نرم افزار بازاریابی و استفاده آسان CRM - جایی که تفاوت وجود دارد
مارکت | توسط پاتریشیا جونز
در میان ما افراد زیادی هستند که فکر می کنند اصطلاح CRM و اتوماسیون را به یک نوع نرم افزار مربوط می کنند. درست است که هر یک از این سیستمها میتوانند اطلاعاتی را همپوشانی کنند، با این وجود، هر دو این سیستمهای نرمافزاری از نظرات استفاده میکنند که از هر یک و وظایفی که این سیستمها در رشد و پرورش شما پشتیبانی میکنند، بسیار متفاوت هستند.
بنابراین، میتوان گفت که سیستمهای طراحی اتوماسیون با نرمافزار CRM به آسانی کار میکنند، زیرا راهحلهای CRM آسان برای استفاده میتواند وجود داشته باشد که دارای عملکردهای اتوماسیون مانند ConvergeHub هستند.
به طور خلاصه، اتوماسیون بیشتر یک ایده عمومی است که کار تکراری برقراری ارتباط با مشتریان را کاهش می دهد، به عنوان مثال راه اندازی ایمیل ها و دیگران. بنابراین، در حالی که نرم افزار بازاریابی مشخصاً برای پرورش سرنخ استفاده می شود، نرم افزار CRM با استفاده آسان به مراقبت از مشتریان حاصل کمک می کند.
با این حال، با توجه به این واقعیت که نرم افزار بازاریابی با استفاده از سیستمهای CRM آسانتر، بیشتر و بیشتر میشود، این تمایز دیگر مفید نیست.
کمتر از 10٪ از کل مخاطبین ذخیره شده در سیستم اتوماسیون بازاریابی، سرنخ هایی هستند که واقعاً واجد شرایط هستند - تحقیقات Forrester (2016)برای توییت کلیک کنید
اتوماسیون بازاریابی چیست؟
ارتباطات بازاریابی همه چیز در مورد ارتباط موثر و کم هزینه با مشتریان و مشتریان احتمالی است که به معنای ارتباطات ایمیل و رسانه های اجتماعی است. تمام سیستمهای نرم افزار بازاریابی اساساً با انفجار ایمیل شروع میشود و ویژگیهای بیشماری را اضافه میکند که برای تسهیل توالی نامههای مؤثر و زیبا در مقیاس صنعتی طراحی شدهاند. به منظور بهبود اثربخشی ایمیلها، سیستم نرم افزار بازاریابی شامل قالبهای ایمیل و طراحان کمپین میشود تا با افزایش سطح علاقه و اطلاعات بعدی مشتری، مسیری ثابت و روشن را برای مشتری فراهم کند. سفر مشتری از آگاهی اولیه از طریق کنجکاوی برای نام تجاری به میل برای خرید و در نهایت به اقدام، به صراحت با فراخوان برای اقدام و محتوایی که برای هر شعبه در سفر مشتری تنظیم شده است، ترسیم می شود.
در زمانهای اخیر، پلتفرمهای نرم افزار بازاریابی که رسانههای اجتماعی را به هم پیوند میدهند، دارای ویژگیهای زیادی برای استفاده از توییتر، تعاملات با هیئت گفتگو و فیسبوک با کمپینهای ایمیل و وبسایت هستند.
بنابراین، سیستمهای نرم افزار بازاریابی مؤثر در واقع پلتفرمهای مدیریت محتوا پنهان هستند، به طوری که سیستم میتواند داراییهای محتوایی خود را در طول عمر خود مدیریت کند. از آنجایی که این دارایی ها معمولاً در وب سایت شرکت ذخیره می شوند، سیستم نرم افزار بازاریابی باید بتواند به سرعت صفحات ثبت نام و دانلود جذابی ایجاد کند. علاوه بر این، از آنجایی که نمیتوان رفتار مشتریان بالقوه را از قبل پیشبینی کرد، پلتفرمهای نرم افزار بازاریابی باید یک ویژگی مدیریت گردش کار داخلی داشته باشند تا «تست تقسیم A/B» را تسهیل کند که اطلاعاتی را برای هدایت دنبالههای کمپین و اصلاح صفحات وب برای تولید نتایج بهینه فراهم میکند. .
CRM و اتوماسیون بازاریابی: آیا با هم بهتر هستند؟
بنابراین، اگر قلب اتوماسیون بازاریابی، انفجار ایمیل ها باشد، هسته CRM SFA یا Automation نیروی فروش است.
در حالی که هر دو این سیستم ها بر روی مخاطبین، سرنخ ها و شرکت ها کار می کنند، اما در زمینه های بسیار متفاوتی اجرا می شوند.
برای توضیح ساده، کاربران نرم افزار بازاریابی بیشتر بر سرنخ ها متمرکز هستند، در حالی که در مقابل، کاربران SFA سرنخ ها را در کوتاه مدت مهم می دانند، زیرا تیم های فروش بر روی معاملات (فرصت ها) کار می کنند و با مخاطبین (سرنخ هایی که تبلیغ شده اند) صحبت می کنند. یا تبدیل شده است).
بنابراین استفاده آسان از سیستم های CRM باید از فرآیندهای تجاری فروش زیر پشتیبانی کند:
- صلاحیت رهبری
- چرخه فروش اولیه (از جمله زمانبندی تماس و دمو)
- مدیریت و پیش بینی خط لوله
- پیکربندی سفارش و تولید نقل قول
- تایید و انجام سفارش
- ایجاد و فسخ قرارداد
- مدیریت مداوم حساب
- تمدید و تکرار سفارشات
از این رو، خروجی سیستم نرم افزار بازاریابی بدیهی است که ورودی سیستم CRM آسان برای استفاده است. با این حال، این خط و نسب باید فقط برای آن دسته از سرنخ هایی باشد که واقعاً واجد شرایط هستند، که معمولاً طبق نظرسنجی Forrester Research کمتر از 10٪ از کل مخاطبین ذخیره شده در سیستم نرم افزار بازاریابی است.
نتیجه
بهترین CRM کسب و کارهای کوچک و متوسط مانند ConvergeHub نرم افزار بازاریابی را زیر چتر CRM خود قرار می دهد که به مدیریت سفر مشتری، مدیریت کمپین، ارسال ایمیل و چندین ویژگی دیگر که معمولاً توسط بخش های بازاریابی با استفاده از پلت فرم نرم افزار مدیریت مشتری استفاده می شود، کمک می کند.
بنابراین، میتوان تعداد سرنخهایی را که جذب کرد، با یک سیستم اتوماسیون قوی افزایش داد، و سپس با استفاده از سیستم CRM آسان، آنها را به این سمت تغییر داد.
علاوه بر این، میتوان با استفاده از نرمافزار CRM آسان، اثربخشی روابط شخصی با سرنخها و مشتریان خود را افزایش داد که باعث فروش بیشتر و سود بیشتر میشود!