استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی – مزایای آن برای مشاغل

منابع کوچک بیز | توسط پاتریشیا جونز

رسانه های اجتماعی را همگرا کنید

استفاده از هشتگ ها در رسانه های اجتماعی نه تنها صدای مردم را تقویت می کند، بلکه یک استراتژی عالی است. از پدیدآورندگان اخبار گرفته شده تا نخبگان اجتماعی تا شرکت ها، همه از آن برای رشد و نفع خود استفاده می کنند. بیایید بیاموزیم که چیست و چگونه از آن استفاده کنیم.

هشتگ چیست؟

کاربران توییتر خود را بر اساس هشتگ تگ کرده و دسته بندی می کنند. برخی از کاربران احساس می کنند که هشتگ ها به آنها کمک می کند تا خود را بر اساس یک کلمه کلیدی تعریف کنند. با این حال، هشتگ ها بسیار بیشتر از آن هستند. استفاده درست از هشتگ ها می تواند برای ایجاد حرکات، مکالمات، روندها و مجموعه ها کمک کند.

جالب است بدانید که در حالی که هشتگ ها در ابتدا از توییتر سرچشمه می گرفتند، به تدریج در تمام شبکه های اجتماعی مهم (گوگل پلاس، تامبلر، فیس بوک، پینترست و اینستاگرام، به نام چند مورد) گسترش یافتند. شبکه‌های اجتماعی معمولی از نماد هش (#) برای ایجاد یک برچسب، دسته‌بندی پست‌ها و گروه‌بندی آنها با مضامین مشابه استفاده بهینه می‌کنند.

به گفته یک کارشناس شبکه های اجتماعی، هشتگ دنیای رسانه های اجتماعی و تبلیغات را متحول کرده است. برای شرکت‌هایی که برای درست کردن بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود تلاش کرده‌اند، این یک موهبت است. با توجه به اینکه بسیاری از نام‌های بزرگ در حال حاضر از این شخصیت شبکه‌مانند برای تبلیغات اجتماعی استفاده می‌کنند، ایده‌های متعددی وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد.

3 کمپین هشتگ برتر تا به امروز:

  1. #SmallBusinessSaturday – American Express این هشتگ را ایجاد کرد که در دنیای اجتماعی سر و صدای زیادی ایجاد کرد. در مورد مدیریت کسب و کار کوچک صحبت کرد و کمک بسیار مورد نیاز برای صاحبان SMB بود. علاوه بر اطلاعات ارزشمندی که در اینجا ذکر شده است، به طور غیرمستقیم مشاغلی را که با این هشتگ مرتبط شده اند نیز تبلیغ می کند.
  2. #letsdolunch – دومینو پیتزا با یک طرح تبلیغاتی جالب آمد. آنها از فالوورهای خود خواستند که این هشتگ را به توییت های خود اضافه کنند. محبوبیت این هشتگ به قدری زیاد شد که به زودی تعداد توییت هایی که به #letsdolunch اشاره کردند به 85000 رسید. این برای ارزش برند پیتزا دومینو بسیار بالا بود. دومینو به نشانه قدردانی، تخفیف های زیادی برای ناهار آن روز داد. این حرکت قدردانی توسط فالوورهایی که در تبلیغ هشتگ شرکت داشتند بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
  3. #Treat Receipt – استارباکس این هشتگ را برای تبلیغ یکی از رویدادهای ماهانه خود، معامله "Treat Receipt" معرفی کرد. این معامله به مشتریانی که رسید خرید صبح خود را نشان می‌دادند، نوشیدنی‌های با تخفیف (در بعد از ظهر) ارائه می‌کرد. برخلاف سایر برندها که اغلب از یک برچسب در یک زمان استفاده می کنند، استارباکس هوشمندانه از سایر برچسب های تبلیغاتی برای تبلیغ کمپین Treat Receipt استفاده می کند. #موج گرما را در پست‌های وضعیت با برچسب #TreatReceipt اضافه کرد.

علاوه بر نمونه های ذکر شده در بالا، برندهای هات شات مانند EA Sports FIFA، Special K و Cadbury's Dairy Milk نیز کمپین های هشتگ نوآورانه ای را برای تبلیغات آنلاین ارائه کرده اند.

چقدر باید از هشتگ استفاده کرد؟

داستان های موفقیت آمیز چندین کمپین هشتگ باعث شده است که بسیاری از شرکت ها کورکورانه از این روند پیروی کنند. خوب آیا این کار درست است؟ در حالی که در مورد اثربخشی هشتگ ها دو نظر وجود ندارد، اما برای استفاده از آنها نیاز به تفکر عاقلانه و برنامه ریزی هوشمندانه است.

به عنوان مثال، عادت هشتگ زدن به هر کلمه (که بسیاری از شرکت ها انجام می دهند) باید یک نه بزرگ باشد. استفاده بیش از حد از هشتگ ها در توییت ها می تواند نشان دهنده دانش ناکافی شرکت در مورد فناوری مدرن باشد. کاربران ممکن است شرکت را ناآگاه ببینند و به سمت یک رقیب پیشرفته از نظر فناوری وسوسه شوند.

پیوستن به یک هشتگ موجود به جای ایجاد یک هشتگ جدید، راه خوبی برای شروع است. این می تواند به شما کمک کند به سرعت فالوورهای جدید پیدا کنید. فرض کنید با پیوستن به یک جنبش یا گفتگوی پرطرفدار که اکثر مشتریان بالقوه/حال شما درگیر آن هستند، می‌تواند به شما کمک کند که در کانون توجه قرار بگیرید. در حالی که مشتریان بالقوه شما ممکن است یک @YourBrand انجام ندهند، ارتباط آنها با مکالمه می تواند شما را در رادار آنها قرار دهد.

برای انجام این کار مجدداً به یک سیستم CRM ابری رایگان نیاز دارید که بتوانید فیدهای اجتماعی سرنخ ها و حساب های خود را 24×7 دنبال کنید. با دسترسی شبانه روزی به فیدهای اجتماعی مشتریان بالقوه و مشتریان خود، پیوستن به موضوعات مهم پرطرفدار برای شما ناگزیر آسان خواهد بود.

توجه: از ورود به هشتگ توییتر که به طور قانونی با ماهیت تجارت شما مرتبط نیست، خودداری کنید. برای بهره‌مندی بهینه از هشتگ‌های موجود، مطمئن شوید که چیزی معنادار به مکالمه اضافه کنید و آن را اسپم نکنید.