ارتباط با مشتری ده ها نکته آزمایش شده برای شناخت بهتر CRM خود

بازاریابان کار را انجام می دهد به ارتباطاتی که خود را در نظر می گیرد و در درک خود افتخار می کند.

با این حال، از سوی دیگر تحقیقات در مورد این موضوع نشان می دهد که بازاریاب 76 درصد از ادعای هوشمندی می کند که از نیازهای مشتریان خود آگاه هستند، تنها 34 درصد تا به حال از مشتریان خود سؤال کرده اند که مشتریانشان چه می خواهند. .

این شکاف کلمه ای را می فهمد که توسط برایان سولیس و تیمش در Pivot ابداع شده است، غیر از آنچه مردم نیاز دارند و آنچه را که شرکت فکر می کنند آنها را می خواهند بدانند.

یک موضوع بسیار جذاب برای بحث.

دلایلی که تصورات در مورد مشتریان شما را می توان پرهیز کرد، از طرف دیگر، نیاز شما را می توانید کسب کنید و کاری را قادر کنید تا از رقابت های خود جهش کند.

اگر برای این عقیده هستید که مردم خود را می فهمند، می توانید به این چند سوال پاسخ دهید تا دریابید که آیا شما را درست می دانید یا خیر؟

در اینجا می رویم:

  • سه مشکل رایج که مشتریان شما را در شب بیدار نگه می دارد چیست؟
  • سه مورد از خدمات یا محصولاتی که ارائه می کنید و می توانند بزرگترین مشکلات مشتری شما را حل کنند کدامند؟
  • آخرین بار چه زمانی مشتری این سه محصول یا خدمات را از شما خرید؟
  • چه مدت طول کشید تا چرخه فروش خود را در فروش این محصولات و خدمات به مشتری تکمیل کنید؟
  • این فروش به چند لمس از نمایندگان فروش شما نیاز داشت؟
  • چه فرصت هایی برای کوتاه کردن چرخه فروش خود دارید؟
  • فرصت های فروش شما چیست؟
  • چند فرصت فروش را از دست دادید؟
  • مشتریان شما چقدر از فرآیند خرید شما راضی هستند؟
  • آیا تماس دیگری برای ایجاد یک رابطه جدید در سازمان مشتری خود دارید؟
  • آیا همه اعضای تیم شما به داده هایی برای همکاری و پرورش سرنخ هایی دسترسی دارند که بهترین تجربه ممکن را برای مشتریان شما تضمین می کند؟

مایه تاسف است که اگرچه بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط ​​ممکن است این اطلاعات را در سر داشته باشند، اما این داده ها در هیچ کجا ردیابی نمی شوند. از این رو، این اطلاعات اغلب در ذهن مدیران بازاریابی محصول، نمایندگان فروش، مدیران عامل و نمایندگان پشتیبانی مشتری باقی می ماند.

اگر می‌خواهید عمیق غواصی کنید، در اینجا اینفوگرافیکی است که توسط برایان سولیس و Pivot بر اساس تحقیقات آنها در Perception Gap ایجاد شده است: شکاف ادراک
منبع تصویر:
https://visual.ly/community/infographic/business/perception-gap

قدرت سیستم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) می تواند باعث ایجاد یا شکست کسب و کار شما شود. CRM بیشتر بینش های اساسی را ارائه می دهد که می تواند همکاری و درآمد را بهبود بخشد و در عین حال طول چرخه های فروش را در زمینه های بازاریابی و فروش یک شرکت کاهش دهد.

این یک واقعیت شناخته شده است که همیشه فروش به یک مشتری خوشحال فعلی بسیار آسان است تا خرید یک مشتری جدید.

بنابراین، چرا بسیاری از بازاریابان از مهم ترین قانون شست فروش حفظ مدیریت ارتباط با مشتری چشم پوشی می کنند؟

آیا ایده ای در مورد کسب و کارهایی دارید که به دلیل عدم فعال بودن در انجام تکالیف خود در مورد دانستن نیازهای مشتریانتان به صورت روزانه، روی میز باقی می گذارید؟ چه تعداد از روابط را نمی‌توانستید به‌درستی با مشتریان خود به‌دلیل ارتباطات ناقص و در دسترس نبودن داده‌ها برای شناسایی نیازهای مشتری‌تان که مانع از شروع مرحله بعدی می‌شوید، پرورش دهید؟

شناخت مشتری فقط به معنای درک الگوهای خرید و رفتارهای اجتماعی آنها یا خواندن گزارش های صنعت در مورد آنچه مشتریان شما ممکن است اکنون به آنها نیاز داشته باشند نیست.

اغلب متوجه شده است که بازاریابان قبل از عرضه محصول به قدری مشغول انجام تحقیقات بازار اولیه هستند که اهمیتی را که در زیر درک مستمر مشتریان قرار دارد، از دست می‌دهند که هر رابطه تجاری را شکوفا می‌کند.

همه مشاغل فرصت های زیادی برای جمع آوری داده های مشتری در طول چرخه عمر مشتری دارند.

با این حال، راز موفقیت در تفسیر این داده ها برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، حفظ آنها و در نهایت فروش محصولات و خدمات بیشتر به مشتریان نهفته است.

پلتفرم‌های CMS رهبران کسب‌وکار را به همراه تیم‌های فروش و بازاریابی خود قادر می‌سازند تا در بالای الگوهای خرید مشتری باقی بمانند، روندی که می‌تواند مستقیماً بر موفقیت‌های فروش، تحویل و خدمات مشتری تأثیر بگذارد.

حتی داده‌های بی‌اهمیت مشتری نیز می‌تواند در طول زمان ارزشمند باشد، به‌ویژه زمانی که با منابع داده اضافی همراه باشد.

بسیاری از سازمان‌ها هستند که روی سیستم‌های CRM پیچیده یا پیچیده سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما متوجه می‌شوند که منابع داخلی کافی برای مدیریت این پلتفرم‌ها را ندارند.

بنابراین، قبل از خرید CRM خود برای کسب و کارهای کوچک و متوسط، روی اندازه مناسب سیستم CRM خود تمرکز کنید و یک CRM بخرید که منحصراً برای فرآیندهای SMB ساخته شده است .

در اینجا 12 نکته قاتل برای خرید یک CRM وجود دارد که به شما کمک می کند تا رابطه مشتری خود را در سال جاری به سطح بعدی ارتقا دهید:

  1. قبل از خرید یک سیستم CRM، نیازهای تاکتیکی و استراتژیک خود را شناسایی کنید. تحقیق کنید و بهترین پلتفرم را پیدا کنید که با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد. همه CRM ها برای همه در نظر گرفته نشده اند - زیرا یک اندازه برای همه مناسب نیست.
  2. بدانید که از CRM خود چه انتظاری دارید. اهداف و معیارهای خود را شناسایی کنید که به هدایت تحول شما به سمت روابط جدید با مشتری که می خواهید کمک می کند.
  3. در مورد منابع موجود خود برای به دست آوردن، آماده سازی، پیاده سازی و حفظ CRM جدید خود احساس واقعی کنید.
  4. سوالات سختی را از فروشندگان CRM خود بپرسید تا بتوانید از دانستن آنچه در مورد تمام ملاحظات هزینه و زمان به دست می آورید مطمئن باشید.
  5. دریابید که آیا برای پیاده سازی، نگهداری از CRM یا هر نوع راهنمایی استراتژیک مرتبط با CRM نیاز به برون سپاری کمک دارید.
  6. از فروشندگان CRM خود گواهینامه های مشتری بیشتری بخواهید، حتی اگر در وب سایت خود، توصیفات مشتریان خود را به راحتی در دسترس داشته باشند. هنگامی که این گواهینامه های اضافی را در اختیار دارید، با آن مراجع تماس بگیرید و از آنها بپرسید که در حین اجرای CRM خود چه چالش هایی را تجربه کرده اند.
  7. هرگز قدرت همسالان خود را دست کم نگیرید. از آنها بپرسید که از چه پلتفرم های CRM استفاده می کنند و چرا CRM خود را تحسین می کنند. علاوه بر این، بررسی‌های آنلاین CRM مختلف را بخوانید، انجمن‌ها را جستجو کنید، و کسانی را که به بحث در مورد مسائل مربوط به CRM اختصاص داده‌اند، گروه‌بندی کنید.
  8. اگر از یک سیستم CRM موجود به سیستم دیگری مهاجرت می کنید، مراحل لازم، هزینه و زمان مرتبط با فرآیند انتقال را بیابید.
  9. حتی قبل از خرید CRM، یک برنامه دقیق برای اجرای سیستم تهیه کنید. اهداف محکم، جدول زمانی، نقاط عطف، مسئولیت های SLA را تعیین کنید و همکاری مطلق در سراسر سازمان خود را برای پیاده سازی سیستم تشویق کنید.
  10. پس از پیاده سازی پلت فرم CRM، به طور مداوم پیشرفت خود را مدیریت کنید. دریابید که آیا از CRM خود تا حد امکان استفاده می کنید یا خیر.
  11. در یابید که آیا نمایندگان شما و سایر کارمندان CRM را با تک تک عملکردهای ارزشمند مشتری می دهند، سیستمی که در هنگام نصب سیستم به آنها دستور داده است.
  12. بیشتر از همه، پس از نصب CRM، ارزیابی کنید که چگونه یا چیزی را به طور مداوم در چه روزهای فعلی و جدید خود می آموزید تا بتوانید با استفاده از سیستم، روابط خود را با تقویت تقویت کنید.

Try-ConvergeHub-For-Free

هر چه بیشتر این تحقیقات پیش فروش را انجام دهید، خوشحال می شوید و خوشحال می شوید از هر CRM که به عنوان پلتفرم مدیریت ارتباط با ایده آل برای کسب و کار خود انتخاب کنید، بیشتر می توانید.

پرورش ارتباط با مشتری فقط یک بار نیست. به عبارت دیگر، برتری در ارتباط با مشتری یک مقصد نیست، بلکه یک سفر است.

به یاد داشته باشید، هرچه بیشتر می توانید در مورد خدمات خود بیاموزید، بهتر می توانید به آنها خدمات ارائه دهید، که با رشد و بازگشت سرمایه شرکت شما نسبت مستقیم دارد.