ایجاد رابطه با مشتریان، چگونه مشتری محورتر باشیم

منابع کوچک بیز | توسط پاتریشیا جونز

هفته ولنتاین

راه های ایجاد ارتباط با مشتریان، بهترین نمونه ها را برای شما آورده ایم. آخر هفته ولنتاین فرا رسید! این فقط از نظر شخصی مهم نیست بلکه از نظر حرفه ای نیز مهم است. پس از همه درست مانند عزیزانمان، ما نیز باید برای ایجاد و حفظ روابط مستحکم، مشتریان خود را بسازیم. به ویژه ای که وارد عصر مشتری شده ایم – هر سازمان (بزرگ یا کوچک) نمی تواند با مشتریان چشم پوشی کند.

اگر تا به حال، برنامه های تجاری خود را برای ولنتاین انجام نداده اید - نترسید. فقط برای صرفه جوئی در وقت و کمک به شما در خرید سریع، ما چهار بهترین راه را برای بهبود روابط با مشتری در این فصل گردآوری کرده ایم.

این ایده ها را بخوانید، درک کنید و اجرا کنید و مشتریان خود را از پا درآورید:

1.قدردانی کنید

قدردانی مشخصه هر رابطه متعهد و شادی است. این را در ارتباط با مشتری تجاری خود نیز بگنجانید. اگر شما کسی نیستید که به طور منظم از مشتریان خود قدردانی می کنید - این کار را از امروز شروع کنید. به یاد داشته باشید، زمانی که مشتریان شما احساس قدردانی کنند، به نوبه خود به احتمال زیاد از کسب و کار شما قدردانی خواهند کرد.

قدردانی شما می تواند به هر شکلی باشد - یک کارت الکترونیکی، یک هدیه (کوپن ها کلاسیک هستند)، یا یک نامه دست نویس. فقط مطمئن شوید که این کار را به عنوان یک تمرین همیشه انجام می دهید. قدردانی منظم از مشتریان خود را هدف خود قرار دهید. نگران نباشید - همیشه نباید چیز بزرگی باشد. ژست های کوچک قدردانی می تواند تفاوت بزرگی در ایجاد یک رابطه قوی طولانی مدت با مشتریان ایجاد کند.

2. تازگی به رابطه خود اضافه کنید

هر سال در مناسبت هایی مانند روز شکرگزاری برای مشتریان خود پیام تبریک الکترونیکی ارسال می کنید. عالی! اما حفظ همین روال برای مدت طولانی می تواند هیجان و تازگی در رابطه را از بین ببرد. این می تواند رابطه شما را در معرض خطر از خود راضی شدن و حتی بی حوصلگی قرار دهد. بنابراین روابط خود را با مشتریان خود دوباره ابداع کنید.

طوفان فکری کنید و دقیقاً ترسیم کنید که چگونه می توانید این بار با مشتریان خود متفاوت رفتار کنید.

نکته: کل سفر مشتری را مطالعه کنید تا زمانی که مشتریان شما با کسب و کار شما تماس می گیرند، تمام نقاط تماس اصلی را یادداشت کنید. ببینید چگونه می توانید مشتریان خود را در هر یک از این نقاط تماس به روشی منحصر به فرد شگفت زده کنید.

به عنوان مثال، اگر مشتریان شما دائماً با مدیران پشتیبانی شما از طریق توییتر در تعامل هستند، از آن رسانه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که رسانه های اجتماعی ساده ترین راه برای تعامل با مشتری است. بدون چاپ یا ارسال پستی، می توانید فوراً با مشتریان تماس بگیرید.

پس یک مسابقه در هفته ولنتاین برگزار کنید. موضوعی را انتخاب کنید، یک هشتگ مرتبط معرفی کنید و مشتریان خود را به توییت در آن خطوط دعوت کنید. به بهترین ها چند کوپن رایگان بدهید.

همچنین برای همه مشتریان خود توییت کنید و بگویید "روز ولنتاین مبارک". به احتمال زیاد، محبت شما را متقابلاً پاسخ خواهند داد.

3. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید

هر کسب و کاری باید با مشتریان «ناراضی و همیشه شاکی» سر و کار داشته باشد. مهم نیست که چقدر محتاط هستید یا چقدر فعالانه خدمت می کنید، این احتمال وجود دارد که جایی در این مسیر با فردی روبرو شوید که کاملاً از شرکت شما راضی نیست.

خوب این هفته مناسبی است تا دوباره آنها را به دست آوریم. از راه حل CRM کسب و کار کوچک خود برای ارسال نامه های تبریک ولنتاین به آنها استفاده کنید. یا حتی بهتر از آن - از CRM برای تماس مستقیم با مشتریان خود و رفع شکایات استفاده کنید.

4. اولین ولنتاین مشتریان جدید خود را خاص کنید

دلیل خاصی وجود دارد که اولین ولنتاین برای هر زوج جدید خاص است. این مرحله دوست داشتن است که در آن هر دو نفر در بهترین حالت خود هستند و سعی می کنند دیگری را تحت تأثیر قرار دهند.

همین فلسفه برای روابط تجاری با مشتری نیز کار می کند. برای هر کسب و کاری، بهترین تجربه را برای خرید تازه به دست آمده آن بسیار مهم است. این می تواند بسیار در تقویت روابط بین دو طرف باشد.

بنابراین در این ولنتاین، در حالی که به همه علاقه‌مندان خود محبت می‌کنید، کمی بیشتر به شما علاقه‌مند است. مایل ها بیشتر تا قلب آنها را با مراقبت و توجه به لرزش درآید!