قرار دهند و تلاش و زمان خود را برای سرنخهای بنبست که هنوز آماده خرید نیستند هدر ندهند.
به عبارت دیگر، امتیازدهی سرنخ فرآیندی است که کیفیت سرنخ های شما را بهبود می بخشد.
در مطالعهای که توسط TrackVia در سال 2018 انجام شد، مشخص شد که 42 درصد از کسبوکارها نرخ تبدیل سرنخ بالاتری را با امتیازدهی به سرنخ در مشاغل کوچک خود تجربه کردهاند.
با این حال، باید به خاطر داشت که تیمهای بازاریابی شما باید از تیمهای فروش شما خرید دریافت کنند تا سیستم امتیازدهی شما را به خوبی تنظیم کنند و همسویی بین دو تیم را برای توسعه یک فرآیند امتیازدهی مؤثر و موفق تثبیت کنند.
علاوه بر این، به شما توصیه میشود که مکانیسم امتیازدهی سرنخ خود را هر ماه یکبار مجدداً ارزیابی کنید، زیرا اگر متوجه شدید که تیمهای بازاریابی شما MQLهای زیادی را به فروش ارسال میکنند، که تنها تعداد کمی از آنها تبدیل میشوند، میتواند این باشد که شما واجد شرایط خود هستید. به زودی منجر می شود. در این مورد، شما باید امتیاز آستانه MQL را در مکانیسم امتیازدهی خود افزایش دهید و فرآیندهای نقشه برداری تبدیل سرنخ را به دقت تنظیم کنید.
کمپین های نسل پیشرو و پرورش را اجرا کنید
برای تبدیل سرنخ ها، ابتدا باید سرنخ تولید کنید. شما میتوانید به روشهای مختلف، از استفاده از رسانههای اجتماعی گرفته تا استفاده از کمپینهای چکهای ایمیل یا حتی استفاده از نرمافزار تولید سرنخ رایگان که میتوانید در ابزارهای نرمافزار مدیریت سرنخ خاصی پیدا کنید، سرنخ ایجاد کنید.
اکنون، هنگامی که سرنخهای جدید تولید میکنید و آنها را در پایگاه داده پلتفرم CRM خود ذخیره میکنید، باید سرنخها را از طریق خط لوله فروش با مجموعهای از نقاط تماس پرورش دهید که سرنخها را به تبدیل نزدیکتر میکند.
صفحات فرود قاتل را تنظیم کنید
همانطور که سرنخ های شما از طریق خط لوله فروش حرکت می کنند، باید ابزاری برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد سرنخ ها پیدا کنید که به افزایش تعامل آنها با تجارت شما در طول زمان کمک می کند.
صرف نظر از اینکه از یک CRM در سطح سازمانی، بسیار گران قیمت و قوی مانند Salesforce استفاده می کنید یا بیشتر توسط کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها از نرم افزار جایگزین Salesforce CRM استفاده می کنید، یکی از موثرترین راه ها برای انجام این کار ایجاد صفحات فرود ساده، تنها با یک هدف، تشویق سرنخ های خود به انجام اقداماتی مانند ثبت نام در یک وبینار، دانلود محتوای خاص، درخواست نسخه نمایشی و موارد دیگر.
از نمونه هایی از همتایان در صنعت خود استفاده کنید. فرمت، تصاویر، محتویات و دکمه های CTA (Call to Action) را برای ایجاد صفحات فرود قاتل بررسی کنید.
با این حال، همیشه به یاد داشته باشید که به طور کامل برای بازدیدکنندگان در صفحات فرود خود روشن کنید که میخواهید کدام اقدام را انجام دهند، چگونه باید آن را انجام دهند و در ازای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود با برند شما چه چیزی دریافت خواهند کرد.
هنگامی که به درستی انجام شود، استفاده از یک CTA موثر می تواند نرخ تبدیل سرنخ شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
تصدیق داده ها را وارد کنید
به طور معمول، تمام صفحات فرود دارای فرم هایی برای جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان بالقوه برای ذخیره آنها در پایگاه داده CRM هستند.
در حال حاضر، اغلب مشاهده می شود که بسیاری از افراد برای دریافت پیشنهادات شما اطلاعات نادرستی مانند شناسه ایمیل جعلی یا شماره تلفن های جعلی را در اختیار شما قرار می دهند.
برای جلوگیری از این امر، اقدامات تأیید صحت دادهها را در فرمهای تولید سرنخ خود، مانند استفاده از reCAPTCHA، و سایر فرآیندهای تأیید داده برای کاهش انباشت سرنخهای جعلی در پایگاه دادهتان، و افزایش توانایی تیمهای فروش خود برای واجد شرایط بودن سرنخهای با کیفیت بالا در CRM اعمال کنید. سیستم.
از نظارت اجتماعی برای یافتن حامیان برند استفاده کنید
با استفاده از CRM اجتماعی که به عنوان نرم افزار SCRM نیز شناخته می شود، می توانید گوش دادن اجتماعی و نظارت اجتماعی را تمرین کنید که به شما کمک می کند وقتی کسی از برند یا پیشنهادات شما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی نام می برد هشدارهای فوری پیدا کنید.
بنابراین، اگر متوجه شدید که شخصی درباره سازمان یا نام تجاری شما مثبت صحبت می کند و از محصولات یا خدمات شما خوشحال است، با او تماس بگیرید تا قدردانی خود را نشان دهید.
رفتار محترمانه با این افراد و برآوردن نیازهای آنها می تواند به شما در یافتن حامیان برند کمک کند، کسانی که می توانند در تبلیغ برند شما و افزایش نرخ تبدیل بسیار مفید باشند.
بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Nielsen و Forrester Research، مشخص شده است که:
92 درصد از مصرف کنندگان به توصیه های طرفداران برند اعتماد دارند در حالی که تنها 18 درصد از مصرف کنندگان به توصیه های تأثیرگذاران صنعت اعتماد دارند.
به طور معمول نسبت تبدیل سرنخ خود را اندازه گیری کنید
اندازه گیری منظم نسبت تبدیل سرنخ به پیگیری تلاش های شما کمک می کند. نسبت تبدیل سرنخ اساساً نسبت تعداد سرنخهای واجد شرایط بازاریابی (MQL) است که تیمهای فروش شما در یک دوره زمانی خاص به مشتریان تبدیل کردهاند.
بنابراین، یک کارت امتیازی ماهانه ایجاد و نگه دارید که می تواند به ردیابی این معیارها از CRM آسان شما کمک کند. این بخاطر این است که؛ حفظ بینش در مورد اینکه فرآیند امتیازدهی سرنخ شما چقدر خوب کار میکند، به شما کمک میکند تا تصمیمهای مبتنی بر دادهها بگیرید، و همچنین بفهمید کدام فرآیندها کار میکنند و چه چیزی در گردش کار تبدیل سرنخ شکسته است.
بردن
تبدیل سرنخ چیزی است که به شما امکان می دهد تجارت خود را توسعه دهید. با این حال، برای افزایش نرخ تبدیل خود باید تاکتیک های مختلفی را به دقت برنامه ریزی و اجرا کنید.
بنابراین، اگر در اجرای یک کسب و کار کوچک با رعایت نکات ذکر شده در بالا و استفاده از بهترین نرم افزار مدیریت سرنخ (که MA و یک CRM آسان برای استفاده را ادغام می کند)، نه تنها به شما کمک می کند تا مراحل تبدیل را انجام دهید. سرنخ خود را خودکار کنید، بلکه به ساده سازی شما نیز کمک می کند. جستجو برای رشد سریع کسب و کار