اشتباهات کسب و کارهای کوچک و متوسط، پارس ویتایگر

منابع کوچک بیز | توسط پاتریشیا جونز

پنج اشتباه SMB

بیایید از اشتباهات کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​​​درس بگیریم . علیرغم این حقیقت دارد که صاحبان صاحبان کوچک سنگ تمام نمی توانند، آنها را به موازات همتایان بزرگتر خود با زمان سختی روبرو می کنند.

پیشنهاد می کنند که یکی از ایجاد چنین سناریویی، رقابتی غیر هوشمند SMB است. به جای اختراع مجدد چرخ، آنها را به استراتژی های دیگر می دهند که رقبای بزرگترشان دنبال می کنند، اجرا می کنند.

در ادامه پنج تاکتیک از این قبیل (از شرکت‌های بزرگتر) وجود دارد که توسط SMB‌ها کاملاً نادیده گرفته می‌شوند یا نادیده گرفته می‌شوند. بیایید هر یک از این تاکتیک ها را با جزئیات بررسی کنیم -

1. عدم وجود طرح کسب و کار

نظرسنجی Investopedia نشان می دهد که برنامه ریزی ضعیف یکی از دلایل مهم شکست کسب و کارهای کوچک است. بر خلاف همتایان بزرگ‌تر خود که نقشه راه مشخصی برای کسب‌وکار خود دارند – SMB‌ها با سیاست‌های روزانه زنده می‌مانند.

چیزی که آنها درک نمی کنند این است که یک طرح کسب و کار دو هدف را دنبال می کند:

  • اهداف آنی و بلند مدت کسب و کار را مشخص می کند
  • این به طراحی نقشه راه برای دستیابی به این اهداف کمک می کند.

تهیه طرح کسب و کار آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. فقط لازم است:

  • شناخت کاملی از کسب و کار و صنعت خود به دست آورید
  • مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند
  • اهداف فوری و بلندمدت خود را مشخص کنید.

بر اساس نکات ذکر شده در بالا، یک طرح تجاری جامع و مختصر ایجاد کنید.

2. عدم تحلیل مسابقه

رقابت بهترین نتایج را به همراه دارد. و این دقیقاً همان چیزی است که بیشتر مشاغل شناخته شده و شناخته شده از آن پیروی می کنند. بخش بزرگی از استراتژی‌های آن‌ها نتیجه‌ای از کاری است که رقبایشان انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری اکنون مترادف با تمام برندهای بزرگ است. در ابتدا توسط ده تا بیست شرکت پذیرفته شد - به تدریج هر نام تجاری بزرگ CRM را صرفاً با نگاهی به مزایای متعددی که راه حل ارائه می دهد، اتخاذ کرده است.

برای موفقیت، نمی توانید رقبای خود را نیز نادیده بگیرید. بنابراین استراتژی کاری آنها را مطالعه و مشاهده کنید و به احتمال زیاد آنها ممکن است کاری را به درستی انجام دهند که شما بتوانید در کسب و کار خود برای کسب درآمد بیشتر پیاده سازی کنید.

3. روابط ضعیف کارکنان

کارمندان شرکت را به مشتریان نمایندگی می کنند. در نتیجه – نوع خدماتی که یک کسب و کار ارائه می کند به نوع تجربه ای که کارمندان به مشتری ارائه می دهند بستگی دارد. برای اطمینان از اینکه کارمندان بهترین تجربه را به مشتریان ارائه می‌کنند، سازمان‌های بزرگتر برای راضی نگه داشتن کارمندان خود ابتکاراتی را اتخاذ می‌کنند.

در مقابل، از هر 10 شرکت کوچک و متوسط، 9 نفر کارکنان ناراضی دارند که زیر نظر آنها کار می کنند. این کارمندان تمایل واقعی برای انجام یک کار خوب و جلب رضایت مشتریان را احساس نمی کنند. در نتیجه، هیچ تداومی در خدمات مشتری با کیفیت بالا وجود ندارد و SMB ها باید متحمل هزینه های قابل توجهی از فرسودگی کارکنان و بازآموزی کارکنان شوند.

بنابراین بخشی از وقت خود را صرف برگزاری جلسات منظم کارکنان کنید. چالش های آنها را که در محل کار با آن ها روبرو می شوند، درک کنید. به عنوان مثال، از نمایندگان فروش خود با نرم افزار فروش مبتنی بر وب پشتیبانی کنید که بسیاری از کارهای وقت گیر آنها را خودکار می کند.

به طور کلی، کاری کنید که کارکنان خود احساس ارزشمندی، احترام و شنیدن داشته باشند. این به طور خودکار ذهنیت آن‌ها را تقویت می‌کند و باعث می‌شود عملکرد بهتری از حد انتظار داشته باشند.

4. الگوی دست و پا گیر کار

63 درصد از مشاغل کوچک و متوسط ​​هنوز از الگوی مدرسه قدیمی پیروی می کنند که در آن کارمندان آنها در محفظه های ضد آب کار می کنند - عملاً هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. تولید سرنخ، فرصت‌های فروش، موارد خدمات و کمپین‌های بازاریابی - همه این‌ها زمانی که از یک بخش به بخش دیگر منتقل می‌شوند زمان زیادی را می‌طلبد.

برعکس، شرکت‌های بزرگ با سیستم‌های مدیریت کسب‌وکار یکپارچه با قابلیت‌های همکاری قوی ادغام می‌شوند. درست از رئیس بازاریابی گرفته تا نماینده فروش تا مدیر پشتیبانی - همه آنها می توانند به منابع دسترسی داشته باشند و به طور مشترک در هر موردی از خود نرم افزار همکاری کنند.

نیازی به گفتن نیست - چنین رویکردی روند تصمیم گیری آنها را سرعت می بخشد. گردش کار ساده می شود. ایده های جدید به سرعت گرفته می شوند و سرمایه گذاری می شوند. و شیوه های برنده به راحتی از طریق پلتفرم های همکاری به اشتراک گذاشته می شود.

پس خلاق باشید روش کار مدرسه قدیمی در بخش های سیلد را کنار بگذارید. فرآیندهای خود را با هم ساده کنید و از یک CRM کسب و کار کوچک با ویژگی های همکاری قوی استفاده کنید.

5. خدمات مشتریان ضعیف

یک عامل مشترک هر کسب و کار موفقی را ترکیب می کند و آن این است: خدمات عالی به مشتریان.

اما اکثر موارد جزئی این واقعیت را نادیده می گیرند. و کسانی که روی آن کار می کنند - فقط پس از فروش را به عنوان خدمات مشتری در نظر می گیرند. اما در عصر مشتری توانمند امروزی - خدمات درست از اولین خریدار شروع می شود تا زمانی که او به عنوان یک مشتری با شرکت معامله می کند. اساساً هر سه مورد را شامل می شود - بازاریابی، فروش و پشتیبانی پس از فروش.

بنابراین، روی نرم افزار مدیریت سرمایه گذاری سرمایه گذاری و شروع به ارائه تجربه بهتری در طول سفر خود انجام دهید. خدمات بهتر باعث می شود که مشتریان شما به جای رفتن به سمت رقبا، بیشتر به شما مراجعه کنید.