اینکه چگونه CRM جایگزین ERP یک افسانه است، اکنون از بین رفته است

منابع کوچک بیز | توسط پاتریشیا جونز

چگونه-CRM-جایگزین-ERP-یک-افسانه-در حال حاضر-جلو شده است

باور کنید یا نه، نحوه جایگزینی CRM به جای ERP یکی از عبارات جستجو شده در اینترنت است. به همین دلیل است که ما مشتاق توضیح می دهد که هر دو پلتفرم اتوماسیون سازمانی برای بین بردن افسانه های خاص این دو مورد نیازترین برنامه های تجاری است.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) از جهات مختلف بسیار شبیه به هم هستند، زیرا هر دو این پلت فرم ها برای افزایش سودآوری کلی یک کسب و کار استفاده می شوند.

سیستم‌های CRM و ERP در زمینه‌های ویژگی‌های با همپوشانی دارند، این سیستم‌ها را خوب می‌سازند که می‌توان آن‌ها را به‌طور کامل با ترکیب‌های مختلف انجام داد.

با این حال، از آنجایی که عملکردهای اصلی این دو برنامه تجاری کاملاً متفاوت است، بهترین کار برای یک کسب و کار است که تفاوت بین CRM و ERP را به عنوان سیستم های مستقل و مجزا درک کند. از آنجایی که این چشم انداز، دیدن اینکه چگونه CRM و ERP به صورت جداگانه در بهبود شایستگی و افزایش فروش نقش دارند را آسان تر می کند.

مفهوم CRM - مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

به زبان ساده، مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM سیستمی است که برای تعامل یک شرکت با مشتریان بالقوه و فعلی مورد نیاز است. وقتی در مورد مدیریت ارتباط با مشتری صحبت می کنیم، به طور کلی در مورد نرم افزار CRM صحبت می کنیم که برای سازماندهی، خودکارسازی و همگام سازی بخش های بازاریابی، فروش و پشتیبانی مشتری یک سازمان استفاده می شود.

نرم افزار CRM به گونه ای توسعه یافته است که تمام زمینه های تجربه مشتری (CX) را شامل می شود، مشتریان را راضی نگه می دارد، و متوالی آنها را وفادار نگه می دارد، و بازده بیشتری را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.

بنابراین، CRM فرآیندی است که به شناسایی بالقوه‌های بالقوه (سرنخ‌ها)، پرورش آن‌ها و سپس هدایت آن‌ها از طریق خط لوله فروش برای بسته شدن مشاغل کمک می‌کند.

یک CRM باکیفیت باید تمام تعاملاتی را که شرکت با مشتریان خود دارد، به تصویر بکشد، که به موجب آن این داده ها می توانند به اشتراک گذاشته شوند و در همه موارد استفاده شوند. از نمایندگان فروش، مدیران، پشتیبانی مشتری گرفته تا بخش حسابداری در سازمان.

معنی ERP- برنامه ریزی منابع سازمانی چیست؟

برای درک اینکه ERP چیست، ابتدا باید بدانیم که نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی به گونه ای طراحی شده است که فرآیند یک سازمان را کارآمدتر و موثرتر کند، با مدیریت بهتر تمام عملکردهای کلیدی، مانند زنجیره تامین، انبار، موجودی، منابع انسانی، حقوق و دستمزد، و حسابداری در یک شرکت نرم افزار ERP به سازمان کمک می کند تا بر آنچه واقعاً مهم است تمرکز کند - داده ها.

با یکپارچه‌سازی نرم‌افزار ERP، کارمندان می‌توانند سیستم را با اطلاعات حیاتی به‌روزرسانی کنند و آن‌ها را در زمان واقعی در اختیار تمام بخش‌های شرکت قرار دهند.

با استفاده از این فناوری یکپارچه، ERP هر زمان که مشکلی در سازمان رخ می دهد، سرآغازی را برای سازمان ها فراهم می کند.

مثال های ERP :

اگر مشکلی در زنجیره تامین وجود داشته باشد، نرم افزار ERP قادر است موضوع را شناسایی کرده و سپس آن را در اختیار تمامی بخش ها و مناطقی قرار دهد که تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اند. مانند انبار.

بنابراین، نرم‌افزار ERP نه تنها به ارائه اطلاعات به‌روز به تمام بخش‌ها کمک می‌کند، بلکه تصویری دقیق و واضح از رتبه‌بندی در هر لحظه به سازمان می‌دهد.

برخی از محبوب ترین ابزارهای ERP عبارتند از:

  • SAP R/3
  • مجموعه کسب و کار الکترونیک اوراکل
  • JD Edwards EnterpriseOne و JD Edwards World
  • مایکروسافت داینامیک
  • سیج MAS 500
  • PeopleSoft و دیگران

در اینجا یک نمودار مقایسه اولیه بین این دو فناوری وجود دارد:

تفاوت-بین-CRM-و-ERP

این لیستی از فعالیت‌هایی است که نرم‌افزار CRM و ERP برای مدیریت هر یک از فعالیت‌های front office و back-office زیر انجام می‌دهند:

CRM

  • تلاش های بازاریابی را دسته بندی کنید
  • خدمات مشتری را خودکار می کند
  • خط لوله فروش و بازاریابی را مدیریت کنید
  • وثیقه بازاریابی و فروش را به اشتراک بگذارید
  • سرنخ ها را اولویت بندی کنید
  • فرآیندهای فروش خود را ساده کنید
  • ایجاد گزارش داده
  • تعیین زمان استفاده شده برای تبدیل سرنخ ها به بسته شدن فروش
  • مدیریت موجودی بر اساس داده های فروش تاریخی
  • تعاملات مشتری با کسب و کار خود را دنبال کنید
  • بیاموزید که کدام محصولات و چه زمانی بهترین فروش را دارند
  • سرنخ های کسب و کار خود را مدیریت کنید
  • برای فروش به صورت تیمی همکاری کنید
  • ببینید سرنخ ها از کجا می آیند
  • مخاطبین تجاری خود را مدیریت کنید
  • مشخصات مشتریان را با همکاران به اشتراک بگذارید

ERP

  • مدیریت فرآیند توزیع
  • تسهیل برنامه ریزی بهتر پروژه
  • مدیریت زنجیره تامین
  • کارهای زائد را کاهش دهید
  • نیازهای کسب و کار را ارزیابی کنید
  • استانداردسازی رویه های حیاتی کسب و کار
  • چرخه زندگی کارکنان را خودکار کنید
  • پایگاه دانش خدمات
  • هزینه های خرید کمتر
  • بهبود دقت داده های مالی
  • منابع انسانی را مدیریت کنید
  • مدیریت برنامه های حسابداری و مالی
  • مدیریت حقوق و دستمزد

ابتدا چه چیزی را باید تنظیم کنید - CRM یا ERP؟

در پاسخ به این سوال که ابتدا چه چیزی باید پیاده سازی شود - می گوییم CRM .

این به این دلیل است که هیچ تجارتی بدون مشتری و فروش نمی تواند دوام بیاورد. بسیار طبیعی است که اگر خریدارانی را پیدا نکنید که محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند، در درجه اول کسب و کار شما متضرر می شود و بنابراین در یک بازه زمانی کوتاه، سازمان شما ورشکست می شود. بنابراین، برای ایجاد و حفظ یک فرآیند فروش یکپارچه، باید ادغام هر مشتری با نام تجاری خود را ردیابی کنید و برای این کار، باید تمام داده‌های مرتبط با مشتری خود را در یک مکان قرار دهید - یعنی CRM.

در حین پیاده سازی CRM در سازمان خود، باید به همه اعضای تیم فروش خود آموزش دهید که همیشه از پلتفرم استفاده کنند، به طوری که هیچ جزئیات مشتری از قلم نیفتد، که به شما کمک می کند تا تیم فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری قوی بسازید. داده های واقعی مشتریان شما

با این حال، هنگامی که سازمان شما به اندازه کافی بزرگ شد (مخصوصاً اگر در یک فرآیند تولید هستید)، ممکن است سیستم ERP را انتخاب کنید تا بتوانید آنها را در ERP ردیابی کنید تا به راحتی روابط بین عملیات داخلی شرکت خود را مدیریت و درک کنید.

با استفاده از ERP، نه تنها می توانید هزینه را کاهش دهید، بلکه می توانید استفاده از سرمایه گذاری های سرمایه ای را در سازمان خود بهینه کنید.

بنابراین، برای مثال، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام سیستم برای سازمان شما حیاتی تر است، مانند تصمیم گیری بین داشتن فرمان یا موتور در خودرو است. در این قیاس، در حالی که CRM موتوری است که کسب و کار شما را هدایت می کند، فروش را افزایش می دهد و سودآوری را بهبود می بخشد، ERP فرمانی است که کسب و کار شما را با دقت هدایت می کند و شما را از قبل از موانع دور می کند، که باعث افزایش سود و در عین حال کاهش هزینه می شود.

یکپارچه سازی CRM/ERP

امروزه صاحبان مشاغل شاهد یک محیط تجاری پیچیده تر از همیشه هستند و بنابراین شرکت های بیشتری اکنون نیاز به ادغام CRM و ERP را در یک راه حل، برای ذخیره و تجزیه و تحلیل داده های تجاری که با "سرعت نور" ایجاد می شوند، درک می کنند.

به غیر از شرکت های بزرگ، بسیاری از شرکت های SMB (کسب و کار کوچک و متوسط) نیز اکنون از راه حل های CRM و ERP یکپارچه برای بهبود و خودکارسازی مدیریت عملیات خود استفاده می کنند زیرا سیستم های CRM همگرای مدرن مانند ConvergeHub و سایرین به طور بی عیب و نقصی برای ترکیب هر سیستم ERP طراحی شده اند. به پلت فرم آن

برخی از مزایای اصلی ادغام این دو پلت فرم مدیریت کسب و کار عبارتند از:

  • ورود و ذخیره سازی داده های تکراری را خاتمه دهید
  • امکان به اشتراک گذاری داده ها راحت تر و به موقع تر
  • کاهش هزینه پشتیبانی IT
  • بهبود مدیریت سفارش و نقل قول
  • کاهش هزینه های آموزشی
  • افزایش دید و پیش بینی بهبود یافته
  • نرم افزار را با چند کلیک ارتقا دهید
  • افزایش حاشیه سود
  • تحرک را تجربه کنید

نتیجه

بنابراین، به طور خلاصه، ERP و CRM هر دو طرف هستند که در نهایت باعث افزایش تجارت برای شرکت ها می شوند، زیرا این دو نرم افزار به خوبی با هم کار می کنند. از این رو، در حالی که هر یک از این محصولات به تنهایی می توانند به خوبی کار کنند، اما برای یافتن پتانسیل واقعی آنها باید CRM و ERP را در راه حل ادغام، که می توان کاملاً درک کرد و تنظیم کرد. نیاز تجاری باشد.

اگر اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع دارید، در کامنت زیر بنویسید.